Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 02:39
Medlem
Boguslaws avatar
Forumets brandvägg ska exkludera alla ryska IP-adresser anser jag då det nog är så att styrande politikerna i Ryssland (som för krig i Europa just nu med utförda massmord/brott mot mänskligheten) har stor kontroll i Ryssland och våra diskussioner borde privatiseras mer mot alla som har ryska IP-adresser.

Utför omgående och rapportera till mig.
Citera
Igår, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boguslaw
Forumets brandvägg ska exkludera alla ryska IP-adresser anser jag då det nog är så att styrande politikerna i Ryssland (som för krig i Europa just nu med utförda massmord/brott mot mänskligheten) har stor kontroll i Ryssland och våra diskussioner borde privatiseras mer mot alla som har ryska IP-adresser.

Utför omgående och rapportera till mig.
Vanligt folk har VPN för att kunna komma ut och riktiga ryska troll-fabriker studsar allt mot vanliga västliga servrar och får då deras vanliga IP-adresser.
Bra tanke men ...
Citera
Igår, 02:55
Medlem
Boguslaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Vanligt folk har VPN för att kunna komma ut och riktiga ryska troll-fabriker studsar allt mot vanliga västliga servrar och får då deras vanliga IP-adresser.
Bra tanke men ...
Jag står på mig. Internet-systemet har tilldelat ip-adresser till ryska staten och det är bara att blockera. Risken är för stor. De med god vilja i Ryssland som inte kan fixa kommunikation p.g.a. detta, i teorin, får väl hitta på ett annat sätt att bekämpa oerhörd okristen ondska.
Citera
Igår, 03:13
Medlem
Citat:
Jag står på mig. Internet-systemet har tilldelat ip-adresser till ryska staten och det är bara att blockera. Risken är för stor. De med god vilja i Ryssland som inte kan fixa kommunikation p.g.a. detta, i teorin, får väl hitta på ett annat sätt att bekämpa oerhörd okristen ondska.
Är du helt främmande för Tor browsern?
Citera
Igår, 04:30
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Sannolikt helt meningslöst.

De ryzzar som jobbar med att störa, trolla, spionera och kollar av FB använder sannolikt redan IP som inte kopplas till Ryzzland. Ganska många ryssar använder också VPN. Samtidigt som de få goda som inte har så stor koll är de som motas bort om det mot all förmodan skulle leta sig ända hit till FB och översätta inläggen till ryska.

Men vem vet, FB kanske redan idag applicerar något filter för att göra något litet i alla fall för att mota bort ryzzen och ändå låta ryssen få komma in hit.
Citera
Igår, 07:36
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Du kan testa själv. Försök komma åt www.flashback.org från Tor-browsern. Det har varit blockerat länge.
Citera
Igår, 08:22
Medlem
Verkar som de flesta rysstroll som flödade Samnytt har försvunnit,
Citera
Igår, 09:24
Moderator
Carlboms avatar
Rubrik justerad.

Tidigare: Forumets brandvägg ska exkludera alla ryska IP-adresser

/Moderator
Citera
Igår, 14:58
Medlem
StoreSvartes avatar
Det kommer inte förändra något alls. Tror du inte rysstrollen använder proxy?
Citera
Igår, 17:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco

Sedan ett och ett halvt år tillbaka är det istället så att Tor är främmande för Flashback.

(FB) TOR är blockat - ingen verkar bry sig

Så där står ryssarna sig slätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in