Citat:
Ursprungligen postat av
GengusKhan
Målet gäller förtal, inget annat.
Idiot.
Okej. Han var liable. Inte guilty.
"When a defendant is found liable, he or she is generally obligated to compensate the injured party for their damages. The term “liable” is often confused with “guilty.” However, the term “liable” is used in civil cases and the term “guilty” is only used in criminal cases."
Grattis, du är en sån där grisf*tta som håller sexbrottslingar om ryggen pga att det tas i civil court och att ett annat ordval används, trots att brott uppenbart har begåtts.
Nu syftar jag inte på din idol här, för där är jag inte tillräckligt insatt, så där tänker jag bara säga "allegedly" så inte du anmäler mig och jag får en varning från flashback. Utan du tänker så generellt. Ehum.
Jag förstår fan inte människor som idoliserar personer och samtidigt tappar all form av omdöme. Som tror att de blir oskyldiga små lammungar som aldrig kan göra misstag. Du vet att du kan idolisera honom trots att han gör fel va? Det är helt okej. Allt måste inte bortförklaras med "DET ÄR RENT PÅHITT!". Du kan gilla honom TROTS hans brister. Jag tycker om John Lennon trots att han nitat sin fru. Jag tänker inte försöka komma med patetiska historier om att det aldrig hänt. Jag gillar honom ändå. Du kan gilla Trump ändå.
Citat från länken, eventuellt upphovsrättsskyddat material om flashback vill varna mig igen:
"The federal jury
implicitly found that Trump deliberately and forcibly penetrated Ms. Carroll with his fingers in the 1990s. As a result,
it found him liable for sexually abusing her. It also found Trump liable for defaming Carroll in 2022 when he denied her allegations.
The jury awarded her $5 million in total damages:
$2 million in compensatory damages for sexual battery
$2.7 million in compensatory damages for defamation
$280,000 in punitive damages for defamation
It explained that the sexual battery damages award for Trump forcibly digitally penetrating Carroll was reasonable and supported by the evidence of her physical and emotional trauma."
Men det var ju bara förtal.
Idiot.