Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse142
Lill kim kan skicka 40-50 tusen man gissar jag ryssland har akut brist på manskap och Nordkorea får gå in och täcka upp för rysslands enorma förluster i kriget.
Tror inte kim är speciellt intresserad av att bli indragen i ett storkrig
Skulle NK gå in mer storskaligt så gissar jag att även SK och kanske Kina skulle börja röra på sig. Putin känns ändå som en någorlunda normal person om man ställer honom mot Kim som mycket väl kan hitta på vad som helst för att få något tillbaka. Sägs att han sålt sina soldater och granater för lite ris så frågan är vad ytterligare 100000 soldater kostar? Frågan är vad en atombestyckad missil missil kan kosta?
Citat:
Ursprungligen postat av
hasse3344
Nu försvarar jag inte Putin så slipper gärna eventuella epitetet som används flitigt när argument saknas. Rent logiskt så innebär Nordkoreas inblandning givetvis att de är motståndare och militärt mål för Ukraina, på samma sätt som USA blir militärt mål för Ryssland när deras inblandning når en viss grad. Ukraina har dock inte något stort behov av att kriga med Nordkorea även om det är legitimt, som det ser ut nu, men Ryssland måste begränsa Natos inblandning för att ha en chans att ta hem segern. Chicken racet har börjat. USA har nu synat, frågan är om det är en bluff från ryssarna eller om de väljer att lägga fram ett tyngre kort för att markera en gräns, annars lär vi se gradvis upptrappad inblandning från USA.
Jo, så kan man lugnt säga samtidigt som ryssen säkerligen inte vill ha in USA mer än behövligt i kriget då det i nuläget skulle bli förödande, Ryssen har just nu dåligt med folk och dåligt med försvar så att få USA och hela NATO indraget i kriget skulle få ryssen slaktad väldigt fort.
Allt beror på vilken sida Kina skulle ställs sig på. Ställer de sig bakom Ryssen så har vi WW3 att vänta, om de ställer sig bakom NATO så kommer det kunna gå fort att ta hand om fienden.