2024-11-14, 01:38
Medlem
När jag började köpa in vapes och göra egen "ejuice" var runt 2005-2008 minns inte exakt men det var låångt innan det var "coolt" och varenda kotte sög på sina vape stickor.
Dom flesta jag lät prova hade aldrig ens hört talas om det innan.

Jag försöker minnas när jag blandade mina juicer, jag köpte en sådan HDPE flaska på .5 liter fylld med nikotin, den hade en sån dödskalle med kors (gift) symbol bland annat.
Vad jag dock INTE minns är om det var 99% rent, jag vill minnas att det var det för jag fick hålla på med sprutor och kalkylera fram exakt för att få det rätt när jag väl blandade det med VG/PG oljorna + aromaterna.

Så min fråga är till er som minns, gick det att beställa 98-99%ig ren nikotin för MÅNGA år sedan OCH går det fortfarande att göra det eller satte myndigheterna stopp för det när det började bli "inne" att vejpa.. ?

För allt ser jag ser idag när jag sökte för nyfikenheten skull är dessa färdig utspädda små flaskor på halter 8-20mg nikotin i VG/PG oljor.
Observera att jag eftersöker inga källor, jag är bara nyfiken på vad som hände med dom RIKTIGA rena nikotin preparaten som fanns en tid.
Jag har inte ens rört en vape på 13år. haha.
Citera
2024-11-14, 01:42
Medlem
ruttenfimps avatar
pröva googla innan du gör en tråd kanske?

Har massvis med nikotinflaskor så ja.
Citera
2024-11-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
pröva googla innan du gör en tråd kanske?

Har massvis med nikotinflaskor så ja.
Länka gärna till någon sajt som säljer det ts efterfrågar. Jag tvivlar på att man kan köpa det i dag som privatperson. Förr däremot, då det användes som insektsgift, fanns det möjligen.
Citera
2024-11-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
För allt ser jag ser idag när jag sökte för nyfikenheten skull är dessa färdig utspädda små flaskor på halter 8-20mg nikotin i VG/PG oljor.
Här hittade jag,
Detta är 99,9% ren 1000 mg nikotin. Endast för professionell person och lab.
https://nicliquid.com/sv/pure-nicoti...7-volume-500ml

Om du som privatperson får köpa det, och om du får ta in det i Sverige, vet jag inte. Men det verkar vara förbjudet.
Rent nikotin är så giftigt att det är helt förbjudet.
https://www.beroendecentrum.se/fakta/tobak/

Tänk på att du får betala nikotinskatt.
Citera
2024-11-14, 10:08
Medlem
eltonkebabs avatar
Ja, det finns fortfarande. Nej, du får inte importera det.
Citera
2024-11-14, 10:11
Medlem
ruttenfimps avatar
ait ait annars får ni höra av er så säljer jag de jag sitter på. Så länge jag inte bryter mot någon regel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in