Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:09
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Trump tillträder som möjligen bekant om ca 2 månader. Till dess är Joe Biden president.

Och sannolikheten för att någon ospecificerad ”representant” skulle prata med TASS om någonting är givetvis exakt noll (0).

Att Trumps team pratar med Moskva är ingen hemlighet. Det gör dom hela tiden.

Bra drag av Biden innan tokfan Trump tillträder.
Citera
Igår, 22:11
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tydligen.. men med tanke på att dessa robotar måste guidas med hjälp av Nato så är ju detta nu en krigshandling ..
Dårar som tror att ett kärnvapenkrig mot Ryssland kan vinnas.
Europa är redan slut ekonomiskt som resultat av kriget i Ukraina, och nu vill man göra det ännu värre.
Scholz har knappt något väljarstöd kvar och Macron ligger också illa till.
Ska man dessutom nu starta ett världskrig så lär det bli revolution i både Tyskland och Frankrike.
Citera
Igår, 22:11
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Krig föder vapenindustrin, vad är det märkliga med det Ivan?

ryssen kan ju alltid dra sig hemåt om det inte passar...

Måste jag vara Ryss för att jag vill ha fred din fågelhjärna?
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Nato/väst skulle enbart rikta in sig på de områden som tillhör ukraina+ ta ut flyg och artilleri som beskjuter ukraina.

Det hade räckt med råge.

Ryssarnas kärnvapenhot kan fortgå i all evighet, får vi inte ukrainska områden, får vi inte moldavien, får vi inte baltikum....

Väst har synat ryssen för och bör göra det igen.

Nu är ju inte Rysslands kärnvapendoktrin ”får vi inte Ukraina, Moldavien eller Baltikum så blir det kärnvapen”. Och det finns inga garantier att NATO skulle stanna inför den Ukrainska gränsen om de blev indragna, då är det NATO mot Ryssland. Med andra ord så går det inte att förutse hur denna eskalering kommer att sluta.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag gissar att USA:s underrättelsetjänst har fått information om att det är ok att attackera med amerikanska vapen. Att Putin inte kommer eskalera kriget ändå.

Ryssen har dragit in Nordkorea i kriget så då får de räkna med att USA steppar upp. Steppar terrorist-ryssen upp så gör väst det också.

Det är väl ändå inte Ryssland som stoppar upp eller 😂 nato har stridit i Ukraina sen dag ett
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad ska Ryssland göra då?
Sicka tomma burkar?
Sicka? Nej, men sända iväg de kärnvapen de trots allt har tillgång till.
Citera
Igår, 22:16
Medlem
Anonymbajskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseDanderyd
Det spelar ingen roll, Zelensky måste ändå ha Trumps godkännande för om han går emot Trump kommer han om ett par veckor inte kunna räkna med USAs stöd...

Precis, det är inte så enkelt som det låter. Jag gissar på att Ryssland kommer svara allvarligt på detta och Ukrainabor som redan står och köar för vatten från förmiddagens attacker på viktig struktur kommer inte att få det enklare. Jag tror det när jag ser det.
Citera
Igår, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Måste jag vara Ryss för att jag vill ha fred din fågelhjärna?

Haha klart du måste vara ryssvän om du vill ha fred på ryssens villkor, självklart är det så. Det eller landsförrädare... same same..
Citera
Igår, 22:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Problemet för försvararen är att anfallaren har många mål att välja på när räckvidden är stor. Dessutom kan anfallaren koncentrera sig på en punkt som har visst försvar, men det är utspritt.

En ytterligare problematik är att en del av rysk andraslagsförmåga nukleärt kan nås. Dvs långdistansmissiler kan försvaga rysk kärnvapenförmåga.

Jag undrar "whats in it for me" med att vi skickar långdistansrobotar. Jag ser risk för trubbel, men väldigt liten möjlighet för mig att tjäna på detta. Ska vi skicka något, borde vi skicka något som gör livet bättre för folk i nåt fattigt land istället för något som bara leder till död, risk och otrygghet. Vem tror ärligt talat att detta ökar svensk säkerhet?
Hotas Rysslands kärnvapeninrättningar lär de tolka det som ett hot mot nationens överlevnad och därmed är tärningen kastad ur ryssarnas perspektiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Det är väl ändå inte Ryssland som stoppar upp eller 😂 nato har stridit i Ukraina sen dag ett

Dom har fan gjort det bra isf, 0 förluster so far....
Citera
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Inte mer än rätt att Ryssjävlarna får smaka sin egen medicin.

Vad det hela tiden handlat om är att din fåniga sort är helt blinda av hatet som bl a just Expressen piskat upp sedan snart tre år. Det har inte gagnat vare sig er eller Sverige ett enda dugg, men ni är ju dumma i huvudet också. Faran ligger i när NATO-personal krävs för att de här missilerna ska kunna nå sina mål. Ryssland har redan berättat för dem vad det innebär. Det är NATOs attack mot Ryssland och det ger Ryssland rätten att slå tillbaka. Man kan få för sig att slå ut Sverige. Storbritannien och Frankrike och Tyskland ligger också illa till, även amerikanerna på sina baser i Mellanöstern. Men vi får väl se, det här har ni drömt om länge och ni har ännu inte fått som ni vill.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tror inte jag.. han kommer förhoppningsvis göra vad han kan för att stoppa!

Du tror för mycket. Trump kan inte göra ett skit även om han skulle vilja det vid det här laget.
Först när han skrivits in som president finns den möjligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in