Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-15, 10:59
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Det är inte hur man pratar som betyder något, det är vad man skapar. Vad har du producerat idag?

En kopp bryggkaffe.
Citera
2024-11-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
En kopp bryggkaffe.
Det var ungefär vad jag föreställde mig. Pinsamt att se dig döma ut en som bygger elbilar och rymdfarkoster. Om du så hade alla Elons resurser till ditt förfogande skulle du fortfarande inte klara av att göra annat än koka kaffe.
Citera
2024-11-15, 11:58
Medlem
Vi har nu sett hur samma grupp av vänstervridna skribenter skrivit nonsens i tråd ut och tråd in under flera år i rad.
De trodde att covid inte var en lab-produkt utan köpte istället idén om en fladdermus på en marknad.
En del av dem tror fortfarande att mRNA-injektioner är en bra idé mot covid-19.
De trodde att Hunter Bidens laptop var en "konspirationsteori". De trodde bio-labs i Ukraina var en "konspirationsteori".
De trodde Trump jobbade med Ryssland. En del tror nog att Sovjetunionen fortfarande hotar världen.
De menade att valet 2020 gick korrekt till. De visste att valet i år skulle vara mycket jämt (???).

Listan går att göra hur lång som helst, men poängen är att de generellt sett haft fel på precis allt.

Så har clown-samlingen blivit lite ödmjuk?

Absolut inte! Nu försöker samma gäng troll få det till att Trump skulle göra något fel när han utser personer som är kompetenta, erfarna, och framförallt inte korrupta. Huvudargumentet är att de skulle vara lojala.
Som om lojalitet skulle vara något negativt istället för en självklarhet.
Vad förväntar sig troll-hopen egentligen?

Att Trump utser nuvarande fascist-styrets krypskyttar?

Jösses!
Senast redigerad av ManManne 2024-11-15 kl. 12:14.
Citera
2024-11-15, 12:09
Medlem
Felet med dagens värld att vi tittar alldeles för mycket på traditionell utbildning, och nedvärderar självlärda entusiaster som verkligen gillar det de gör. Karriärjagande politiker som bara vill ha presidentposten för att sedan pensioneras och få ut ca 200,000 USD/år är jag mer orolig för.

Trump bygger en regering som vill förbättra USA, och det är uppenbart att den kommer vara allt annat än traditionell, men det är vad majoriteten röstade för.

Det kommer bli bra detta. Rubrikerna kommer inte vara nådiga, men resultaten kommer motbevisa alla skeptiker om 4 år.
Citera
2024-11-15, 12:20
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja han får ansvaret för att bli den mest hatade mannen i USA, 2 miljarder har han lovat att kapa och då måste han ta bort något som socialsecurity.
Tror du missade några nollor, 2 miljarder kronor utgör ungefär 0,001 procent av USA:s BNP. Även om vi talar om dollar så handlar det fortfarande bara om 0,01 procent av landets BNP. Eller vad landet producerar innan morgonfikat på en dag.
Citera
2024-11-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Det kommer bli bra detta. Rubrikerna kommer inte vara nådiga, men resultaten kommer motbevisa alla skeptiker om 4 år.

Ja ska verkligen bli intressant att se resultatet om 4 år men förmodligen kommer republikanerna att vara frälsta och demokraterna hatande. Problemet med demokraterna är att dessa fastnar i för mycket improduktivt tankegods medans Trump och hans likar vill se resultat.

Europa som till 80% stödde Kamala Harris visar ju på hur fast vi är i vår egen propaganda där vi trots så många samhällsproblem verkar skrika efter samma lösningar som skapar våra problem. USA som vanligt vågar visa att en annan väg är möjligt. Förhoppningsvis kan vi kopiera saker som Trump och bl a Musk nu skapar i USA och funkar.

I t ex Storbritannien hade man ju också stora förhoppningar när Tories vann och fick en absolut majoritet men där fortsatte man ju med galenskaperna , berikade sig och slog knut på sig sjäva. Där röstade man fram Labour som förmodligen inte kommer att lyckas speciellt bra. Det som är positivt är dock att få förändringar och att man prövar nya vägar.

