Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-11-17, 00:42
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Nej. Mitt ex bor i St Petersburg och hon sa att en normal lön där är motsvarande $1000 efter skatt, och att de har lite högre löner i Moskva. Hon tjänade själv det, och hon hade ett ganska okvalificerat jobb. Jag minns det därför att en kompis jobbade i en butik i Sverige och fick ut 12500 kronor i månaden, det vill säga nästan samma som henne. Då levde hon nog bättre, med tanke på hur mycket lägre priser de har.

Och jag snackar om Moskva och St Petersburg just för att han jag svarade påstod att folket i städerna skulle drabbas mest av att priset på potatis går upp någon krona. Men så lite tjänar de inte så att de skulle märka av det.

Jag vet inte var du har fått de siffrorna ifrån, men jag sitter här med en bild från en bensinstation jag tog sommaren 2020:

Bensin 95: 12,38kr. Idag: 17,29kr. Ökning: 39,66%.
Diesel: 13,48kr. Idag: 17,94kr. Ökning: 33,09%

Dagens siffror är tagna från CirkleKs hemsida.

Ska vi ta el- och matpriserna också, eller kan vi komma överens om att den officiella inflationen i Sverige är minst lika mycket skitsnack som i Ryssland?
Driver du med oss? försöker du få nån att tro att levnadsstandarden är lika hög i ditt skitryzzland som i Sverige?
Citera
2024-11-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Grundlönen på Samhall är 25k i månaden 2024 😉

Med jobbskatteavdrag blir det runt 24% skatt.... beror iof på vilken kommun man bor i

Så jobbar man heltid på Samhall får man ut runt 18 efter skatt....

Han jobbar 6 timmar om dagen, resten är sjukersättning....

Medianlönen i Sverige är 35k i månaden

I helvete att mongona som "jobbar" på Samhall får 25k i månaden. Jag kände ett mongo som jobbade där för 5 år sedan, och han fick 50kr/timmen sa han. Jag tvivlar kraftigt på att det skulle ha tredubblats på den tiden.
För övrigt så blir 25 000 brutto 17 000 netto, inte 18 000.

Hursomhelst så är en normal lön för en låginkomsttagare i Sverige idag 130kr/timme, vilket blir 14 144 kr i månaden.
Citera
2024-11-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Driver du med oss? försöker du få nån att tro att levnadsstandarden är lika hög i ditt skitryzzland som i Sverige?

Levnadsstandarden i Ryssland är verkligen inte lika hög som i Sverige, men den är inte så låg att gemene man skulle påverkas av att potatispriset går upp med några ören.
Citera
2024-11-17, 10:21
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportment
En sak jag inte förstår är varför du inte kan klara dig utan att ljuga. Jag menar, du länkar till ryska smörpriser. Priset 190 rub/180gr:
https://www.okeydostavka.ru/msk/molo...ash-82-5-180g-

Eller 1*055 rub/kg Svenska kronans växelkurs
9 rub= 1 sek
https://www.xe.com/sv/currencyconver...rom=SEK&To=RUB

Så 1 kg smör i svenska kronor i Ryssland kostar 117 kronor, inte 180 kronor som du försökte ljuga om. Är du född till lögnare?
Och det är lustigt. Ryssland är i krig med alla NATO-länder samtidigt. Och det kan naturligtvis ge kortsiktiga prisökningar på vissa produkter. Men även i Sverige stiger priserna dramatiskt. Så vem är den svenska regeringen i krig med förutom sitt eget folk?

T.ex. detta ryska smör på hemsidan kostar motsvarande ungefär ~180 kr/kg,
https://www.okeydostavka.ru/msk/bzmz...ogdy-82-5-180g
Sen finns det säkert både billigare och dyrare smör att få tag i.

Men bra att du erkänner att kriget har negativa konsekvenser för Ryssland! Tidigare har det ju hetat att Ryssland gynnas av det...

Sverige har till skillnad mot Ryssland nu inflationen under kontroll. Sverige har en sjunkande styrränta på 2,75% medan Ryssland har en ökande på 21%. Här får man nog lita på att svenska riksbanken och ryska centralbanken har koll inflationen och på vad de gör...

Citat:
Det är ett specialerbjudande - Max 3 köp per hushåll Gäller t.o.m 2024-11-18. Skynda dig att köpa den så att du inte svälter ihjäl. Du har två dagar kvar.

Tack för omsorgen men 6 kg potatis räcker ett tag. Vill jag ha ännu mer så är det ju bara att besöka butiken fler gånger
Citera
2024-11-17, 17:54
Medlem
Citat:
Det är så det är. Hur många sorters smör finns det i en svensk mataffär? - 2-3!!! Och det du gav en länk till smör som är tillverkat i Norge (Sverige kan inte producera tillräckligt med smör och måste köpa det från sina grannar, som tidigare förrådde till nazityskland - Jag kan föreställa mig norrmännen skratta när de skickar mjölk till de förhatliga svenskarna). Skynda dig att handla så att du inte svälter ihjäl - Max 3 köp per hushåll Gäller t.o.m 2024-11-18. Och hur många sorters smör säljs det i en rysk stormarknad - 10 sorter prissatta på olika sätt.
Trots stigande smörpriser håller Ryssland lågkonjunktur och industriproduktionen under kontroll medan den svenska ekonomin upplever en rekordvåg av konkurser, arbetslöshet och en ändlös lågkonjunktur.

Hahaha! Jag märkte det precis nu. Du gav en länk till smör som de svältande svenskarna redan har köpt upp.
https://www.willys.se/produkt/Smor-N...t-101441853_ST
Slut i lager
Vilken du är en idiot!!!
Ja, en idiot är vad du är. Det där är fullkomligt normalt EU pris. Enligt lönenivån.
I Ryzzhelvetet däremot:
Citat:
The retail price range for Russia butter is between US$ 6.40 and US$ 8.53 per kilogram
Med $5-700 i medellön. SKRATT! Men det är en lyxprodukt ni inte behöver bemöda er att köpa utan baslivsmedlet potatisen ni kommer få problem att ha råd att köpa.

