Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-16, 13:47
Medlem
MrMarios avatar
Har tänkt på det här med gamla kärringar med "tidlösa ansikten, de tycks aldrig förändras minsta lilla genom hela årtionden. Gamla släktingar jag har ser bokstavligen precis likadana ut när man träffar dem igen för första gången på 20 år. Gemensamt för dessa tidlösa anleten är att de får s.k. "Pungpåse-ansikte" redan vid ca. 50 års ålders. Och därefter ändrar sig alltså inte ansiktsstrukruren alls ens när de når ålder av 80+

Vad är då "Pungpåse-ansiktet"?

Jo, alltså när huden tycks ha smällt och helt släppt från fästena i skelettet så den underliggande benstrukturen med käkben, haka mm. är i princip helt försvunnen och huden är som en hängande pungpåse. Ett bra exempel är Agnes Wold, som haft sådant ansikte åtminstone de senaste 15 åren:

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...=1900&f0b6cc45

Någon mer som märkt av detta fenomen bland gamla släktingar etc? Verkar vara vanligare bland kvinnofolket att få påshuden tidigt i livet, inte sällan redan vid medelåldern.
Citera
2024-11-16, 14:08
Medlem
Ja, men som Gudsfuktig person skulle jag kalla det för något annat än någonting som syftar på manliga könet.
Citera
2024-11-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Ja, men som Gudsfuktig person skulle jag kalla det för något annat än någonting som syftar på manliga könet.

Menar du inte ”gudfruktig”?
Citera
2024-11-23, 16:51
Medlem
Man måste trycka uppåt på huden som är på skelettet ibland, t.ex. på hakbenet, med ett finger. Samt göra alla möjliga mungrimascher som man kommer på i tio sekunder. Jag tror idrottsläraren har varit inne på det. Till viss del gör man ju redan det. Det är bara 100 år till 200 år tills man återföds.
Citera
2024-11-24, 00:18
Medlem
Pungpåse ansikte låter som definitionen av ett åldrat nylle
Citera
2024-11-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Menar du inte ”gudfruktig”?
Exakt. Jag upprepar då:

Ja, men som Gudfruktig person skulle jag kalla det för något annat än någonting (********-ansikte) som syftar på manliga könet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in