Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Igår, 23:37
Medlem
Kanske är tarmfickor? Jag har tarmfickor på vänster sida något under hjärtat och det är omöjligt för mig att skilja det från tryckkänsla över bröstet som man kan få vid högt blodtryck. Nu när jag vet vad det är så är jag så klart lugnare.
Citera
Igår, 23:41
Medlem
zombie-nations avatar
Håller med klubben revbenssmärtor. De är hemska. Det hugger extremt skarpt och man vågar inte röra sig förrän anfallet är över. Sitter ofta i vad man tror är hjärttrakten, i själva verket sitter inte hjärtat så långt åt vänster.
Citera
Igår, 23:43
Medlem
Riddargrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omjesusvorevidliv
Mina problem började Nyårsafton 2021-22.
Det var hårt festande involverat och dagen efter hade jag extremt ont. Under natten tog jag bl.annat kokain och mdma.

Bra att du inte tog mer droger sen. Många unga elitidrottare får plötsliga hjärtproblem eller värre, missar deras professionella läkare saker kan din det med. Stå på dig!

Hur intog du drogerna? Drack du någon energidryck i sammanband med denna digra nyårsafton? Gjorde du osköna rörelser och skadade muskel eller revben? Vilka fler droger tog du?

Finns ett samlingsnamn för okända hjärt- och kärlsjukdomar, ibland är någon klaff för stor eller skadad hjärtmuskelvägg. Slår hjärtat normalt när du får ont? Parasiter är en teori om du injicerade, tyvärr är det ett spår vården undviker då det sägs parasiter även kan orsaka parkinsons.

Smärtorna, är det exakt samma ställe?
Citera
Idag, 00:20
Medlem
bomhulls avatar
Kan det vara panik ångest?
Citera
Idag, 00:23
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omjesusvorevidliv
2. Nej tyvärr känner jag inga som helst samband mellan något jag gör, när som helst hur som helst bara suger de till i bröstet och börjar göra ont

3. Va på nyårsfest, va rätt inbiten i att festknarka på den tiden, varje helg i princip, eller så fort alkohol kom in i bilden så skulle det finnas något centralstimulerande till (amfetamin, kokain, 3cmc m.m)
Just under denna kväll hade jag käkat tre Ecstacy som jag av nån outgrundlig anledning tog kokain till, under kvällen drog jag även i mig alltså 3 gram kokain. Sen kom jag hem på kvällen runt 04 eller dylikt, borsta i mig ett sista streck kola och tog en öl i soffan o lyssna på lite musik. Sen började det domna i vänster arm, gick över till att jag fick svårt o andas och en tyngd över bröstet. Även rädsla för att dö kom då. Funderade över att ringa 112 men vid denna tid i livet brydde jag mig verkligen inte om jag skulle dö eller leva nästa dag. Så jag sket i de och låg hemma och kved i ångest. Sen vakna jag nästa dag o allt va som vanligt, dock med en konstig känsla i bröstet. Sedan övergick det till smärtor och ärligt talat har de mer eller mindre bara blivit värre och värre sen dess.

OBS att blanda kokain och ecstacy (mdma) är livsfarligt, kokainet höjer blodtrycket och stramar åt blodkärlen, och mdma’t trycker på blodtrycket ännu mer. De är som att sätta en strypsnara runt hjärtat i princip. Rekommenderar verkligen inte detta till någon som läser detta.

5. Jo har besökt psykolog av andra själ men jag mår ärligt talat jävligt bra utöver min fysiska smärta, skulle säga att jag mår bättre än jag nånsin gjort nu. Det ända som håller mig tillbaka nu är just smärtan i bröstet

6. Ungefär 10 sek- 2 minuter smärta. Och beroende på dag så kan det hända allt mellan 1 gång till 10 gånger ungefär, oftast snittar jag väl 3 gånger ish.
kan kanske vara ngt kardiovaskulärt - mikrovaskulär angina t ex - som du fått av den där nyårsnatten. något som hände och som "hänger kvar" eller hjärtrytmstörningar. Mitt råd är att inte ge upp utan köra efter principen
1. förstår du att detta besvär förorsakar problem som kan påverka mitt liv?
2. förstår du att det är viktigt för mitt liv att ta reda på vad det är som orsakar detta? En diagnos?
3. vilka andra möjliga diagnoser finns utöver de som kunnat bekräftas med de undersökningar vi hitintills genomfört?
4. Hur tar vi reda på detta?
--------------
Får du inget bra svar på fråga 4 kan du vara mer specifik:
5. kan det vara mikrovaskulär angina?
6. har mitt drogintag på nårsafton lett till till hjärtskada eller hjärtspasmer som inte upptäckts med de undersökningar som gjorts?
7. kan droganvändandet ha lett till vaskulära sammandragningar som till viss del blivit bestående?
8. har vi utrett kostokondrit? (du får läsa på)
9. kan det vara gastrointestinala orsaker - tarmar/mage?
10. kan arytmier vara orsak?
11. har vi tagit EKG när jag haft ett "anfall?" (långtidsEKG)
-----------
Ungefär så betedde jag mig för att skjuta läkaren framför mig och driva samtalet utan att kräva något och bli en frustrerad patient; hans oförmåga att ge bra svar på frågorna var tillräckligt.
----------
kanske du kan plocka ngt av detta eller i alla fall plocka att inte ge upp utan ställa krav.
har du berättat om ditt drogande?
Citera
Idag, 02:49
Medlem
Kan det vara "precordial catch syndrome" tro?

https://en.wikipedia.org/wiki/Precordial_catch_syndrome
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in