Ni ryzzäckel, Europas degenererade avskräde, kommer få se fram mot ett 2025 då proppen slutligen dras ur ekonomin och livsmedelsbrist börjar märkas på riktigt.
Ni drömde om Stalin och Sovjetunionen och längtade efter det. Nu är den där, komplett med långa matköer. Precis som ni vill ha det.
Zatans jordträlar.
Senast redigerad av SuperHardStarCore 2024-11-17 kl. 18:00.
Citera
2024-11-17, 20:19
Medlem
Traktorfabriken i Petersburg har en hemsida och erbjuder två modeller av Kirovets. K-7M och K-5. I tillägg till diverse annat ditt och datt

https://kirovets-ptz.com/

I PDF:an till K-7 anger de motornamnet Weichai för en 6 eller 12-cylindrig diesel. För en V-8 bara en sifferkombination.

Tveklöst verkar grejorna fulla med utländsk teknik.
Citera
2024-11-18, 20:19
Medlem
Citat:
I helvete att mongona som "jobbar" på Samhall får 25k i månaden. Jag kände ett mongo som jobbade där för 5 år sedan, och han fick 50kr/timmen sa han. Jag tvivlar kraftigt på att det skulle ha tredubblats på den tiden.

Hursomhelst så är en normal lön för en låginkomsttagare i Sverige idag 130kr/timme, vilket blir 14 144 kr i månaden.
Dina löneuppgifter måste vara minst 10 år gamla. Jag räknar mig som låginkomsttagare, men det var ca 10 år sedan jag fick runt 130kr/timme. Samhallsanställdas löner kan du googla fram och det är MYCKET mer än 50kr/timme, minst 3x50 kr.
Citera
2024-11-19, 14:02
Medlem
Jag undrar on det finns fler dumma ryzzjävlar som vill prata om smör?

Russia is locking up butter as inflation crisis reaches new heights
Citat:
Butter, some meats, and onions are about 25% more expensive than a year ago, according to official data. Some supermarkets have taken to keeping butter in locked cabinets: Russian social media has shown stocks being stolen.

The overall inflation rate is just shy of 10%, much higher than the central bank anticipated.
https://www.cnn.com/2024/11/18/econo...sis/index.html

Aaahhahahahahahahhaaaaaaaaa!!!!!!!

Vidare i artikeln om ryzka ”löneökningar”:

Citat:
Inflation is being driven by the rapid rise in wages as the Kremlin pours billions into military industries and sends millions of men to fight in Ukraine. In the middle of a war, companies outside the defense sector can’t compete for workers without paying much higher wages. In turn, they charge higher prices. So the spiral continues.

“Prices are rising because of the war,” Alexandra Prokopenko at the Carnegie Russia Eurasia Center in Berlin told CNN. “Demand in the economy is distorted in favor of unproductive spending. Wages rise because employers have to compete for labor.”

Other economists dub this as growth without development. National income grows, but there is no broad improvement to health, education, technology and infrastructure.

Föööör hahahaa det går ju så bra för Andrey, Pjotr och Medvedev idag
Senast redigerad av SuperHardStarCore 2024-11-19 kl. 14:06.
Citera
2024-11-19, 15:39
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
I städerna (Moskva och St Petersburg) är snittlönerna på nästan samma nivå som i Sverige, så det är irrelevant om potatispriset går upp från 3 kronor/kg till 4,50 kronor/kg.

Och Ryssland har har lägre inflation än Sverige.
Snittlönen i Moskva och St Petersburg ligger på 650$ i månaden i ssjälva städerna i hela området ligger den på 250$ i månaden. I stockholm ligger snittlönen på 4000 $ och för hela Sverig på 3700$

Så sluta ljug och önsketänk rysshora!
Citera
2024-11-19, 15:46
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

Ha ha! Hur fan räknar du? Du kan knappast klarat av lågstadiematten?
144:- i timmen gånger 170 timmar blir22100:-
Dessutom ligger grundlönen på Samhall på 24800:- Vilket innebär att de flesta tjänar betydligt mer än så, då deras avtal är kopplat till industrinormen
Citera
2024-11-20, 00:33
Medlem
Ryzzkuksugarna ljuger alltid om allt. Precis alltid. Om allt:

Från Fontanka:
Citat:
"Sberbank Raises Rates on Family Mortgages. Find Out What They Will Be in St. Petersburg
...
Thus, Gazprombank increased rates on mortgage programs for the primary market
by 1-1.2 percentage points this week, to 23.9-25% per annum, Sberbank increased rates
by 3 percentage points on all basic mortgage programs (the minimum rate for new buildings
was 24.9%, for the secondary market - 24.6%), in Sovcombank rates on one of the
mortgage programs increased to 25.49% per annum, Alfa-Bank increased rates for the
primary and secondary markets by 3 percentage points, to 25.59-25.99%,
and VTB - by 2.7 percentage points, to 24.7-26.4% for the secondary market
and refinancing programs. ..."
«Сбер» повышает ставки по семейной ипотеке. Узнайте, какой она будет в Петербурге

Gazeta:
Citat:
"Economist: Food prices in Russia have increased by 50-100% in a year

Since the beginning of 2024, food inflation in Russia has been between 50 and 100%, according to
BitRiver financial analyst Vladislav Antonov. The discrepancy with official data is explained by the
fact that inflation is calculated for a large group of goods, and not just food.
..."
Экономист: продукты в России за год подорожали на 50-100%
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här