Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:00
Medlem
Tjena folket, som rubriken lyder så sitter alla kläder skit!

Jag är en Man på 193 cm cirka 85kg och det verkar omöjligt att hitta kläder huvudsakligen tröjor som sitter någorlunda bra, är relativt bredaxlad så Storlek L blir ofta för tight runt axlar och rygg så måste alltid ta XL och då sitter kläderna som en sopsäck får ju plats en till person i tröjan (huvudsakligen runt magen)

Sist jag var i butik och provade fick jag rådet att gå upp 30 kg…

Är det någon som har tips på något bra märke som är nischade på lite tightare runt magen eller mer åt slimfit hållet?

Tack på förhand!
Citera
Idag, 00:07
Medlem
Eponumoss avatar
Jag köper i vanlig butik och traskar sedan ned till min lokala skräddare som har mina mått sedan länge och fixar till dem för en mindre peng.
Citera
Idag, 00:11
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalen1312

Jag är en Man på 193 cm cirka 85kg och det verkar omöjligt att hitta kläder huvudsakligen tröjor som sitter någorlunda bra, är relativt bredaxlad så Storlek L blir ofta för tight runt axlar och rygg så måste alltid ta XL och då sitter kläderna som en sopsäck får ju plats en till person i tröjan (huvudsakligen runt magen)

Är det någon som har tips på något bra märke som är nischade på lite tightare runt magen eller mer åt slimfit hållet?

Tack på förhand!

Nej, jag har tyvärr inget bra tips, men har ett liknande problem och kommer att följa tråden.
Jag är 1,86 och väger cirka 75 kilo.
Inte nog med att jag är smalt/senigt bygd, utan jag har dessutom väldigt långa armar.
Resultatet är att jag får gå i säck om jag ska hitta något med tillräckligt länga ärmar.
Citera
Idag, 00:15
Medlem
Här får du ännu ett par råd, fortsätt leta eller köp det du gillar och gå till en skräddare som löser problemen åt dig eller så kan du gå raka vägen till skräddaren.
Citera
Idag, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Här får du ännu ett par råd, fortsätt leta eller köp det du gillar och gå till en skräddare som löser problemen åt dig eller så kan du gå raka vägen till skräddaren.

Har självklart haft skräddare i åtanke men det känns svindyrt (ren magkänsla) inte så att jag har en tröja som behöver sys om utan vi pratar varenda plagg jag äger ungefär…
Citera
Idag, 01:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalen1312

Tack på förhand!

Fan buhu på dig- Är det som du är abnorm på något sätt? Helrt klart inte. Läste om en stackare som var 2,72 lång och vägde 199 kg. Man fick specialgöra skor till han. 75 i normal storlek. Han var det synd om! Dog knappt 20 fyllda för han var för stor för mänskliga hjärtat att palla med.

Så absolut ingen synd om. Sedan veta fan om rådet att gå upp. Skostorlek lär vara detsamma.
Citera
Idag, 01:08
Medlem
Crabbofixs avatar
om du går till ett större varuhus typ åhlens eller nk kan du på ett och samma våningsplan prova kläder från 40-50 olika märken.
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Mysquos avatar
Jag är själv lite längre än TS och har helt gett upp att köpa kläder i de vanliga klädbutikerna. De har helt enkelt inte tillräckligt långa storlekar. Medelålders gubbar passar liksom inte i tröjor som knappt täcker naveln och tröjor och byxor som är en halvdecimeter för korta. Letar man på nätet så finns det faktiskt en del kläder för fullvuxna som inte är feta. Det finns till och med storlekar som LT och XLT där T:t står för "tall" och som man aldrig hittar i de vanliga butikerna.

Vad gäller skor, så håller jag mig till Dr Martens. En erkänd tillverkare med lång tradition av kvalitetsskor av många olika sorter som går att hitta överallt på nätet. I de fysiska butikerna så får man vara glad om de ens har ett enda par av någon sorts sko i storlek 46. eller möjligen kan man hitta gummistövlar, foppatofflor eller någon utgående modell av någon ful gympadoja.

Så sedan flera år köper jag praktiskt taget alla kläder och skor på nätet. Det är bortkastad att leta i fysiska butiker.
Citera
Idag, 01:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
Jag är själv lite längre än TS och har helt gett upp att köpa kläder i de vanliga klädbutikerna. De har helt enkelt inte tillräckligt långa storlekar. Medelålders gubbar passar liksom inte i tröjor som knappt täcker naveln och tröjor och byxor som är en halvdecimeter för korta. Letar man på nätet så finns det faktiskt en del kläder för fullvuxna som inte är feta. Det finns till och med storlekar som LT och XLT där T:t står för "tall" och som man aldrig hittar i de vanliga butikerna.

Vad gäller skor, så håller jag mig till Dr Martens. En erkänd tillverkare med lång tradition av kvalitetsskor av många olika sorter som går att hitta överallt på nätet. I de fysiska butikerna så får man vara glad om de ens har ett enda par av någon sorts sko i storlek 46. eller möjligen kan man hitta gummistövlar, foppatofflor eller någon utgående modell av någon ful gympadoja.

Så sedan flera år köper jag praktiskt taget alla kläder och skor på nätet. Det är bortkastad att leta i fysiska butiker.

Men det är ju inte sjukt svårt. Du är inte sjukt lång. Det är bara att du kommer inte hitta rätt storlek typ när Lidl har kampanj på kläder så alla XXL + storleker är slut. För surprise du är inte ensam stor storlek.

Sedan varför dessa med att det är få XXL som butiker säljer. Kanske för det är gjort i Kina där är ju personer XXL extremt ovanliga.
Citera
Idag, 02:02
Medlem
Det är inte bara kläderna som sitter som ett tight kit, om jag hade haft några dvs, utan hela kroppen är fäst eländigt till skallen och jordens gravitation borde genast enligt lag i supreme court bestämmas vara bara en tiondel av nuvarande tyngdkraft.
Citera
Idag, 03:42
Medlem
pn222jws avatar
Ja, ett undantag är Kapp-Ahl som har en bra passform. Går vi upp i prisklasser tycker jag italienska kläder sitter bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in