Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 16:18
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
jag har kommit fram till att en säng är stor, ful, och tar alldeles för mycket plats i en lägenhet. Även om jag inte brukar sova på min, så måste man ha en för drar man hem ett knull från krogen kan man inte förvänta sig att hen ska sova på golvet. Alltså till frågan, finns det några riktiga premium bäddsoffor som är lika funktionsdugliga som på hotell ungefär? jag spyr på allting Ikea och vill ha kvalitutta för pengarna? tanken är att skita i säng och köra en soffa för hela slanten. med gärna möjlighet att både äta i, sova i, plugga och jobba i, samt använda som tv soffa. Det är tänkt att det ska vara min ENDA möbel. frånsett toalett och kök. Som man iuf snart skulle kunna strunta i också.
Citera
Igår, 16:23
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
jag har kommit fram till att en säng är stor, ful, och tar alldeles för mycket plats i en lägenhet. Även om jag inte brukar sova på min, så måste man ha en för drar man hem ett knull från krogen kan man inte förvänta sig att hen ska sova på golvet. Alltså till frågan, finns det några riktiga premium bäddsoffor som är lika funktionsdugliga som på hotell ungefär? jag spyr på allting Ikea och vill ha kvalitutta för pengarna? tanken är att skita i säng och köra en soffa för hela slanten. med gärna möjlighet att både äta i, sova i, plugga och jobba i, samt använda som tv soffa. Det är tänkt att det ska vara min ENDA möbel. frånsett toalett och kök. Som man iuf snart skulle kunna strunta i också.
Efterlyser också riktigt bra och bekväma bäddsoffor. De flesta håller sällan någon längre tid eller så får man ont i ryggen efter bara någon månad.
Citera
Igår, 16:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Jag hade en lägenhet i göteborg på 26 m2. Bäddsoffa MIO Lindö.
Gick på + 20.000 kr , lika bekväm som en vanlig säng.
Citera
Igår, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Efterlyser också riktigt bra och bekväma bäddsoffor. De flesta håller sällan någon längre tid eller så får man ont i ryggen efter bara någon månad.

Bra bäddsoffor är dessutom dyra, och omständliga att bädda.
Citera
Igår, 16:37
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Bra bäddsoffor är dessutom dyra, och omständliga att bädda.
Det gör mig inget, jag är ute efter en hållbar och skön bäddsoffa för två, så att sovrummet kan användas till annat.
Citera
Igår, 16:37
Moderator
Popesizes avatar
Fel forum för frågan

Subkulturer och socioekonomiska livsstilar --> Inredning
/Moderator
Citera
Igår, 16:38
Medlem
Citat:

Köp säng, lättare att bädda.

Köp en med 25-30 hög madrass, ta bort benen, sedan kan du resa den mot väggen när den inte används. Så, fäll upp - fäll ner. Sängkläder hålls kvar med spännband och sängen mot väggen med en hake. En 120 cm bred för dig och partnern.
Citera
Igår, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Köp säng, lättare att bädda.

Köp en med 25-30 hög madrass, ta bort benen, sedan kan du resa den mot väggen när den inte används. Så, fäll upp - fäll ner. Sängkläder hålls kvar med spännband och sängen mot väggen med en hake. En 120 cm bred för dig och partnern.
en säng hängandes mot väggen hur ser det ut ?
Citera
Igår, 17:18
Medlem
-Andreas-s avatar
Har sett på hotell, sängar som står upp mot väggen ihopfällda som fälls ut o är färdiga att sova i, bara genom att dra/vika ner dem från väggen.

Det är ju ett alternativ till bäddsoffa ifall du inte vill ha ditt hem belamrat.
Citera
Igår, 17:20
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
en säng hängandes mot väggen hur ser det ut ?
Såhär typ! https://invisiblebed.com/cdn/shop/pr...g?v=1706595039
Citera
Igår, 17:31
Medlem
nginxs avatar
Det kallas för en murphy bed (skåpsäng).

De är extremt populära i stora städer där det är trångt med utrymme.
I princip var 5:e hem i New York har en sådan.
Citera
Igår, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Såhär typ! https://invisiblebed.com/cdn/shop/pr...g?v=1706595039

Citat:
Ursprungligen postat av nginx
Det kallas för en murphy bed (skåpsäng).

De är extremt populära i stora städer där det är trångt med utrymme.
I princip var 5:e hem i New York har en sådan.

Finns några schysta faktiskt som kan omvandlas till skrivbord. Behöver dock fortfarande då en soffa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in