Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:55
Medlem
Damen101s avatar
En nattlig fundering.

Vilket av dess mediciner är bäst tycker ni? Jag har varit på quetiapin i snart 3 år mot sömnbesvär men vill byta då jag vill återgå till mina normal dopamin och seretonin nivåer. Vad tror ni om Mirtazapin istället eller Propavan.

Vad har ni för erfarenheter?
Senast redigerad av Damen101 Idag kl. 00:02.
Citera
Idag, 00:33
Medlem
Sämst är iallafall mirtazapin och propavan. Sverige har inga effektiva 1a generationens antihistaminer med kort halveringstid registrerade. Fentiazzzinskit är vad du kommer till.

Sverige är ett absurt land. Kunskapen är endast liten.
Citera
Idag, 01:13
Medlem
Allt det där är skräp av olika anledningar, alla svarar olika. Biverkningar är som sagt inviduella, vissa får enorma problem med restlest legs av propavan, vissa går upp massor i vikt av mirtrazapin, och queitiapine har jag nog inte hört så mycket om, så jag antar att det är få som får det?

Propavan borde väl inte störa serotoninet då det är ett antihistamin iaf?

Ut och promenera en mil per dag, seså.
Citera
Idag, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cibirien
Sämst är iallafall mirtazapin och propavan. Sverige har inga effektiva 1a generationens antihistaminer med kort halveringstid registrerade. Fentiazzzinskit är vad du kommer till.

Sverige är ett absurt land. Kunskapen är endast liten.

Håller med, det är så inrutat alltihopa, det finns så många mediciner som de stackarna som behöver det skulle kunna få. Säga vad man vill om andra länder, men i Sverige är medicineringen uruselt. Hjärtinfarkt? Alvedon. Ungefär på den nivån är det.
Citera
Idag, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruxmf79
Håller med, det är så inrutat alltihopa.
Politiker högt upp bestämmer mycket på basis av vad medier skriver och vad som gynnar näringslivet och majoriteten eller den redan inrutade kulturen med vitt vin. Vem vill leva det livet.
Ett koncentrationsläger av kött är vad folk är. Men typ månens omloppsbana i Vintergatan bestämmer, också var det bra med frågor, förhör och funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in