Citat:
Ursprungligen postat av
Challe321
Visst har banker chatt-robotar men de svarar bara på allmänna frågor. Att en AI-kundtjänst skulle bekräfta att ett fysiskt kort använts är verkligen "hitta på ".
När jag trycker på en specifik transaktion i appen kan jag välja att flagga ett problem med transaktionen. Då kopplas jag vidare till en chatt där en AI-robot kan svara på frågor om den specifika transaktionen, inklusive vilket kort som använts. Något i stil med "Transaktionen med Skånetrafiken gjordes med kortet som slutar på xxxx". Du kanske borde byta bank?
Eftersom att jag är inloggad i bankens app när jag gör flaggningen är det inte så värst konstigt att chattroboten kan svara på specifika frågor som rör transaktionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Två saker:
- Är det möjligt att du någon gång de senaste månaderna blippat med ditt kort på en buss? Det kan vara något i stil med att terminalen på bussen inte haft uppkoppling på lång tid, men att de åtgärdades under gårdagen och betalningarna gick igenom under natten.
- ”Hässleholm” behöver troligen inte innebära Hässleholm. Kan förmodligen vara någon annanstans där Skånetrafiken kör.
Det är väldigt osannolikt, eftersom att jag alltid köper min månadsbiljett i appen och blippar appbiljetten. Det digitala kortet som jag använder är inte detsamma som det fysiska (olika kortnummer), så även om jag hade råkat blippa mitt kort så hade transaktionen inte gjorts med det fysiska kortet. Jag har dessutom bara haft kortet i två månader, och då jag sällan har på mig plånboken har jag svårt att se hur det ska ha gått till.
Citat:
Ursprungligen postat av
vojne
Ja, Skånetrafikens huvudkontor ligger i Hässleholm. Ungefär som att det är vanligt på kontokortsfakturor att det står Stockholm som ort även om jag köpt varan/tjänsten fysiskt på annan ort, och då beror det på att företaget är registrerat i Sthlm.
Det låter rimligt! Så är det nog. Men när jag försöker få fram ett kvitto från Skånetrafikens hemsida så går köpet inte att hitta