Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Sverige har nog aldrig någonsin varit så utsatt för korruption och kriminella som får inflytande i samhället som nu. Farorna finns överallt nu och hotar myndigheter, företag inom alla brancher vilket med lite svensk naivitet och låg handlingskraft kommer att få oerhörda konsekvenser.
Vi har inte längre ett folk där man kan lita på varandra. Där hederlighet är något man står upp för. Där den naturliga reaktionen att lämna in en borttappad plånbok med alla pengar och kort kvar. Detta svenska samhälle existerar inte längre.
Vi måste se och lära från de länder där människorna kommer ifrån, dvs länder som Iran, Irak, Afganistan, Somalia, Etiopien, Syrien, Ryssland, Ungern och så vidare i faktiskt över 100 länder. Väldigt många kommer från ganska så trasiga länder där de är uppväxta med att korruption och kriminalitet är något naturligt inom företag och myndigheter.
Sedan har vi givetvis de svenskar som faktiskt beter sig likadant och berikar sig själva. Det är inte konstigt om svenskar märker att de gamla hederliga reglerna inte gäller längre och börjar bete sig som de som invandrat från världens värsta länder.
Så därför menar jag. Sverige har aldrig någonsin varit så utsatt som nu.
Vad finns det för lösning? Ja, vi måste sluta se på kriminella som hjältar eller några som behöver vårt beskydd och istället värna om offren och den svenska tryggheten. I praktiken innebär det omedelbar utvisning vid kriminalitet. Det är den enda vägen ut som faktiskt fungerar. Sedan givetvis måste vi ta hand om de svenskar som är kriminella och bura in de på långa fängelsestraff eller andra straff som är lämpliga. Man ska inte förbise någon som helst kriminalitet utan aktivt bekämpa den på alla nivåer.
"Vi har inte längre ett folk där man kan lita på varandra. Där hederlighet är något man står upp för. Där den naturliga reaktionen att lämna in en borttappad plånbok med alla pengar och kort kvar. Detta svenska samhälle existerar inte längre".
Vilket är oerhört tragiskt.
När jag ser till mig själv så när jag var 20 år så var det lika självklart att lämna en upphittad plånbok orörd till polisen som att göra värnplikten för att vårt land skulle kunna försvaras.
Inget av detta är självklart längre.
Ja jag lämnar fortfarande in upphittade nycklar och annat till farbror blå men tilltron har fått sig en allvarlig törn (vad som hände får tas i en annan tråd).
Att försvara landet, nja det vet i f-n.
Vilka värden är det som ska försvaras?
Har man blivit varnad för att vara rasist bara för att man stilla frågat politiker vem som ska betala för blatte-importen och blivit upplyst på arbetsplatsen att det inte är tillåtet att torgföra SD:s värderingar när man undrat om det är någon fler som funderat över vart landet är på väg, då tappar man lusten att försvara landet och sina "medmänniskor".
Inte gör det det hela bättre att det är vanliga knegare som med skattsedeln ska betala allt fjanteri.
Politikerna kan börja med att pungslå alla våra nyrika miljardärer i landet på EU-avgifter och avgifter till blatteförsörning så ska jag gladeligen betala för "kulor o krut", underhåll av vägar, järnvägar, skola och vård till Sveriges skattebetalare.