Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-19, 18:50
Medlem
JoeDoughs avatar
Idag kom den – informationen från MSB kallad ”Om krisen eller kriget kommer”.
Jag fastnade särskilt för avsnittet ”Psykologiskt försvar” på sidan 22.
Där varnas det för Desinformation, Vilseledning och Propaganda från främmande makt och andra aktörer.
Den otroliga ironin är att det man nu varnar för, är precis vad den svenska regimen och dess medlöpare (MSM) har pysslat med under de senaste 40 åren.
Medborgaren har avsiktligt förts bakom ljuset med lögner, desinformation, vilseledning och propaganda om invandringens förträfflighet. Företrädesvis odugliga analfabeter, klanstrukturer och muslimer från MENA. Och nu är den trojanska hästen här!

Läs nedanstående från MSB.

”Främmande makt och andra aktörer utanför Sverige använder desinformation, vilseledning och propaganda för att påverka oss.

Försök att påverka sker dagligen, främst på nätet och i sociala medier. Syftet är att skapa misstro och bryta ner vår vilja att försvara oss.
De som vill påverka oss kan göra det på följande sätt:

• Sprida lögner och falska berättelser, eller berättelser som är delvis sanna men tagna ur sitt sammanhang.
• Förfalska bilder, videor och röstinspelningar.
• Väcka starka känslor kring en fråga eller händelse för att göra oss oroliga eller misstänksamma mot varandra.

Så här kan du bidra till vår motståndskraft:

• Var uppmärksam på innehåll som väcker starka känslor.
• Dela bara information som du vet kommer från pålitliga källor.
• Försök att få informationen bekräftad från flera olika källor.
• Vid en allvarlig händelse, sök bekräftad information från myndigheter.”

Hur ändrar vi på det här?
Citera
2024-11-19, 19:03
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Där varnas det för Desinformation, Vilseledning och Propaganda från främmande makt och andra aktörer.
Den otroliga ironin är att det man nu varnar för, är precis vad den svenska regimen och dess medlöpare (MSM) har pysslat med under de senaste 40 åren.
Medborgaren har avsiktligt förts bakom ljuset med lögner, desinformation, vilseledning och propaganda om invandringens förträfflighet. Företrädesvis odugliga analfabeter, klanstrukturer och muslimer från MENA. Och nu är den trojanska hästen här!

”Främmande makt och andra aktörer utanför Sverige använder desinformation, vilseledning och propaganda för att påverka oss.

Försök att påverka sker dagligen, främst på nätet och i sociala medier. Syftet är att skapa misstro och bryta ner vår vilja att försvara oss.

• Sprida lögner och falska berättelser, eller berättelser som är delvis sanna men tagna ur sitt sammanhang.
• Väcka starka känslor kring en fråga eller händelse för att göra oss oroliga eller misstänksamma mot varandra.

Vi stänger av TV:n, radion och ignorerar alla meddelanden på telefonen, sen dricker vi lite oboy och skiter i att gå till jobbet.

Eller vad menar du? Ändrar på vadå?

Nu när Trump vunnit så blir det inga fler krig. Ni kan äta ur ert skafferi

Människor slutade tro på myndigheterna efter Corona. Även den sista idioten är numera skeptisk. Sluta oroa er för saker som aldrig kommer hända.
Citera
2024-11-19, 19:04
Medlem
Vi kommer allt närmare mot ett storkrig och Sverige kommer aldrig kunna hantera en sådan här kris pga inkompetenta makthavare.
Citera
2024-11-19, 19:20
Medlem
JoeDoughs avatar
Vad det egentligen kokar ner till är:
Staten har vilselett mig under flera decennier, varför ska jag som medborgare ens fundera på att följa Totalförsvarsplikten? Det finns absolut ingen logik i det.
Citera
2024-11-19, 19:21
Fox News hade eran fina broschyr uppe för samtal precis för någon timme sedan.

