Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Om något lär ju Kina hugga Ryssland i ryggen om de får ett bra tillfälle.

Precis, är övertygad om att de tycker att Ryssland är extremt jobbiga. Kina är den största växande ekonomin i världen och klarar sig bra utan de efterblivna ryssarna som förstör för alla.
Citera
Idag, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
krig mot Ryssland i syfte att förinta den Ryska statens status som en suverän och självständig världsmakt som kan stå emot anglo-saxiska fascister samt deras mindre relevanta undersåtar från EU.

Haha, driver du med oss? Ryssland är ingen "världsmakt", Ryssland är en svag vasallstat underordnad Kina.
Citera
Idag, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ni idioter finns banne mig överallt. Ryssland har flest kärnvapen i världen så jag tror det är resten av världen som får vara glada att Putin inte är helt galen och skickar iväg några i avskräckande syfte.

Samma dag som de gick in i Ukraina så skulle St Petersburg, Moskva osv bombats till grus.
Citera
Idag, 00:04
Medlem
Citat:
Ni idioter finns banne mig överallt. Ryssland har flest kärnvapen i världen så jag tror det är resten av världen som får vara glada att Putin inte är helt galen och skickar iväg några i avskräckande syfte.

Inte ens en bråkdel av de ryska "kärnvapnen" fungerar. Vet du hur mycket kärnvapen kostar att hålla funktionsdugliga? Inte en chans att Ryssland haft råd med att hålla tusentals sovjetiska kärnvapen funktionsdugliga, de senaste trettio åren.
Citera
Idag, 00:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Kommer aldrig hända skriver du...

Problemet med världen är att idioterna är fulla av övertygelse, medan de intelligenta har tvivel.

Charles Bukowski

Kommer aldrig hända.
Citera
Idag, 00:05
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Har den ryska homofoben och tillika bögen hotat med kärnvapen ännu?
Typ. Som vanligt utlovas ett "Snabbt svar" från halvmongolerna
Citera
Idag, 00:06
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Skulle inte Trump avsluta kriget på 24 timmar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Ingen geopolitisk karta ritas om ifall några kvadratmeter tämligen oviktig terräng vid nordöstra Svarta havet, ändrar ägare.

Kina vill att Ryssland blir så sanktionerat och isolerat som möjligt, eftersom att Ryssland då blir helt ekonomiskt och politiskt beroende av Kina, och därigenom fjättrat till Kina som dess underställda vasallstat. Kina har inget intresse av ett starkt och självständigt Ryssland, Kina vill ha ett försvagat Ryssland som är underordnat sin herre Kina.
Jo, om Ryssland förlorar kriget totalt så är man slut som betydelsefull makt i denna värld. Ryssland är redan underordnat Kina och det kommer inte ändras oavsett vad, eftersom Kina är minst tio gånger starkare än Ryssland. Jag tror att ett någorlunda starkt Ryssland ändå är viktigt för Kina, för vilka allierade har man annars? Iran och Nordkorea? Det är inte mycket uppbackning att tala om, om man skulle hamna i krig med Västvärlden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jag förstår inte heller, men vi kan väl komma överens om att det inte ser bra ut.

Jag sitter här i mitt drömhem ute i skogen, men jag är allvarligt oroad.

Hur fan skall det gå? Finns det hopp?

Var mer oroad första dagen av kriget innan jag förstod att det här med röda linjer inte ör något annat än en avskräckningsmetod. Ukraina har redan gått in i Ryssland och övertagit en by och bombat byggnader och stridsfordon långt inne i Ryssland med drönare.

Du kan vara helt lugn, har det inte startats något ww3 än så kommer det inte hända någon nu heller. Putin vill att du ska vara orolig så att du flyr ut i en skog, det är hela hans plan med sina hot.
Senast redigerad av Guldvask Idag kl. 00:10.
Citera
Medlem
Tintinikongos avatar
Ukraina bör få allt stöd de kan få. Vi kan inte tillåta en ny Hitler som startar krig. Sorgligt att det kryllar av ryssrunkare här.
Citera
Idag, 00:07
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Haha, driver du med oss? Ryssland är ingen "världsmakt", Ryssland är en svag vasallstat underordnad Kina.
Men i ryssens hjärna är dom världsmakten nummer 1.
Därför dom är så farliga.
Citera
Idag, 00:09
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Men det var ingen allvarlig eskalering att:

1. Stödja nazistisk statskupp i Kiev 2014 och installera in nazistisk höger extrem fascist-junta?
2. Ta över Kiev politiskt och instrumentalisera Ukraina till en anti-rysk nazist stat som förbjuder ryska språket och för en rabiat, scizofren politik mot Ryssland som dikteras av främmande makt (USA)?
3. Det var inte en eskalering att orkestrera nazist terror dåd i Odessa 1 Maj 2014 där man brutalt mördade 40 civila ryssar som protesterade fredligt?
4. Förbereda Ukrainsk militär offensiv i Donbass 2022, som i sin tur tvingade putin att i förebyggande syfte invadera Ukraina?
5. Ge 1000-tals miljarder dollar till Ukraina i militärt stöd?

Allt USA gjort är eskalerat från dag 1. Inte bara från 2014 men från 1991, där de expanderade NATO österut och försöker lägga missiler nära Rysslands gränser medan de under tiden hängde Saddam, mördade Khadaffi och släppte lös Islamiska Staten över hela Syrien med +800 miljoner dollar som stöd för att avsätta Assad?

Allt väst gör är ljuger och försöker förinta Ryssland genom krig, isolering, sanktioner, inbördeskrig, provocera i Georgien, sedan Ukraina osv....

Vad är problemet med att ta in nordkoreanska trupper i kriget? Hela NATO har skickat allt dom har i form av vapen, artilleri, pengar, legosoldater, frivilliga för att bedriva ett fientligt krig mot Ryssland i syfte att förinta den Ryska statens status som en suverän och självständig världsmakt som kan stå emot anglo-saxiska fascister samt deras mindre relevanta undersåtar från EU.

Nordkoreanska trupper kommer in i bilden 2,5 år senare med +500tusen tals döda ryska soldater?

Vad får dig att tro att väst har rätt att agera på det här viset? Förväntar du dig att ryssarna ska i detta läget strida med bakbundna händer, bara för att några idioter som du är tjuriga över att Ryssland råkar ha ha stake och kraft för att sätta sig emot psykfall från Pentagon?
Det du dravlsr om är ju bara ryzka lögner och sinnessjuk paranoja , det förekom ingen
nazistisk statskupp
Oavsett så är Ukraina ett suveränt land som agerar enligt deras eget intresse inget skithuset kreml ska lägga sig i.

Den ryzka synen på fria suveräna stater skiljer sig åt från den civiliserade världens syn det är uppenbart

Ni ska isoleras, som den varböld ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in