• 1
  • 2
2024-11-17, 09:50
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Tror media har en större skuld i åldringsbedrägerierna som sker.
Media har i flera år rapporterat hur lätt det går till när kriminella ringer upp äldre och lurar dom att logga in på bank-id.
Klart att andra kriminella inspireras av detta.

Ja, det kan du ha rätt. En minst sagt knepig rapportering, särskilt när de informerar om och understryker hur lätt det är, triggar så klart. Detsamma gäller programmen Uppdrag Granskning visade. En del märkliga vinklar. Förstår inte hur de tänkte. Givetvis kan det vara hårfint hur man bör rapportera, och det är ju ett problem, men som du säger inspireras ju de kriminella av hur lätt det är, samt att de berättar om vilket härligt och vidlyftigt liv dessa lever på pengarna de lurar av äldre. Man borde kanske inkludera andra vinklar i dessa rapporteringar, exempelvis de kriminellas bakgrund och vad som väntar dem när de åker fast och vilka liv de kommer att leda efterpå, osv. Berätta kriminalitetens bakgrunder när de åker fast, för de gör de ju oftast till slut...
Citera
2024-11-17, 10:10
Medlem
Jag tror shorts-klippen skapar kortvägsmentalitet, tiktok är bidragande. För allt går så snabbt där utan att man hinner tänka.

Jag är glad att jag inte är tonåring idag. Höll också på med rökbomber, potatiskanoner och hade en sådan fascination vid ung ålder av saker som sprängdes.
Citera
2024-11-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Ta bort rösträtten för kvinnor igen. Detta är ett resultat av att vänstermänniskor fått för mycket att säga till om. Se bara på alla demonstrationer.

Inte många kvinnor som skjuter. Men du tycker att kvinnor ska vara tysta och absolut inte få uttrycka sina åsikter? Är allt som händer är kvinnornas fel, StorKokos? 🥥
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in