Man fick väl lite känslan av att de ansåg Sverige nog tog i lite för mycket.
Men att de menade Sverige och Finland länge gömt sig bakom USAs hjälp men att det nu var slut på det med Trumps intågande.

De tyckte kanske även att svenskarna var lite väl paranoida som talade om hur man skyddade sig mot kärnvapen krig
Vilket jag faktiskt får hålla med dem om. Ni verkar lite överdrivet rädda för precis allt och så fort det sker något så skriker ni "Ryssen kommer"

Men ni tycker kanske det känns lugnare nu när ni fått information från staten om hur ni skall bete er. Inget om hur staten på ett adekvat sätt skulle skydda er/vi som betalt skatt för att bygga upp ett försvar.
Citera
2024-11-19, 19:23
Citat:
Vad det egentligen kokar ner till är:
Staten har vilselett mig under flera decennier, varför ska jag som medborgare ens fundera på att följa Totalförsvarsplikten? Det finns absolut ingen logik i det.

Jag håller helt med dig.
Den där plikten kan de själva göra som hetsat mot ryssen och alla andra länder också för den delen.

Skulle inte ens pissa på Sverige för släcka om så hela landet stod i lågor.

Som medborgare har man både skyldigheter och rättigheter. Men i Sverige har vi inte längre rättigheter och därigenom blir mitt gensvar att då kan de fara åt helvete med sitt tvång.

De kan trycka fler broschyrer istället eller slicka NATO i arslet för min hjälp för de noll av.
Citera
2024-11-19, 19:37
Medlem
Konstnarren5s avatar
Cirkusprogramblad är mer intressanta och givande. Ett decennium eller mer av vilseledning, krigshets och servilitet. Och nu har vi frivilligt målat en måltavla på egen ryggen för USAs skull. Fast vi får betala fakturan själva.
Citera
2024-11-19, 19:40
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Jag håller helt med dig.
Den där plikten kan de själva göra som hetsat mot ryssen och alla andra länder också för den delen.

Skulle inte ens pissa på Sverige för släcka om så hela landet stod i lågor.

Som medborgare har man både skyldigheter och rättigheter. Men i Sverige har vi inte längre rättigheter och därigenom blir mitt gensvar att då kan de fara åt helvete med sitt tvång.

De kan trycka fler broschyrer istället eller slicka NATO i arslet för min hjälp för de noll av.
Det är inte NATO som är problemet för mig. Jag hjälper gärna NATO eller jänkarna att skjuta av lite ohyra. Det jag motsätter mig är att staten Sverige medvetet har ljugit svensken rakt upp i Mumindalen och sedan förväntar sig nån form av hjälp. And that's a no no!
Citera
2024-11-19, 19:49
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Tråkigt nog så är det bara att slutligen konstatera att Sverige och övriga väst numera blivit precis som det system de beundrade dvs. Sovjetdiktaturen.
De statskontrollerade nyhetsmedia spyr ut lögner, precis som anges i trådstarten, och merparten av fårskocken som endast följer med gruppen ifrågasätter inte alls det som är uppenbara lögner.
Vi dvs. de som inte följer med gruppen/flocken lär få arbeta på samma sätt som dissidenterna i Sovjetdiktaturen och sprida information dvs. sanning på de sätt vi kan från personliga kontakter, i skrift och digitala media.
Citera
2024-11-19, 19:56
Medlem
Citat:

Den kom igår och vad är det "vi" ska ändra?

Du får nog lugna ner dig ett par hekton och vänta på info från sk. säkra källor.

Är du svensk vet du att vara någorlunda källkritisk kan vara till fördel.

Känslor är överskattade att ha, nu gäller det att överleva!

Nog tid på detta ämne nu!

/Omyndigheten
Citera
2024-11-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Cirkusprogramblad är mer intressanta och givande. Ett decennium eller mer av vilseledning, krigshets och servilitet. Och nu har vi frivilligt målat en måltavla på egen ryggen för USAs skull. Fast vi får betala fakturan själva.

Allt för underhållning!

Bröd och skådespel åt folket i alla lägen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in