Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-11-14, 12:59
Medlem
Mr Hectors avatar
Köpte mig en X1 Carbon för nått år sedan, väldigt nöjd. Lätt som en plätt och har inte krånglat en enda gång (förutom Windows egenheter...) Jag har dock inte spelat på den.
Citera
2024-11-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ta en titt på 15,6, eller 16" som det är när det kommer till WXGUA-skärm. Finns större mångfald där än på 14 gällande kvalitet och spel. 14 är ju lite litet för spel, men även vardagligt om den ska användas som en stationär, dvs hemma.

Den kommer till 80% vara inkopplad mot monitorer vid spel, vilket gör skärmen mindre betydlig.
Skulle du fortfarande säga att den är att föredra framför thinkpad e14 gen 6. Om själva skärmen är oviktig för mig?
Citera
2024-11-14, 14:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestro8
Den kommer till 80% vara inkopplad mot monitorer vid spel, vilket gör skärmen mindre betydlig.
Skulle du fortfarande säga att den är att föredra framför thinkpad e14 gen 6. Om själva skärmen är oviktig för mig?

Ja ja den var prisvärdare med sin OLED-kapacitet.

Men som sagt, en gaming laptop på c:a 2,5kg med VRAM och frikostigt med L-cache utöver det som OLED-varianten har vore idealet. Den är större chans att hitta bland 16".

Men vid bara väldigt enkla spel spelar det ju ingen roll, då duger den tilltänkta.

Igen, Black Friday stundar och då kan man göra klipp. Så vänta tills dess åtminstone, då har du gjort allt du kan.
Citera
2024-11-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ja ja den var prisvärdare med sin OLED-kapacitet.

Men som sagt, en gaming laptop på c:a 2,5kg med VRAM och frikostigt med L-cache utöver det som OLED-varianten har vore idealet. Den är större chans att hitta bland 16".

Men vid bara väldigt enkla spel spelar det ju ingen roll, då duger den tilltänkta.

Igen, Black Friday stundar och då kan man göra klipp. Så vänta tills dess åtminstone, då har du gjort allt du kan.

Det ska jag göra.
Tänker att oled varianten ändå blir mer intressant då den har den bättre processorn.
Tror att det är mer rätt för mitt behov än att ha 32gb ram.
Citera
2024-11-14, 14:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestro8
Det ska jag göra.
Tänker att oled varianten ändå blir mer intressant då den har den bättre processorn.
Tror att det är mer rätt för mitt behov än att ha 32gb ram.

Bra tänk.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in