Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 04:14
Medlem
Jag gör det i varje fall inte... Har lite svårt att förstå vad planer ska vara bra för i vardagslivet. En "plan" för mig sträcker sig kanske till att åka till ett köpcenter för att se om de har något. Sen får jag improvisera när jag kommer dit...

Saker jag behöver köper jag...när jag behöver. Kan bli i stort sett när som helst. Räkningar betalar jag när det är dags, dvs om jag har tur, i slutet av månaden. Övriga saker att betala skriver jag inte ner utan hoppas jag minns det, vilket brukar fungera..

Äter gör jag på helt slumpmässiga tider. Jag följer inga scheman eller tider och min tillvaro är helt kaotisk. Ok, jag kanske överdriver lite men gör sällan saker på fasta tidpunkter...

Hur gör ni? Lever ni lite hur som helst eller gör upp fasta planer för er dag?
Citera
Igår, 04:31
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag gör det i varje fall inte... Har lite svårt att förstå vad planer ska vara bra för i vardagslivet. En "plan" för mig sträcker sig kanske till att åka till ett köpcenter för att se om de har något. Sen får jag improvisera när jag kommer dit...

Saker jag behöver köper jag...när jag behöver. Kan bli i stort sett när som helst. Räkningar betalar jag när det är dags, dvs om jag har tur, i slutet av månaden. Övriga saker att betala skriver jag inte ner utan hoppas jag minns det, vilket brukar fungera..

Äter gör jag på helt slumpmässiga tider. Jag följer inga scheman eller tider och min tillvaro är helt kaotisk. Ok, jag kanske överdriver lite men gör sällan saker på fasta tidpunkter...

Rutiner är viktigt. Kreativitet likaså.

Jag äter frukost lunch middag. Mest och näringsrikt på morgonen, nyttig bukfylla till lunch och något litet innan sex. Efter sex äter jag intet.

Är jag deppig gör jag inget mer än att surfa och titta på tv. Destruktivt.

Nu är jag i en bra period och gör smågrejer varje dag. Städar skåp, målar, promenerar och har småplaner varje dag. Inget extravagant, bara saker typ efter att jag ätit frukost ska jag bädda rent. Kanske sy en klänning, måla lite göra något kreativt. Förbättra hemmet. Städa i skåp och lådor.

Rutiner och kreativitet är viktigt.
Citera
Igår, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Men det hävdas att folk som är lite mer "kaotiska" ofta är mer kreativa....

Citat:
Jag äter frukost lunch middag. Mest och näringsrikt på morgonen, nyttig bukfylla till lunch och något litet innan sex. Efter sex äter jag intet.

Jobbar du heltid? Kan annars vara svårt att följa speciella tider med måltider kanske... Du äter inte en skål chips med dipp framför TVn då?

Citat:

Ja, av depression kommer indolens men indolens i sig behöver inte innebära depression...

Citat:
Nu är jag i en bra period och gör smågrejer varje dag. Städar skåp, målar, promenerar och har småplaner varje dag. Inget extravagant, bara saker typ efter att jag ätit frukost ska jag bädda rent. Kanske sy en klänning, måla lite göra något kreativt. Förbättra hemmet. Städa i skåp och lådor.

Det låter bra och trevligt. Du är tjej antar jag annars kan man undra angående din klädstil. Inget illa menat...

Citat:

Som jag skrev visst. Men man kan nog vara gansk kreativ utan rutiner också... Många konstnärer m.fl. skapar nog när andan faller på.
Citera
Igår, 06:00
Medlem
Pripps3.5s avatar
Man ska ha små projekt varje dag, det är bra.
Citera
Igår, 08:06
Medlem
pn222jws avatar
Planer - ja...inköpslistor...minneslistor "att göra..."...lite Google calender för online aktiviteter...lite "kom ihåg" noteringar. Det sitter i från högskoletidens deadlines. Tidsplanering.
Citera
Igår, 08:16
Medlem
Citat:

planeringen för helgen är om jag skall träffa någon, isf vad göra osv, sedan om ungarna har några aktiveter, jag tränar mkt men det blir lite närsom utan större planering dock vet jag på ett ungefär vilka muskelgrupper jag skall träna men detta tänker jag ut när jag är på gymmet vilket ofta baseras på vad jag tränade dagen innan

jag försöker undvika för mkt planering, men visst planering för skidresor o semester brukar jag göra långt i förväg då det är skönt att ha det gjort så jag inte behöver tänka på det mer
Citera
Igår, 08:28
Medlem
kalkryggars avatar
Jag lever mycket efter rutiner men jag planlägger dem inte eftersom de sitter i huvudet. Men jag har också en livsplan som är nedskriven. Den har jag gått in och förändrat i rejält under åren.
Citera
Igår, 11:20
Medlem
Citat:

I jobbet planeras det,
men annars blir det som du gör!

Lever man i familje så får man nog planera en del för att få det att gå ihop. Skulle jag tro.
Citera
Igår, 12:36
Medlem
anarquistens avatar
Det är viktigt att ha mål i livet så inte dagarna bara rinner iväg i ekorrhjulet. Därför sätter jag upp både kort- och långsiktiga mål för att hela tiden ha något att sträva efter. Behöver inte vara så märkvärdiga saker men det ger i alla fall lite struktur till livet. Sen bryr jag mig inte så mycket om smådetaljer, fasta rutiner eller socialt samspel. Sånt är ganska random för mig också.
Citera
Igår, 12:39
Medlem
Ja ibland har jag planer om jag ska tvätta /städa/ storhandla. Ibland kanske man träffar någon bekant . Ibland kanske man gör en längre utflykt , så visst är det bra att ha någon form av plan . Annars är det ju "en risk" , att man bara slösar bort dagen med slösurfade och lathet.
Citera
Igår, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Efter riktigt bra sex så är man ju sugen på lite kolhydrater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in