Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 01:10
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Mycket skit beror på personers dåliga självförtroende.
Ja.

Citat:
ELLER så är det demonstranterna, som har rätt och man blir STARKARE av att protestera mot orättvisor och försöker hjälpa andra...
Beror på omständigheterna utav demonstrationen. Att exempelvis demonstrera på Sergels torg med ett budskap som rör en konflikt på en annan kontinent är i praktiska termer en meningslös handling om målet är att faktiskt påverka konflikten. Det har ingen konkret effekt.

På samma sätt leder aktioner som att sätta sig utanför Riksdagen för att protestera för klimatets skull, eller att limma fast sig själv på en motorväg, inte till några betydande förbättringar för miljön. Istället riskerar sådana protester att skapa motsatt effekt, eftersom de ofta väcker frustration hos vanliga medborgare som bara försöker ta sig till jobbet. Dessutom orsakar de ekonomiska förluster och extra kostnader för näringslivet och samhället i stort.

Överlag är människor dåliga på att organisera protester som verkligen är effektiva och leder till långsiktig förändring.
Citera
Idag, 01:16
Medlem
Port-au-Princes avatar
Citat:
Din första post går inte ihop med rubriken. Den här är LITE bättre.
Jag säger istället:Hur orkar folk att INTE tycka massor, protestera mot fel?
Jag håller väl med dig och alla andra på sina sätt eftersom alla är människor som står i olika dilemman oavsett. Men även jag måste få tiden att gå. Hur jag gör det bäst enligt mig kan endast jag svara på. Idag oavsett tid, för tiden skiter jag i, kan det vara att starta tråd här, imorgon att bokstavligen åka och bo på Haiti.
Jag vet inte och vill inte bestämma nått definitivt eftersom jag vill vara min egen kalendermänniska, ingen annans slav. Uffe Kristersson med regering är min slav men jag är inte deras. I could give a shit
Citera
Idag, 01:19
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Din första post går inte ihop med rubriken. Den här är LITE bättre

Jag har hela livet protesterat mot orättvisor och slagits mot mobbare av andra. (Har gjort det själv 45+ år.)

Vadå förstöra?? Man kan ju ägna tid åt att göra en liten del av världen bättre. Eller försöka. Ibland har jag lyckats ibland inte. Inte lätt att slåss mot mobbare då de är myndigheter...
Mycket skit beror på personers dåliga självförtroende.

Vaddå för mobbare? Människor som inte tycker bög-pedofiler skall ha tillgång till andras små barn?

Vad jobbar du med som haft så mycket tid att bekämpa världens orättvisor? Har du familj?
Citera
Idag, 01:44
Medlem
Port-au-Princes avatar
För att summera mina tankar i tråden så ÖNSKAR jag mig innerligt att 7 miljoner svenskar RANNSAKAR sina liv och MOTIV. Ställ er alltid frågan varför och försök att svara er själva så ärligt ni kan.
Citera
Idag, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-au-Prince
Jag håller väl med dig och alla andra på sina sätt eftersom alla är människor som står i olika dilemman oavsett. Men även jag måste få tiden att gå. Hur jag gör det bäst enligt mig kan endast jag svara på. Idag oavsett tid, för tiden skiter jag i, kan det vara att starta tråd här, imorgon att bokstavligen åka och bo på Haiti.
Jag vet inte och vill inte bestämma nått definitivt eftersom jag vill vara min egen kalendermänniska, ingen annans slav. Uffe Kristersson med regering är min slav men jag är inte deras. I could give a shit
Varför har du inte stuckit än?

Jag är för skadad för att resa - en gammal idrottsskada har gått upp och blir för mycket värre värk av resande. Men jag har redan "flyttat" utomlands i tankarna och har faktiskt startat företag där redan fastän jag inte är där.
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Vaddå för mobbare? Människor som inte tycker bög-pedofiler skall ha tillgång till andras små barn?
Började i högstadiet konfrontera personer som mobbade andra.
Några pedofiler har jag inte träffat på men påminner ofta kristna om att katoliker skyddar en massa pedofiler.
Även en del myndighetspersoner är mobbare.
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Vad jobbar du med som haft så mycket tid att bekämpa världens orättvisor? Har du familj?
Egen företagare mest.
En vecka har mycket mer tid än 40 timmar så man kan ta sig tid...
Jag har spenderat mycket tid än på att protestera, på att göra en liten del av världen bättre. T o m två VDar i börsnoterade företag var under mig då jag ledde en sportklubb. De tog sig tid att vara ungdomsledare...
Inga egna barn har gjort att jag haft mer tid till över 1000 andras barn

