Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Hela denna historia låter helt lustig. Du gör pistoler med gummi Polisen tar in dig. Polisen stoppar dig.
Socialen vill inte hjälpa dig. Vad gör massa kontroller på dig.
Vill du berätta lite grann om dina handikapp på något sätt? Det måste ju vara någonting som inte stämmer om man kan läsa vad du skriver.
Samtidigt kan man säga att du skriver och förklara som en kråka.
Det kanske innebär att du är väldigt krånglig så att det är därför du har problem. Hela texten är helt sjukt rörig. Det kanske är så illa att du inte har koll på detta.
Har du ingen kompis som kan hjälpa dig på traven?

Har jag handikapp?
Citera
2024-11-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Ställ frågor säger du..

Vad för droger är du hög på i skrivande stund?
Det är helt klart tydligt i din text att du är psyksjuk eller hög så vad är det?

Inget. Jag snusar, men inget mer. Jag har ingen diagnos.
Citera
2024-11-13, 14:56
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemulen85
Har jag handikapp?
Soc vill inte hjälpa dig. Du fick jobba 2.5 veckor sedan fick du inte följa med.
//Den chef jag fick prata med ringde väktare som inte heller var på min sida och de tillkallade polis som avhyste mig.///
Detta skriver du.
Du har blivit hotad av hyresvärden.
Du har blivit stoppad av polisen flera gånger som sagt eller påpekat att du skulle ha kört drogpåverkad.

Normala folk råkar sällan ut för alla dessa saker du råkat ut för
Så hur kan det komma sig att du då tycker att hela denna historia verkar vara bra?
Något stämer ju inte det måste du väl ändå fatta.
Det är ju redan 3 olika personer som har frågaat dig. Undrar du trots allt inte varför folk skriver som man gör neadanför min text??

Jag har en fråga som kanske är lite hård men är för all välmening, är du handikappad?
Du framstår som något av en blandning mellan galning och rättshaverist.
Vad för droger är du hög på i skrivande stund?
Det är helt klart tydligt i din text att du är psyksjuk eller hög så vad är det?
Citera
2024-11-13, 17:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemulen85
Under 2021 blev jag anställd av kommunarbetare som sysslade med byggnadssnickeri. De lät mig arbeta under cirka 2,5 veckor innan de en dag sade att jag inte fick följa med. Jag hade redan vänt mig till deras chef då men inte fått kontakt. Jag försökte få lön men dem jag pratade med på deras kontor ville inte erkänna att jag hade arbetat. Under 2024 försökte jag igen och var på besök på deras kontor för att kräva antingen lön eller anställning. Den chef jag fick prata med ringde väktare som inte heller var på min sida och de tillkallade polis som avhyste mig.

Jag fick ingen hjälp med att få lön och jag fick hjälp med att köpa några handverktyg från familjen. Typ cirkelsåg, fräsmaskin. Jag kom på med idéen att tillverka gummisnoddspistoler. Min familj hjälptes åt för att hyra ett garage i en närliggande ort och jag köpte mer utrustning. Jag kom på hur mekanismen för gummisnoddspistolen skulle fungera och gjorde ritningar. År 2023 blev jag färdig med de första två, och fick samtidigt slut på pengar. Butiken jag levererade de första två till vägrade att betala och hyresvärden där utrustningen stod (ett garage) beslagtog den eftersom hyran var sen. Jag fick aldrig en chans att hämta utrustningen som det stod i hyresavtalet. Det är över 20 tkr i maskiner och verktyg om man skulle försöka sälja.

Jag försökte få kontakt med Socialtjänsten som inte ville hjälpa mig. Jag vände mig till Stadsmissionen för att få mat. Jag har också tiggt mat utanför butik.

Jag har polisanmält stölden av utrustningen, men polisen har lagt ned utredningen. Jag har polisanmält butiken som inte ville betala. Jag har polisanmält kommunen för att de utnyttjade mig som arbetskraft utan att betala.

Jag har blivit hotad av min hyresvärd med hemlöshet. Jag har försökt förklara att jag inte kan betala och att jag har blivit utsatt för stöld i mitt företag på all dess utrustning. Banken som lånade ut pengar för att köpa bil gjorde ett försök att återta bilen, men bestämde sig för att inte göra det i sista stund. Kommunen och polisen beslagtog den på grund av obetalda parkeringsböter. De sålde den till en auktionskammare. Banken har fått rätt av hovrätten att mitt företag ska betala för bilen, trots att bilen beslagtogs av polis och kommunen och såldes.

Jag har blivit stoppad flera gånger av polis på väg hem från garaget. De har bland annat hävdat att jag kört narkotikapåverkad och tvingat mig till blod- och urinprov på polisstationen. De har gjort det trots att jag har gjort ett negativt utandningstest med alkoholmätare. Vid andra tillfällen har polisen försökt ta min mobil när jag suttit vid ratten och försökt förklara vad mitt företag gör. De har också stannat framför min bil tvärt så att jag riskerade att köra in i bak på polisbilen. Jag har argumenterat med dem till slut så att jag får köra hem utan fler trakasserier.

Jag har försökt få betalt från butiken genom att gå dit och visa en kopia av fakturan i min mobil. Butiksvärden har tillkallat väktare som i sin tur har tillkallat polis. Det har hänt tre gånger. Jag har blivit visiterad och avhyst från platsen. Jag har senare stått utanför butiken med en skylt och demonstrerat eftersom butiken inte vill betala. Jag har blivit avhyst från den platsen också av väktare.

Ställ gärna frågor. Tack!

Redan inledningen låter som att du inte alls varit anställd utan bara hängt på random kommunanställd snickare. En sådan kan inte ge dig någon anställning.
Citera
2024-11-13, 18:05
Medlem
Låter som någon form av obetald arbetsträning som inte funkade och därför avbröts.
Citera
2024-11-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Redan inledningen låter som att du inte alls varit anställd utan bara hängt på random kommunanställd snickare. En sådan kan inte ge dig någon anställning.

Det verkar som det.
Citera
2024-11-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Låter som någon form av obetald arbetsträning som inte funkade och därför avbröts.

Var det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in