Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:11
Medlem
Jag inspirerades nyligen av en tråd här på Fb där man fick finfina instruktioner om hur man tar bort sin närvaro på Ratsit och liknande sajter. Eftersom jag tycker att det är lite väl öppet med informationen på dylika sajter i Sverige så följde jag råden och begärde att mina uppgifter skulle raderas. Ett par månader senare så har alla raderingar gått genom och jag är borta från Ratsit, Mrkoll, etc.

Men, kan detta ligga mig i fatet om jag söker jobb? Kan möjliga, framtida arbetsgivare tycka att det är konstigt att jag inte syns på de sajterna som oftast utgör de första Google-resultaten? Kan folk tycka att jag verkar skum? Att jag döljer något?

Det ska kanske påpekas att jag inte har Facebook, Linkedin eller någon annan social media heller (officiellt i alla fall. Alla måste väl IG:a lite), och sökresultaten på Google bara visar mina akademiska meriter och några länkar till nyheter om projekt som jag jobbat med.
Citera
Igår, 23:16
Medlem
Baisianuss avatar
Ja, helt säkert. Svensken är ett dumt kreatur som reagerar negativt på avvikelser. Människor som sticker ut ogillas kraftigt av kollektivet. Att inte låta alla få fri insyn i privatlivet via sociala medier och offentliga register är en sådan sak som väcker ogillande i flocken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in