Citat:
Ursprungligen postat av
darthvader998
jag har under de senaste åren gjort massa random stuff. jobbat i fjällen, på skola men alltid hållt igång alltid haft ett driv. under en period så blev sprit och festande ett intresse. då bärnde jag ca 100 000 som mina päron sparat. idag ångrar jag det starkt. hur ska ja komma tillbaka? jag har nu för första gången på några år en plan. vill lämna min studentstad och fortsätta plugget i östersund (till att bli programerare). så att jag kan leva den livstil jag vill ha med friluvsliv.
runt om mig så börjar vänner skaffa jobb på ritkigt köpa hus osv och ja känner mig efter. ja saknar både hus och flickvän. Hur slutar man jämföra sig? och ur kan ja driva in pengar under studietiden, vad fär extrajobb man man ta som är relvant? har ca 4 års csn lån kvar att ta ut
målet är att få fart på ekonomin så ja kan spara och investera i mina intressen (gaming, cykling och skidåkning). och hru kan ja sluta jämföra mig med alla andra /m 25.
Jag tycker att du ska läsa det du nyss skrev, fast sluta efter första stycket. Du har ju en plan, du vet vad du vill bli och leva ett friluftsliv. Vad andra har är inte värt ett skit för dig. Alla gör dumma saker som ung, det är en del av att växa upp. Nu vet du att det kanske inte är så smart att bränna 100.000 på sprit. Det hade du inte vetat om du inte gjort det