Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 16:37
Medlem
Faller som en sten idag ocks, tur att man ligger kort igen
Citera
Igår, 16:42
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
och dr brt den ver 500, men nu tror jag vi ser 300 innan ret r slut
Fan, jag verkar f rtt. Och jag som inte kunde blanka den hr.
Citera
Igår, 18:37
Medlem
Citat:
Fan, jag verkar f rtt. Och jag som inte kunde blanka den hr.

Varfr kan du inte blanka? Jag kr som regel futures fr shorts och det r vl sllan ngot problem.

https://www.avanza.se/borshandlade-p...i-s-mstr-bs-sg
Citera
Igår, 19:46
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Varfr kan du inte blanka? Jag kr som regel futures fr shorts och det r vl sllan ngot problem.

https://www.avanza.se/borshandlade-p...i-s-mstr-bs-sg
ok, vill inte ha nn hvstng dock som det brukar va p minisar. Finns de p nordnet ocks?
Citera
Igår, 20:14
Medlem
Citat:
ok, vill inte ha nn hvstng dock som det brukar va p minisar. Finns de p nordnet ocks?

Ja, hr t.ex.:

https://www.nordnet.se/marknaden/min...-microstrategy

Lika bra kra lite mer hv tycker jag dock, annars mste du g in med mycket pengar ver lng tid fr att det ska bli ngot.
Citera
Igår, 20:53
Medlem
Jaja, bitcoin verkar hlla p 94k idag s klev av short p 325. Nr bitcoin rasar ihop kommer ni kunna utka era innehav runt 170 i detta spektakel.
Citera
Idag, 00:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jaja, bitcoin verkar hlla p 94k idag s klev av short p 325. Nr bitcoin rasar ihop kommer ni kunna utka era innehav runt 170 i detta spektakel.
Fegis. Antar att du inte hade mer vertygelse n s.

Grattis till din hamburgare dock.

Ps, vet du hur mycket du tappade i compounding effect?
Citera
Idag, 03:54
Medlem
Bra degen-kp detta, inte en risk i helvetet att MSTR inte nr en rejl ny ATH innan detta r ver. Detta oberoende av Saylors eventuella efterblivenhet och ven beroende av hur situationen ser ut om 5 r. MSTR r nd vad det r idag. Vi r i dagslget lngt ifrn att vare sig toppa eller dda hela "bitcoin-reserve"-narrativet, och Saylor r ensam om det.

Gller bara att man bestmmer vid vilken situation man kliver in, om man tror att det finns ngon dipp i nrtid som kan addera ett antal 100% till, eller om man njer sig med att intrde hr r en i det nrmaste garanterad dubblering av pengarna (givet att man klarar att ven kliva av, sklart).

Sjlvfallet r ord som "garanterad" en klar verdrift, men det ska stllas i relation till hur tighta marginaler man vanligtvis spelar med p aktiemarknaden. Att MSTR slr rejla nya ATHs nrmaste ret r nstan skert, medan risken att MSRT gr under nrmaste ret r nstintill obefintlig. Att d brka om ord som "garanterad" r fniga detaljer.

Krvs i princip black swans fr att frndra detta. Ssom ett stort makro-ekonomiskt USD-rally av oklar black swan-anledning (vilket det inte finns ngon anledning fr annars eftersom det vore helt ointressant fr amerikanska staten).
Senast redigerad av sebastianlarsson2 Idag kl. 03:57.
Citera
Idag, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Gller bara att man bestmmer vid vilken situation man kliver in, om man tror att det finns ngon dipp i nrtid som kan addera ett antal 100% till, eller om man njer sig med att intrde hr r en i det nrmaste garanterad dubblering av pengarna (givet att man klarar att ven kliva av, sklart).

340 i snitt blev det fr min del. Lr hlla det jag har men skulle det verkligen ppna sig kan jag tnka mig att upp till dubbla innehavet.

Skulle vi tnka oss en bullrun mer i stil med den frra (som jag tror kan komma nu i januari) kommer jag nog brja slja av vinst redan vid 400 fr att terinvestera p annat hll, men det r ju mycket om och men s man fr ju se.

Var girig hela november och december med helt okej framgng och ven om jag ligger tungt p hg risk s tnker jag fr mitt psyke nd spela ngorlunda defensivt ett tag nu.
Senast redigerad av Kockumskranen Idag kl. 05:35.
Citera
Idag, 07:22
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ja, hr t.ex.:

https://www.nordnet.se/marknaden/min...-microstrategy

Lika bra kra lite mer hv tycker jag dock, annars mste du g in med mycket pengar ver lng tid fr att det ska bli ngot.
jo, men ligger nog p minus med mina mini futures-affrer, dlig erfarenhet faktiskt och knns ofta riggat s market makern alltid ska vinna.

Men kanske funkar bttre p lite lngre sikt, swingtrading och snt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in