Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
Idag, 01:04
Medlem
Genom att byta jobb
Citera
Idag, 01:38
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Är det bara att försöka vara lugn men samtidigt inte ta någon skit?

Finns det några tips?

Ska man ändå vara öppen mot en sådan trots att personen inte vill höra eller bryr sig trots att det är personens jobb att lyssna på sina anställda om diverse bekymmer som pågår på jobbet.
En del skriver "byt jobb!", men så lätt skall man väl inte ta på de problem som uppstår.
Men folk i tråden vill tydligen fly utan att de vet vad som är problemet.
Jag undrar
1. har du påtalat för din chef att du uppfattar honom som aggressiv?
2. har du frågat honom vad det har med dig att göra?
3. svarar han
a. "det har inte med dig att göra" så kan du bara ge henne en kram och låta henne vara ifred?
b. "du är för jävvla kass!" så frågar du vad du bör förbättra åsså fixar du det eller byter jobb.
-----------
lite irritationer får man väl svälja, vi är ju när allt kommer omkring inga maskiner
Citera
Idag, 02:04
Medlem
Vråla håll käften så att det nästan stänker saliv i fejset på han, då får du respekt, kanske befordran.
Senast redigerad av UpTop Idag kl. 02:08.
Citera
Idag, 02:32
Medlem
Sluta! Personer kommer aldrig att ändra sig hur många anmälningar du gör. Möjligen när all kompetensen försvinner. Men då skyller personen antagligen på att alla andra är idioter
Citera
Idag, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Om det finns minst 5 anställda på en plats ska där finnas ett skyddsombud.
Kan ju vara svårt att kräva det av företaget när det är löntagarna själva som utser.
Citera
Idag, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Går det inte att fixa, så börja spana efter nytt jobb, som folk föreslog. Det är inte hållbart att vara kvar i en sådan miljö.

Så att prata med dessa är inte möjligt på något sätt?
Funderar på hur jag kan kommunicera så att dom gillar mig och jag kan stå på mig samtidigt men det känns svårt 😟
Citera
Idag, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
En del skriver "byt jobb!", men så lätt skall man väl inte ta på de problem som uppstår.
Men folk i tråden vill tydligen fly utan att de vet vad som är problemet.
Jag undrar
1. har du påtalat för din chef att du uppfattar honom som aggressiv?
2. har du frågat honom vad det har med dig att göra?
3. svarar han
a. "det har inte med dig att göra" så kan du bara ge henne en kram och låta henne vara ifred?
b. "du är för jävvla kass!" så frågar du vad du bör förbättra åsså fixar du det eller byter jobb.
-----------
lite irritationer får man väl svälja, vi är ju när allt kommer omkring inga maskiner

Tror inte riktigt heller på att byta då man förr eller senare möter en ny sådan på nästa jobb. Förr har jag alltid slutat när jag inte trivs.
Bästa är om man kan lär sig att hantera sådana människor. Jag suger på det, risken är stor att det blir katastrof. Jag kommer inte tillåta mig bli överkörd oavsett vem det är.

Jag tänkte faktiskt säga det till chefen men samtidigt tror jag det inte är bra ide eftersom jag har testat det innan och då blev det 100 gånger värre.
Om någon skulle påstå att jag är aggressiv människa så hade jag tagit åt mig men skillnaden på cheferna och mig är att jag inte skulle attackera personen som säger det.
Citera
Idag, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPT
Sluta! Personer kommer aldrig att ändra sig hur många anmälningar du gör. Möjligen när all kompetensen försvinner. Men då skyller personen antagligen på att alla andra är idioter

Är rädd för detta. Förstår inte hur dessa människor alltid lyckas bli chefer.
Citera
Idag, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Är det bara att försöka vara lugn men samtidigt inte ta någon skit?

Finns det några tips?

Ska man ändå vara öppen mot en sådan trots att personen inte vill höra eller bryr sig trots att det är personens jobb att lyssna på sina anställda om diverse bekymmer som pågår på jobbet.

Berätta konkret vad det handlar om istället för att vara svävande. Det är förmodligen du som är oduglig.
Citera
Idag, 03:57
Medlem
Tand för tand
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem