Citat:
Ursprungligen postat av
Transportment
Det är så det är. Hur många sorters smör finns det i en svensk mataffär? - 2-3!!! Och det du gav en länk till smör som är tillverkat i Norge (Sverige kan inte producera tillräckligt med smör och måste köpa det från sina grannar, som tidigare förrådde till nazityskland - Jag kan föreställa mig norrmännen skratta när de skickar mjölk till de förhatliga svenskarna). Skynda dig att handla så att du inte svälter ihjäl - Max 3 köp per hushåll Gäller t.o.m 2024-11-18. Och hur många sorters smör säljs det i en rysk stormarknad - 10 sorter prissatta på olika sätt.
Trots stigande smörpriser håller Ryssland lågkonjunktur och industriproduktionen under kontroll medan den svenska ekonomin upplever en rekordvåg av konkurser, arbetslöshet och en ändlös lågkonjunktur.
Hahaha! Jag märkte det precis nu. Du gav en länk till smör som de svältande svenskarna redan har köpt upp.
https://www.willys.se/produkt/Smor-N...t-101441853_ST
Slut i lager
Vilken du är en idiot!!!
Ja, en idiot är vad du är. Det där är fullkomligt normalt EU pris. Enligt lönenivån.
I Ryzzhelvetet däremot:
Citat:
The retail price range for Russia butter is between US$ 6.40 and US$ 8.53 per kilogram
Med $5-700 i medellön. SKRATT! Men det är en lyxprodukt ni inte behöver bemöda er att köpa utan baslivsmedlet potatisen ni kommer få problem att ha råd att köpa.
Ni ryzzäckel, Europas degenererade avskräde, kommer få se fram mot ett 2025 då proppen slutligen dras ur ekonomin och livsmedelsbrist börjar märkas på riktigt.
Ni drömde om Stalin och Sovjetunionen och längtade efter det. Nu är den där, komplett med långa matköer. Precis som ni vill ha det.
Zatans jordträlar.