2024-11-17, 13:05
Avstängd
53280s avatar
Tydligen Wahlbeck "bannlyst" efter har dragit detta skämt :

En av dem hette Muhammed.

”Muhammed … det heter förresten alla nu för tiden i den förort där jag växte upp, Vallås”, sa Wahlbeck innan han fortsatte.

”På min tid stod mammorna på balkongerna och ropade ’Peter kom in och ät!’, ’Niklas, var är du, det är skola i morgon’ eller ’Staffan, maten är klar!’. Dagens mammor i Vallås står på balkongen och ropar ’Mohammed! Var är min Mohammed? Hallå Mohammed var är du? Kom upp och ät lite halal så att du orkar bränna bilar i natt’.”

I skvallertråden om honom på Flashback gnuggades händerna. Julen tycktes ha kommit tidigt detta år. I det ena inlägget efter det andra skrev användarna – av förvåning.

Men mer över att komikern bokats för giget än för att han fått sparken för detsamma: ”Peter Wahlbeck? Han var väl cancelled?”

https://www.svd.se/a/o31apg/peter-wa...ner-pa-en-kupp
Citera
2024-11-17, 13:26
Medlem
kalkryggars avatar
Var menar du att han är bannlyst ifrån? Flashback?
Citera
2024-11-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Var menar du att han är bannlyst ifrån? Flashback?

Sparkades från en julshow förra året och försvann från den stora scenen står det i alla fall i ingressen.
Citera
2024-11-17, 13:59
Avstängd
tryffs avatar
Nu är jag höger, men den kosmiske kommunisten vågar i alla fall ta ut svängarna - respekt!
Citera
2024-11-17, 14:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Svd artikeln nämner alltså bara Flashback en gång, och specifikt (FB) Skvaller om ... inlägg #1108. Det var det hele. I den tråden citerade jag förresten honom nekandes i Aftonbladet blivit sparkad ("... hade ett annat jobb denna kväll och hade blivit dubbelbokad").
Citera
2024-11-17, 14:20
Medlem
Wahlbeck still got it.
Skönt att höra på nåt sätt
Citera
2024-11-17, 14:33
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

”Muhammed … det heter förresten alla nu för tiden i den förort där jag växte upp, Vallås”, sa Wahlbeck innan han fortsatte.

”På min tid stod mammorna på balkongerna och ropade ’Peter kom in och ät!’, ’Niklas, var är du, det är skola i morgon’ eller ’Staffan, maten är klar!’. Dagens mammor i Vallås står på balkongen och ropar ’Mohammed! Var är min Mohammed? Hallå Mohammed var är du? Kom upp och ät lite halal så att du orkar bränna bilar i natt’.”

I skvallertråden om honom på Flashback gnuggades händerna. Julen tycktes ha kommit tidigt detta år. I det ena inlägget efter det andra skrev användarna – av förvåning.

Men mer över att komikern bokats för giget än för att han fått sparken för detsamma: ”Peter Wahlbeck? Han var väl cancelled?”

https://www.svd.se/a/o31apg/peter-wa...ner-pa-en-kupp

Förstår att han blev bannlyst om det där är nivån på hans skämt. Helt värdelöst
Citera
2024-11-17, 14:54
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Förstår att han blev bannlyst om det där är nivån på hans skämt. Helt värdelöst

Snarare tvärtom.. Någon som våga skämta om verkligheten. Påminner lite om den här scenen.

https://www.youtube.com/watch?v=6J0aoG7HFvE

Det är knappast några komiker som håller Hasse & Tage kvalité , möjigen kommer dom upp till Magnus och Brasse.
Citera
2024-11-17, 15:21
Medlem
Crabbofixs avatar
vare sig man bokar eller går och tittar på wahlbeck så bör man vid det här laget veta ungefär vad man får, och då ligger det inte på wahlbeck, utan en själv som bokare eller besökare.

det blir annars lite som att gå och titta på gangsta rap och sen bli chockad över att vart och vartannat ord är "nigger" och "motherfucker".
Citera
2024-11-17, 15:26
Medlem
heliotrops avatar
Underbart, älskar P Wahlbeck
Citera
2024-11-17, 18:26
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Låter som variant av "Greta har en katt" i Mamma Mu

Citat:
Greta har en katt
Orvar heter han
Greta har en man
Orvar heter han
Tur att inte Greta
också heter det
Då skulle dom ju heta
Orvar alla tre

Tur att några heter Ahmed.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-11-17 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in