Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-19, 00:33
Medlem
Fästmön insisterar på att jag ska smörja kuken med vaselin när jag tar henne i rövhålet. Jag tycker det är otäckt men gör som hon säger. Hon hävdar att det är det bästa, bättre än Klick, så jag gör som hon säger för det är inte så ofta man får kliva på.

Men är det verkligen så bra att använda vaselin som glidmedel i ändtarmen? Har läst innehållslistan och den är lång och otäck. Men det är inte mitt rövhål så om hon insisterar.
Citera
2024-11-19, 07:47
Medlem
sykkelpumps avatar
I arslet ja, i fittan nej!
Citera
2024-11-19, 07:48
Medlem
Vaselin är inte det bästa.
Ändamålsenliga (pun intended) är de bästa. Silikonbaserat kör vi med. Klart bäst i nr2.
Man får bara se till inte en silikonkondom eller silikonleksak ska in.

Att använda bra glid gör hela grejen mycket bättre.
Jag får komma till där bak nån gång i veckan och vi använder efter en del utprövande detta nu: https://www.sinful.se/p/pjur-back-do...SABEgLHG_D_BwE
Citera
2024-11-19, 07:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
.....smörja kuken med vaselin när jag tar henne i rövhålet.

Åhfan, så har jag aldrig gjort. Bara satt en klick vaselin på fingret och geggat runt i tvåan. Blir det inte jävligt mycket onödigt kladd då om du ska smörja in hela kotten?

Och ja, kör med vaselin i stjärten och typ Klick i murran (om nu inte kärringen skulle löddra av sig själv).
Citera
2024-11-19, 08:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osten
Vaselin är inte det bästa.
Ändamålsenliga (pun intended) är de bästa. Silikonbaserat kör vi med. Klart bäst i nr2.
Man får bara se till inte en silikonkondom eller silikonleksak ska in.

Att använda bra glid gör hela grejen mycket bättre.
Jag får komma till där bak nån gång i veckan och vi använder efter en del utprövande detta nu: https://www.sinful.se/p/pjur-back-do...SABEgLHG_D_BwE

Vad är bättre då jämfört med vaselin, antar att du provat båda?
Citera
2024-11-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad är bättre då jämfört med vaselin, antar att du provat båda?

Det håller längre tid, behövs mindre mängd, mindre söligt, smidig flaska att droppa lite från. En liten klick man fingrar in och en lite klick på ollonet räcker oftast. Behövs mer räcker det med en liten klick på kuken, det sprider sig runt bra.

Vaselin o div oljor är inte fel, men rätt prylar är i vårt tycke bättre för båda parter.
För mottagaren är det också mindre klet o kladd efter.
Citera
2024-11-23, 01:09
Medlem
Det funkar fint
Citera
2024-11-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEATH2AMERICA
Fästmön insisterar på att jag ska smörja kuken med vaselin när jag tar henne i rövhålet. Jag tycker det är otäckt men gör som hon säger. Hon hävdar att det är det bästa, bättre än Klick, så jag gör som hon säger för det är inte så ofta man får kliva på.

Men är det verkligen så bra att använda vaselin som glidmedel i ändtarmen? Har läst innehållslistan och den är lång och otäck. Men det är inte mitt rövhål så om hon insisterar.
Klick är vattenbaserat och torkar därmed ut. Det gör inte så mycket i fiffin eftersom det finns naturlig väta där (för det mesta), så klick är oftast mer av en "starthjälp". I röven finns naturligtvis inget som återfuktar, så det finns risk för att det hinner torka till (särskilt om det tar lång tid att komma in, och det gör det ju ibland när man går analt). Därmed blir vaselin bättre eftersom det ligger kvar typ i evighet.

Det sagt så ger ju vaselin inget vidare bra glid (blir mera trycka in än glida in, liksom). Det är mycket bättre att använda silikonbaserat glid avsett för stjärten. Dock ska sägas att vaselin mellan skinkorna blir blankt och fint om man håller på ett tag

Tänk också på att vaselin skadar kondom, om du använder sådan (kan ju finnas anledning vid rövsex).
Citera
2024-12-01, 11:15
Medlem
Onan-erarens avatar
Ollonet blir mjukt å mer känsligt å det är skönt.
Citera
2024-12-20, 20:53
Medlem
Roidberts avatar
Brukar använda vaselin när det är svårt att tränga in i analen, annars inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in