Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:30
Medlem
Ska hålla mig kortfattad:

I somras var jag på dejt med en tjej och vi åt mat. Hon tog först bild på maten och sedan, utan att egentligen fråga, på mig. Noterade att jag tyckte det var lite konstigt och frågade vad hon skulle med det till. Hon förklarade att hon visar sina vänner i USA (hon pluggade där) vad hon gör i Sverige under sommaren och den förklaringen köpte jag av någon anledning.

Nu var jag på dejt förra veckan och samma grej hände igen. Först bild på ”fina lokalen” och maten, sedan ”vill du vara med” vilket jag aldrig fick chansen att svara på innan bilden var tagen. Nu frågade jag inte ens om vad hon ska med den bilden till då jag antar att detta av någon anledning är normalt eftersom tjejer verkar göra så.

Undrar helt enkelt varför ni tjejer gör detta? Vill ni kunna visa upp för era vänner så att de kan tycka till om ens utseende?

Jag är i 20-års åldern och det är tjejerna jag träffar också, antar att det är relevant
Citera
Igår, 23:41
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Välkommen till "Look at me" generationen
Citera
Igår, 23:46
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Dom tyckte väl du var så ful att de ville visa för vänner ?
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Frågade min flickvän detta och hon sa:

Stärka deras självkänsla att någon bjuder dom på dejt samt att dejten blir ett snapchat minne

Eller

Om något händer henne så har hon/hennes anhöriga bild på dig (om du skulle få för dig att droga/våldta eller vad som helst)

Finns väl säkert fler också men dessa två anledningar påstod hon
Citera
Idag, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Dom tyckte väl du var så ful att de ville visa för vänner ?
Mycket möjligt
Citera
Idag, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visstnt
Frågade min flickvän detta och hon sa:

Stärka deras självkänsla att någon bjuder dom på dejt samt att dejten blir ett snapchat minne

Eller

Om något händer henne så har hon/hennes anhöriga bild på dig (om du skulle få för dig att droga/våldta eller vad som helst)

Finns väl säkert fler också men dessa två anledningar påstod hon
Det sistnämnda låter ju faktiskt smart i dagens samhälle, det första kommer jag aldrig förstå mig på
Citera
Idag, 00:55
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Det sistnämnda låter ju faktiskt smart i dagens samhälle, det första kommer jag aldrig förstå mig på
Bäste unge man

Då känner jag mig manad att ge dig ett råd, allt i all välvilja - Det är omöjligt att förstå kvinnor. Man kan förundras över deras resonemang ibland men att förstå dom, det är inte lönt att ens försöka då det inte går.
För många år sedan när jag var något äldre än dig, kanske trettio, så hittade jag en tjock tung och rejäl bok hos en fantastisk bokhandel i utlandet.
Det var en guldgruva av mänsklighetens samlade kunskap i den butiken.
I varje fall.
Boken hade på ryggen med guld - "The Psychology of Women"...
Jag var eld och lågor, den här skulle jag ha. Tog ner den från hyllan och bläddrade nyfiket i den och insåg till min förtvivlan att det var kört... Kommer inte ihåg namnet på författaren/mannen som skrev den men kommer ihåg att jag med uppgivenhet satt boken tillbaka på hyllan...

Jag önskar dig lycka till unge man.
Citera
Idag, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
kvinnor drivs mycket av att tävla med sina väninnor. Dom tävlar av typen "..kolla vad gullig min man var..." alltså i vem som är den bästa prinsessan på planetern jorden. antingen det, eller också ville de ha input från tjejgänget och/eller bra utifall säkerhet (vilket också är viktigt för kvinnor).
Citera
Idag, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Bäste unge man

Då känner jag mig manad att ge dig ett råd, allt i all välvilja - Det är omöjligt att förstå kvinnor. Man kan förundras över deras resonemang ibland men att förstå dom, det är inte lönt att ens försöka då det inte går.
För många år sedan när jag var något äldre än dig, kanske trettio, så hittade jag en tjock tung och rejäl bok hos en fantastisk bokhandel i utlandet.
Det var en guldgruva av mänsklighetens samlade kunskap i den butiken.
I varje fall.
Boken hade på ryggen med guld - "The Psychology of Women"...
Jag var eld och lågor, den här skulle jag ha. Tog ner den från hyllan och bläddrade nyfiket i den och insåg till min förtvivlan att det var kört... Kommer inte ihåg namnet på författaren/mannen som skrev den men kommer ihåg att jag med uppgivenhet satt boken tillbaka på hyllan...

Jag önskar dig lycka till unge man.
jag har studerat mycket kvinnlig litteratur på ämnet och en definitiv lösning har aldrig hittats men det finns olika teorier på ämnet. Ofta gnats motsägelsefulla varandra tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in