Vår svenska regering har gjort en hel del bra saker men är samtidigt så rädda och ängsliga för att göra det nödvändiga men visst bl a L i regeringen sätter ju stopp för det mesta och enligt opinionen vill en majoritet nu ha en vänsterregering. Tyvärr är majoriteten av svenskar beroende av offentliga välbetalda tjänster och högern är dåliga på att fördela samhällets vinster till stora delar av befolkningen.
Citera
2024-11-15, 12:38
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Det var ungefär vad jag föreställde mig. Pinsamt att se dig döma ut en som bygger elbilar och rymdfarkoster. Om du så hade alla Elons resurser till ditt förfogande skulle du fortfarande inte klara av att göra annat än koka kaffe.

Lätt att säga när man har hundratals miljarder att leka med.

Elon fick allt på ett silverfat. Om man växer upp i apartheid-Sydafrika vars pappa driver en smaragdgruva, hur svårt tror du det är att få status och bli rik?
Citera
2024-11-15, 13:46
Medlem
Citat:
Lätt att säga när man har hundratals miljarder att leka med.

Elon fick allt på ett silverfat. Om man växer upp i apartheid-Sydafrika vars pappa driver en smaragdgruva, hur svårt tror du det är att få status och bli rik?
Det är inte så lätt att leka med hundratals miljarder, men det vet du ingenting om eftersom sådana summor är abstrakta för dig. Det svåraste är inte att skaffa pengar, det svåraste är att inte förinta dem. Återigen, det förstår du ingenting om eftersom du är ett hjon vars största merit är att glappa på ett anonymt forum. Elon överglänser dig och alla du känner till på precis alla plan, därför är han kompetent nog att arbeta åt USA's president.
Citera
2024-11-15, 13:50
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Det är inte så lätt att leka med hundratals miljarder, men det vet du ingenting om eftersom sådana summor är abstrakta för dig. Det svåraste är inte att skaffa pengar, det svåraste är att inte förinta dem. Återigen, det förstår du ingenting om eftersom du är ett hjon vars största merit är att glappa på ett anonymt forum. Elon överglänser dig och alla du känner till på precis alla plan, därför är han kompetent nog att arbeta åt USA's president.

Vad har du själv åstadkommit, vad för slags uppfinningar kan man tillskriva dig? Du verkar vara helt besatt över att mäta ett människovärde i om de uppfunnit någon korkad leksak eller inte.
Citera
2024-11-15, 13:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Tror du missade några nollor, 2 miljarder kronor utgör ungefär 0,001 procent av USA:s BNP. Även om vi talar om dollar så handlar det fortfarande bara om 0,01 procent av landets BNP. Eller vad landet producerar innan morgonfikat på en dag.

Jo, missade att skriva att det var biljoner, får skylla på att jag skrev den tidigt på morgonen eller att jag skrev från mobiltelefonen.

Men ja det är inte siffror som går att plocka fram ur intet utan något måste kapas bort
Citera
2024-11-15, 18:10
Medlem
Citat:
Vad har du själv åstadkommit, vad för slags uppfinningar kan man tillskriva dig? Du verkar vara helt besatt över att mäta ett människovärde i om de uppfunnit någon korkad leksak eller inte.
Jag har inte uppfunnit ett skit, därför är jag även medveten om hur obetydlig jag är för helheten. Jag förstår dock att respektera människor som har förmågan att förändra sin samtid till skillnad från en 123-idiot som är förpassad till läktaren men ändå känner sig tvungen att förklara ”hur laget borde spela”.

Du har förmodligen inte insett vidden av Trumps totala utklassning av motståndet, därmed är du förlåten för att du inte begriper kapaciteten hos dem som Trump väljer att omge sig med men låt mig ändå ställa frågan: Tröttnar du aldrig på att förlora?
Citera
2024-11-16, 12:15
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Marco Rubio ?

Resten verkar vara inkompetenta
passar bra i cirkusen.

Marco Rubio är ett väntat val, om man vill ha en väloljad neocon i sin kabinett. Rubio har flertal gånger uttalat sig mycket negativt om Trump. Antagligen är det AIPAC som sett till att få in honom.

Den här regeringen kommer bli en fortsättning av Bidenregeringen och ni inte se några större förändringar. Massinvandringen kommer att fortgå, de kommer inte se till att öka tillgången på energi som t.ex. öppna Keystone pipelinen.

The swamp blev återinbjudna av Trump fast med nya kostymer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in