Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-11-19, 20:43
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
här måste man verkligen sortera in användare i två olika kategorier. folk som kan ljud och folk som bara vill ha något som är inne och flashigt.

inne: apple, bose, monster, beats, jbl. sony (delvis)

audiofil: sennheiser, shure, b&w, focal. och många andra märken såklart.

att komma gåendes med ett par apple lurar är något som många av oss skrattar åt. du har betalat för en ferrari men fått en skoda. samtidigt har personen antagligen en iphone som helt saknar ordentliga codecs för att spela musik överhuvudtaget. så som apt-x adaptive, apt-x lossless eller LDAC.
Jag har Bose. Inte för att jag vill visa upp dem, och inte heller för att jag är så noga med ljudet, men noice-canceling är absolut nödvändigt när man lätt blir störd av ljud.
Citera
2024-11-19, 20:46
Medlem
Jag är bortskämd med att INTE använda hörlurar högtalare istället så basen KÄNNS...
Citera
2024-11-19, 20:50
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om jag skulle köpa min bostad i dag, betala som man ska med kontantinsats med blancolån och sedan låna resten på bostaden, så skulle det bli billigare per månad än om jag tog motsvarande hyresrätt. Detta trots dagens höga ränteläge.

Så det som är svindyrt är att hyra sin bostad. Ganska självklart då det är en till som vill tjäna pengar.

Hyr man sin bostad, köper en bil som man inte behöver, och onödigt dyr mobil, så är man snart i Lyxfällan.
Jag har också märkt att det är billigare att äga en bostad, men man måste ju ha till insatsen först och sen ett stadigt jobb för att få låna.

Själv var jag väldigt duktig och sparsam, och såg under många år att pengarna på banken visserligen växte, men att de inte räckte till ändå. Till slut tröttnade jag på slitet och ägnade mer tid åt investeringar än åt mitt arbete. Det bästa jag någonsin har gjort. Nu kan jag köpa utan lån. (Inte för att jag kan få något lån när jag inte längre har fast arbete.)

Om jag var ung idag, och när situationen med bostadskostnader kontra konsumtionspriser har förskjutits ännu mer, vet jag inte om jag skulle ha haft ork att spara.
Citera
2024-11-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Jag har också märkt att det är billigare att äga en bostad, men man måste ju ha till insatsen först och sen ett stadigt jobb för att få låna.
Om man ger fan i att köpa svindyra hörlurar så är man snart där. Alltså där när kontantinsatsen finns.
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Om jag var ung idag, och när situationen med bostadskostnader kontra konsumtionspriser har förskjutits ännu mer, vet jag inte om jag skulle ha haft ork att spara.
Det är självklart enklare att bara klicka hem något och trycka på Klarnas ikon vid betalning.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in