Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 23:40
Medlem
Jag dricker rätt mycket Monsters, mest som variation till Cola Zero, då jag knappt finner någon annan sockerfri-läsk eller motsvarande är gott, men Monster har många goda smaker, och speciellt bland deras zero:s ,(vita är favoriten)

Jag kan dock inte säga att jag märker av någon uppiggande effekt av dem. Tex drog jag två st en lördagkväll på väg in till/på Akuten för jag trodde jag skulle bli där hela natten med ett av barnen, men det gick snabbt och vart hemma efter nån timme, gick i la mig och sov som en stock.

Nu kanske någon tänker att jag är helt avtrubbad och beroende, men om jag inte dricker någon på några dagar så blir jag varken piggar eller tröttare av det. Det är som vilken jävla dricka som helst.

(Märkt samma med Red Bull, men dricker inte den så ofta)

Är hela grejen med "energidricka" mest en placeboeffekt?

Jag ser det som läsk, rätt och slätt, med annan smak än de traditionella smakerna (cola, fanta, sprite)

Någon som verkligen känner att man blir pigg?

Kan tillägga att jag inte dricker kaffe överhuvudtaget.
Citera
Igår, 23:43
Medlem
sommarlovs avatar
Samma för mig, fast jag är rätt känslig för kaffe.
Det kanske beror om du dricker i samband med födointag eller andra situationer?
Citera
Igår, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Jag dricker rätt mycket Monsters, mest som variation till Cola Zero, då jag knappt finner någon annan sockerfri-läsk eller motsvarande är gott, men Monster har många goda smaker, och speciellt bland deras zero:s ,(vita är favoriten)

Jag kan dock inte säga att jag märker av någon uppiggande effekt av dem. Tex drog jag två st en lördagkväll på väg in till/på Akuten för jag trodde jag skulle bli där hela natten med ett av barnen, men det gick snabbt och vart hemma efter nån timme, gick i la mig och sov som en stock.

Nu kanske någon tänker att jag är helt avtrubbad och beroende, men om jag inte dricker någon på några dagar så blir jag varken piggar eller tröttare av det. Det är som vilken jävla dricka som helst.

(Märkt samma med Red Bull, men dricker inte den så ofta)

Är hela grejen med "energidricka" mest en placeboeffekt?

Jag ser det som läsk, rätt och slätt, med annan smak än de traditionella smakerna (cola, fanta, sprite)

Någon som verkligen känner att man blir pigg?

Kan tillägga att jag inte dricker kaffe överhuvudtaget.

Det marknadsförs som det och därför ska man känna att det är det. I mina ögon egentligen 100 procent placebo.

Dyrare och inte alls lika god som cola eller fanta.
Citera
Igår, 23:45
Medlem
morgonstjaernans avatar
Dricker jag fyra 50 cl burkar blir jag lite piggare, speciellt om jag inte druckit någon energidryck på en vecka. Men en två burkar varje dag gör inte så mycket.
Citera
Igår, 23:47
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det är individuellt skulle jag vilja påstå som med allt annat. Jag personligen känner om jag dricker en energidryck sent på kvällen innan läggdags då har jag svårare för att somna men jag känner mig fortfarande trött. Det är som att min kropp vill sova men min hjärna vill inte.
Citera
Igår, 23:52
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag har adhd och för mig funkar energidrycker nästan lite som min adhd-medicin. Blir lite lugnare och tystare i huvet så får lättare att fokusera och koncentrera mig en stund. Men inte "pigg" på det sättet som många verkar bli.
Kan också somna efter att jag druckit det.
Citera
Igår, 23:55
Medlem
S.O.Stolps avatar
Dels är du nog avtrubbad ändå. Sen innehåller inte Monster groteskt mycket koffein. En burk (50 centiliter) innehåller 150 mg koffein. En kopp kaffe ligger på runt 90 mg. Du får gå över till Nocco.
Citera
Idag, 00:09
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Samma här, jag har aldrig märkt att jag skulle bli piggare av energidrycker så jag förstår inte grejen med dem riktigt.
Citera
Idag, 00:50
Medlem
Herregud, är det samling av iq-befriade klubben här i tråden??

Finns något som heter tolerans..
Desto mer ni dricker skiten/koffein, desto högre tolerans får man.
Citera
Idag, 00:55
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Jag blir inte heller piggare av koffein, om något blir jag tröttare, och då konsumerar jag ändå inte så pass mycket att min tolerans torde blivit hög. Jag har på gamla dagar blivit diagnostiserad med ADHD, och baserat på forskningen jag läst verkar det finnas ett samband där.
Citera
Idag, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Herregud, är det samling av iq-befriade klubben här i tråden??

Finns något som heter tolerans..
Desto mer ni dricker skiten/koffein, desto högre tolerans får man.
Exakt. Men måsarna flyger högt..
Citera
Idag, 02:16
Medlem
SACABAMBASPISs avatar
Drack en Nocco en gång och blev helt skakig och mådde skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in