2024-11-14, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
När jag läser trådstarten, så får jag intrycket att det just gäller produkterna, Alvedonet, inte företaget. Men jag kanske läser illa: "Något som skulle göra den ännu bättre tycker jag är reviews, att folk kan ge betyg och kommentarer på produkter (vad heter det på svenska?)."
Du har rätt, så står det ju faktiskt i trådstarten.

Jag skulle tycka att det var en urkorkad idé att låta folk recensera läkemedel. All information om funktion, användning och biverkningar finns på exempelvis FASS.
Citera
2024-11-14, 07:51
Medlem
Om man inte hämtar ut paketet i tid, så skickas det tillbaka och förstörs och pengarna är förlorade. Tycker det skapar en stor stress, beställer aldrig apoteksprodukter längre.

Förlorade över 1500kr. Det räcker ju att man blir förhindrad i några dagar så är det kört.
Citera
2024-11-14, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du har rätt, så står det ju faktiskt i trådstarten.

Jag skulle tycka att det var en urkorkad idé att låta folk recensera läkemedel. All information om funktion, användning och biverkningar finns på exempelvis FASS.

När det gäller läkemedel, helt klart.

Men Apotea har ju en massa annan dynga också, krämer, sexhjälpmedel och smink t.ex.
Så frågan är kanske inte helt orimlig.
Citera
2024-11-14, 07:54
Medlem
Jag har bara en enda erfarenhet av dem och det räckte. Då tog det veckor innan jag fick det jag beställt, samtidigt som jag innan dess fick ett inkassokrav på en faktura som jag aldrig fått på varor som jag inte heller ännu fått.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-11-14 kl. 07:58.
Citera
2024-11-14, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag har bara en enda erfarenhet av dem och det räckte. Då tog det veckor innan jag fick det jag beställt, samtidigt som jag innan dess fick ett inkassokrav på en faktura som jag aldrig fått på varor som jag inte heller ännu fått.
Vad jag förstår går fakturorna genom Klarna. Får man inte det man beställt så kontaktar man Klarna så pausar dom fakturan.
Citera
2024-11-14, 08:07
Medlem
Citat:
Vad jag förstår går fakturorna genom Klarna. Får man inte det man beställt så kontaktar man Klarna så pausar dom fakturan.

Ja, men det där är faktiskt enda gången från någon som jag inte fått någon klarna faktura och det märkliga är dessutom att det inte kom någon påminnelse eller något, så samtidigt som jag gick och väntade på varorna, så damp det ner ett inkassokrav med påförd avgift.
Fakturan från klarna ska ju aktiveras när man skickat varorna.
Citera
2024-11-14, 09:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Går att betala med kontokort också. Processas visserligen via Klarna, men ingen faktura då så klart. Apotea fungerar oftast bra, men har varit med om några fel och fördröjningar av leverans.

Det mest komiska Apoteafelet var när jag beställde några småsaker som hade fått rum i ett kuvert nästan, men grejerna kom i en gigantisk box. Prylarna låg och skvalpade nere i hörnet av lådan. Tydligen hade de lagt in fel volym på någon produkt och eftersom de har robotpackning, så trodde roboten att det var en jättegrej som krävde jättelåda...

Recensioner kan man väl ha i och för sig, men som någon skrev, det är lite svårt att recensera mediciner, då de verkar så individuellt. Men Apotea säljer ju annat också, så varför inte på de varorna?
Citera
2024-11-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Går att betala med kontokort också. Processas visserligen via Klarna, men ingen faktura då så klart. Apotea fungerar oftast bra, men har varit med om några fel och fördröjningar av leverans.
Varför berättar du om deras betalningssätt för mig?
Citera
2024-11-14, 09:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Varför berättar du om deras betalningssätt för mig?
Det är väl fler än du som läser tråden... Om du nu är så ointresserad.
Citera
2024-11-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är väl fler än du som läser tråden... Om du nu är så ointresserad.
Bara undrade varför du adresserade svaret till mig. Man måste inte citera någon för att skriva.

Tänkte om du inte trodde att jag vet att man kan titta på en e-handlares olika betalningsmetoder.
Citera
2024-11-14, 09:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Apotea är väl Sveriges största näthandelsida. Tycker den är bra. Något som skulle göra den ännu bättre tycker jag är reviews, att folk kan ge betyg och kommentarer på produkter (vad heter det på svenska?). De flesta sidor nuförtiden som säljer online har ju det. Varför har inte Apotea det?

Har bara sett deras instagram eller om det är TikTok.. där finns det mycket recensionener typ 98% positiva pga deras snabba frakt!
Citera
2024-11-14, 10:02
Medlem
är apotea dåligt? är kronans bättre? hur vet man vilket apotek är bäst?
alla prismatchar väl för recept så privatiseringen var meningslös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in