2024-11-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Ja men det är lättare för folk att sitta och skylla på de unga männen, kommer dock inte lösa problemet. Du har helt rätt, gräsen mellan raggning och sexuellt ofredande är hårfin idag.

Tjejer är offer satta på piedestal, och män känner sig nedtryckta i fotsulorna? När en annan var ung gick man från tjej till tjej och försökte tills man till slut fick något napp. Så verkar det inte vara idag. Finns ju inte ens discon längre och inga lite framfusiga män syns raggandes. Att vara lite framfusig är väl förresten ett fruktansvärt beteende idag? Tjejerna blir då "utsatta" Grupper med killar och tjejer sitter för sig själva på pubarna ser det ut som.
Citera
2024-11-20, 14:21
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det är inget fel att vara det då många kvinnor vill ha de fördelar som en traditionell man medför.
Nej, mogna (personlighet, inte ålder) kvinnor vill ha mogna (personlighet, inte ålder) män. Omogna kvinnor och män vill ha någon som axlar rollen av pappa/mamma till dem (eventuellt är det vad som idag benämns "traditionella könsroller").

PS. jag har inte påstått att många eller alla män är incels etc, vänligen sluta projicera saker på mig.
Citera
2024-11-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Är detta den allmänna uppfattningen män har av att ragga,
så ser jag detta som en mycket positiv utveckling

Ja, men dessa exempel på raggningsskämt är nog inte problemet för de flesta män. Kassa exempel lär jag säga.
Citera
2024-11-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiogenesDoxa
Nej, mogna (personlighet, inte ålder) kvinnor vill ha mogna (personlighet, inte ålder) män. Omogna kvinnor och män vill ha någon som axlar rollen av pappa/mamma till dem (eventuellt är det vad som idag benämns "traditionella könsroller").

PS. jag har inte påstått att många eller alla män är incels etc, vänligen sluta projicera saker på mig.

Då blir det ingenting alls för omogna män och kvinnor då eftersom alla vill ha moget, både omogna och mogna.

Hur mogen lär man bli? Finns det någon siffra?
Citera
2024-11-20, 14:30
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Ja, men dessa exempel på raggningsskämt är nog inte problemet för de flesta män. Kassa exempel lär jag säga.

Fast det ser ju onekligen ut som att det just är problemet för många män här..
"kvinnor fattar inte skämt", "anmäler så fort någon bara säger hej!"

Eftersom detta är ett problem som upplevs främst av män så kanske det är just dem som bör ändra sig.
Jag som kvinna ser ju ingen anledning till att ändra på mig (bli mer tolerant mot rasist skämt?) om det inte gynnar mig, vilket det inte gör, eftersom jag inte lider av problemet.
Citera
2024-11-20, 14:35
Medlem
SoCos avatar
Citat:

Eftersom detta är ett problem som upplevs främst av män så kanske det är just dem som bör ändra sig.
Jag som kvinna ser ju ingen anledning till att ändra på mig (bli mer tolerant mot rasist skämt?) om det inte gynnar mig, vilket det inte gör, eftersom jag inte lider av problemet.

Exakt detta jag menar, jag nämnde "rasistskämt" inte att jag använder dem som raggningsrepliker, utan bara i att man gör det i ett socialt kontext, så blir kvinnor helt labila, vilket du blev direkt, bara vid tanken av att råka få höra ett rasistskämt, alltså en hypotetisk situation, vilket bokstavligen bevisar min poäng.
Citera
2024-11-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
https://amelia.expressen.se/premium/...r-det-lattare/

Artikeln är bakom betalvägg tyvärr.

Men det verkar tufft att vara ung man idag. Det står ingenting om varför det blivit såhär. Vad kan det bero på? Fyra av tio unga män har aldrig vågat ragga. Det låter ju fruktansvärt. Men tjejer raggar mer så det är väl bara och visa sig och vänta?
Tyvärr har radikalfeministerna fått styra och visa sitt hat i alltför stor utsträckning, vilket har hämmat svenska män till att inte våga visa sin charm, flörta och våga ta kontakt med kvinnor.
Citera
2024-11-20, 14:37
Medlem
lakritcs avatar
Nätet har väl tagit över och verkligheten av tjejer betraktas som creepy? Alltså inte socialt accepterat att ragga IRL.
Citera
2024-11-20, 14:38
Medlem
Citat:

Du är på flashback. Fullt av aggressioner. Kanske för lite ligga?

Nä, klart du inte ska ändra dig. Vore ju konstigt.

Män ska såklart inte bete sig illa, men så är väl inte majoriteten av män? Men jag tror vi har en problematisk samhällsstruktur på något vis. Annars var vi väl inte världens ensammaste folk?
Citera
2024-11-20, 14:40
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nätet har väl tagit över och verkligheten av tjejer betraktas som creepy? Alltså inte socialt accepterat att ragga IRL.

man kan ju tycka dating appar är mer creepy där man sitter och scrollar igenom människor som någon sorts jävla produkt katalog.
Citera
2024-11-20, 14:40
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Exakt detta jag menar, jag nämnde "rasistskämt" inte att jag använder dem som raggningsrepliker, utan bara i att man gör det i ett socialt kontext, så blir kvinnor helt labila, vilket du blev direkt, bara vid tanken av att råka få höra ett rasistskämt, alltså en hypotetisk situation, vilket bokstavligen bevisar min poäng.

Nu finns det en mängd saker som upprör mig betydligt mer än rasistskämt, men absolut, jag orkar inte så o lyssna på att någon står och skämtar om sådant som berör mig, jag vet inte hur du förhåller dig till sådant?
Kvinnor är i regel mer känsliga, det är konstaterat och ett faktum som män behöver förhålla sig till om ni ska umgås med oss... Varför är det så svårt?
Citera
2024-11-20, 14:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Doppet är ändå överskattat och i många fall inte värt de problem och kostnader som medföljer. Det är positivt att unga män inte längre styrs fullständigt av sin könsdrift så som tidigare generationer gjorde. Jag minns för några årtionden sedan hur unga män gjorde sig till och bjöd och lärde sig dansa och hjälpte till att flytta tunga möbler och skjutsade hit och dit, allt i hopp om att få doppa. Något de sällan fick. Spelplanen var helt kvinnans och hon kontrollerade männen i sin omgivning med fittan. Så verkar det inte se ut längre, lyckligtvis.
Ser man på. Ett nyktert inlägg.

Ang. könsdriften: Tänker att eskorter är en anpassning till det moderna samhället. Man är inte sämre än kändiseliten som dessutom knarkar och ägnar sig åt all annan möjlig destruktiv förströelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in