Har även gjort flera hjälp-till-självhjälpsprojekt, oftast finansierat dem själv, nu håller jag på med två åt en fattig stam i SOAsien.
Citera
Idag, 02:18
Medlem
Port-au-Princes avatar
Citat:
Varför har du inte stuckit än?
Det är åtminstone mitt stora mysterium som jag inte har ett svar på. Det är väl för jobbigt för nege*n att dra hem helt enkelt.
Sen är aldrig nått akut, och frågan uppstår då vad specifikt som ska hända där och om det är värt allting.
Tills dess sitter jag uppenbarligen på röv*n och tänker. Mina tankar har spolierat i stort sett alla vanliga syften. Jag har nog postcovid som ett brainvirus från Bill Gates spruta.
Citera
Idag, 02:19
Medlem
HRTs avatar
när de tillverkades en gång i tiden blev det fel med dragningen av hjärnkontoret.
Citera
Idag, 02:21
Medlem
Citat:
Det är åtminstone mitt stora mysterium som jag inte har ett svar på. Det är väl för jobbigt för nege*n att dra hem helt enkelt.
Sen är aldrig nått akut, och frågan uppstår då vad specifikt som ska hända där och om det är värt allting.
Tills dess sitter jag uppenbarligen på röv*n och tänker. Mina tankar har spolierat i stort sett alla vanliga syften. Jag har nog postcovid som ett brainvirus från Bill Gates spruta.
Jaha du är ursprungligen från Haiti?
Det är nog inte bra läge att flytta dit just nu, det är väl kaos där fortfarande?
Citera
Idag, 03:00
Medlem
Port-au-Princes avatar
Citat:
Jaha du är ursprungligen från Haiti?
Det är nog inte bra läge att flytta dit just nu, det är väl kaos där fortfarande?
Morfar från Nigeria och farmor från Kuba.
Svårt att motivera kaoset, värmen och allt strul på daglig basis oavsett Haiti eller Bahamas.

Det är motiven jag har brutit ner. Vad ska hända på Haiti, Bahamas eller dra till med Hawaii. Luftslott som de allra flesta bygger upp i sina sinnen.

En solstol på playan kan inträffa men det är egentligen för de allra flesta mest bara drömmar "här" och inte alls så underbart som resekataloger gör gällande.

Jag har mycket god förmåga att klara mig med bara tankar.
Senast redigerad av Port-au-Prince Idag kl. 03:08.
Citera
Idag, 03:32
Medlem
Håller igång med väldigt mycket just nu. Jobb,politik,styrelser.

Finns många + blivit smalare och fått mer mental stimulans. Lärt känna fler människor och fått nya insikter o perspektiv. Blivit öppnare,snabbare och rakare att utrycka mig.

När jag då tänker på de som sitter i soffan, käkar chips o spelar dataspel eller följer serier. Så förstår jag ej deras stimulans av livet. Tyvärr blir svensken mer o mer av en soffpotatis. Det är ju bara se på alla vuxna som måste gå tillbaka till jobben, hur de nästan lipar över det. Om kriget kommer är vi körda..kriga hemifrån
Senast redigerad av DrGiggles Idag kl. 03:35.
Citera
Idag, 03:46
Medlem
Citat:
Morfar från Nigeria och farmor från Kuba.
Svårt att motivera kaoset, värmen och allt strul på daglig basis oavsett Haiti eller Bahamas.

Det är motiven jag har brutit ner. Vad ska hända på Haiti, Bahamas eller dra till med Hawaii. Luftslott som de allra flesta bygger upp i sina sinnen.

En solstol på playan kan inträffa men det är egentligen för de allra flesta mest bara drömmar "här" och inte alls så underbart som resekataloger gör gällande.

Jag har mycket god förmåga att klara mig med bara tankar.
Inte de trakterna, men SOAsien. Jag försöker komma dit p g a skadan, annars hade jag varit där redan i bushen undvikande det mesta utom att försöka förbättra närmaste området.
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Håller igång med väldigt mycket just nu. Jobb,politik,styrelser.

Finns många + blivit smalare och fått mer mental stimulans. Lärt känna fler människor och fått nya insikter o perspektiv. Blivit öppnare,snabbare och rakare att utrycka mig.

När jag då tänker på de som sitter i soffan, käkar chips o spelar dataspel eller följer serier. Så förstår jag ej deras stimulans av livet. Tyvärr blir svensken mer o mer av en soffpotatis. Det är ju bara se på alla vuxna som måste gå tillbaka till jobben, hur de nästan lipar över det. Om kriget kommer är vi körda..kriga hemifrån
Politik! Iiiiii. Hur kan du vilja att ha att göra med politiker??? Nästan alla är korkade/giriga enorma bromsklotsar. De få bra brukar ge upp p g a det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in