Eftersom att sub har varit min huvuddrog i en herrans massa år så sökte jag in för 3,5 år sedan och kom med. Jag lyckades dölja mitt ganska komplicerade blandmissbruk under tiden jag lämnade urinprover för att komma in, vilket då inte var speciellt svårt för jag blev bara sjuk av att vara utan sub.
Det första halvåret gick lysande, det enda jag tog vid sidan av var Gabapentin och ibland Ritalin.
Efter mitt första halvår så har benso, amfetamin, alkohol och lyrica varit ständigt återkommande, framförallt alkohol.
Jag har aldrig druckit så mycket alkohol sedan jag kom med i laro. Vilket har bidragit till att jag har gått upp närmare 40 kg
Jag har sett kamrater, en efter en, åka ur laro pga sidointag men jag är kvar. Den senaste åkte ur pga att hen hade varit positiv på amfetamin i nästan ett år.
Jag tror att jag har klarat mig delvis för att jag aldrig har varit positiv på något längre än 2 veckor och delvis pga... tur?
Men jag är oerhört glad att jag får vara kvar för då knarkar jag inte lika mycket. Utan laro så hade jag tagit benso vid första bästa tillfälle, nu undviker jag det så gott jag kan.
Jag vet att många inte tycker att jag ska vara med i laro och jag förstår hur dom tänker. Men jag tar ingens plats i laro som skulle behöva den bättre. Där jag bor är heroin, morfin eller oxy ganska sällsynt. Jag bor på i ett mindre samhälle där dom som har opioider som sin favoritdrog får nöja sig med sub och kanske tramadol ibland.
Tack vare laro så undviker i bästa mån att sidomissbruka, bortsett från alkohol och gabapentin