Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
Idag, 11:59
Medlem
NuclearIrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Nej, om det är något Putin inte är så är det en sekulär ledare. Och den sista person Putin träffade innan invasionen var patriarken för den ortodoxa kyrkan, så det här kriget har dimensioner som tex sekulära svenskar inte kan förstå. Och det är nog därför som så många genomkorkade svenskar tror att Ukraina och väst kan vinna.
Vad sa gud då? Borde inte vad gud sa publiceras? Putin borde filma sina samtal med patriarken så t.ex. vi i Sverige också för höra guds politiska beslut.

Om min vän Bosse enligt mig skulle ha direktkontakt med gud ang. politiska råd, t.ex. hur man ska göra med Socialdemokraternas lotteri/telefonförsäljning, så skulle jag definitivt ta med en mikrofon när jag möter Bosse nästa gång - för guds ord i klartext ang. penningpolitik... är en uppenbarelse/mirakel - och att få med det på inspelning vore ju som om Jesu korsfästelse hade livestreamats på Youtube så att alla kan få tro.
Senast redigerad av NuclearIran Idag kl. 12:01.
Citera
Idag, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuclearIran
Vad sa gud då? Borde inte vad gud sa publiceras? Putin borde filma sina samtal med patriarken så t.ex. vi i Sverige också för höra guds politiska beslut.

Putin har ju varit helt klar med dels vilken position Ryssland har och dels vad han tycker om de sekulariserade länderna i väst.

Det är ju bara att lyssna på vad Putin själv säger.

Men jag tror egentligen inte det skulle hjälpa, ty de atomiserade och genomsekulariserade svenskarna skulle inte kunna förstå vad han säger.
Citera
Idag, 12:19
Medlem
Citat:
De var väldigt visa på bronsåldern - lika bra att ta in bronsåldersteologi i kärnvapenrelaterade och AI-relaterade beslut.

Jag blickar framåt (framtiden) så starkt, och ser hur vetenskap utvecklas...
Jag förstår inte att man kan se bakåt (primaters första tankar) och ta idéer från bronsåldern till nutida moderna beslut.

Om 100 år, när alla åker runt med sina AI-robotar i flygande bilar som går på fusions-el, så kanske Ryssland fortfarande blickar bakåt och försöker hitta någon skrift från bronsåldern, och använder tankar därifrån?

"Backwards" (retarderade) kanske är fint i Ryssland? "The word "retarded" originates from the Latin verb retardare, meaning "to delay" or "to slow down." This is a combination of:

re-, meaning "back" or "again."
tardare, meaning "to slow" (from tardus, meaning "slow").
It entered Middle English through Old French as retarder. By the 15th century, "retard" was used in English to mean "to delay or hold back.""

Att vara högfärdig över hur de var förr är inte ett tecken på visdom dock.

Religionerna lever, trots att de blivit dödförklarade av ditt gäng länge. Hur smarta är ni då? Vad är det du missar?

Ryssland har varit ett slavsamhälle länge och de tycks inte komma ur det. En slav piskar man till underkastelse, och för att slippa piskan får herrarna hålla på som de vill.

En stor andel har även suttit i fängelse eller Gulag bara någon generation bort.

Men det är inte min sak att försöka förklara för dig hur världen fungerar, du får jobba lite på egen hand också.
Citera
Idag, 14:45
Medlem
Sasha08s avatar
Man ska inte lita på den gubben, han hänger likaväl med judiska rabbierna
Citera
Idag, 15:26
Medlem
NuclearIrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Man ska inte lita på den gubben, han hänger likaväl med judiska rabbierna
Han kör "religiös synergi" - "ju mer religion desto bättre" och det får komma ur flera motstridiga (t.om. gentemot varandra stridande såsom muslimer och judar) religioner.

Det är olika religiösa ledare - som brukar tjafsa med varandra i debatter (Islam t.ex. bryr sig väldigt lite om vad Påven gjort, och Judarna erkänner inte Jesus, kristna ser Muhammed som falsk profet, osv) - samlar sina religiösa krafter i Putins Rysslans som någon Marwel-film om de 4-5 olika superhjältarna som med samlad kraft kontaktar Gud åt Putin.

De 4-5 olika superhjältarna samlar sina krafter (olika special-styrkor) för att "rädda Gotham-city" - i Putin-parallellen blir det att Patriarken, Imamen och Rabbin samlar sina kontakter med Gud, för att få Putin att göra det han gör/gjort.

3 Super-präster,
samlar sina religiösa kunskaper (kontakter med gud),
för att... ja, det vi sett Putin göra.
Så de är som 3 gudomliga anti-heroes.

Vad sjukt! Marwel-filmen-myntets motsatta sida, men i verkliga geopolitiken istället för bioduken.

I min parallell är superhjältarnas superkrafter = prästernas övernaturliga krafter.
Superhjältar eller Putins prästers speciella kontakt med Gud. För att skapa krig...
Citera
Idag, 16:49
Medlem
Citat:
Bild på Putin med sina präster: https://ibb.co/fqjPc1p

Hur nära relation har Putin till sina präster, som uppenbarligen har fel religion och är någonslags puppets för kontroll över dem som tycker de klär sig propert med sina konstiga hattar?

Varför de uppenbarligen har fel religion (vilket man ser på deras klädsel) kan vi diskutera här: (FB) 5 Synonymer: Verklighet, energimassrymdtid, antidistinktion, Gud, storleksskalan.

Vet ni om Putin är en puppet för dessa religiösa ledare (att de typ hör guds röst och Putin bara underordnar sig dem)? Eller är de puppets för Putin och bara chackpjäser (knäktar) som skyddar Kungen Putin?

Min tolkning är att de inte direkt klär sig som om gud bara vore en vetenskaplig sanning - utan det verkar mer som om de har tomtar på loftet (under den konstiga hatten)?

Eller har jag missat något? Vad är deras religion? Apropå kriget.

Putin är knappast någon sekulär ledare - en sekulär ledare skulle inte ha sådana kompisar. Tror ni det faktumet speglar sig på krigsföringen?

Det här är vad jag läst mig till. Kanske finns någon som är mer kunnig i ämnet än jag.

Ryska ortodoxa kyrkan försvann i princip när kommunisterna tog över efter ryska revolutionen. Religion som ett opium för folket och allt det där.

Under andra världskriget (stora fosterländska kriget som det heter i Ryssland) insåg Stalin att religion inte alls var så dumt om man ville elda massorna att försvara landet mot de nazistiska inkräktarna. Så kyrkan fick ett slags återstart, dock i samarbete med KGB.

Idag anses ortodoxa kyrkan i Ryssland helt enkelt lyda under säkerhetstjänsten. Patriarken (högsta hönset) är stenrik och lyder Putin i allt.
Citera
Idag, 17:31
Medlem
.

Chefsrabbinen Berel Lazar är ju Chabads heliga andlige vägledare och Putins högra hand. En nutida Rasputin. Sexmagin i Ryssland genomgår just nu en revolutionär Renässans - starkt påminnande om exporten av ryska horor. Det är inte många som vet att Ryssland klarade västvärldens sanktioner främst genom den svarta marknadens lukrativa horexport.

Lata araber har köpt som om det vore ett tuggummi i en sån där automat på ICA när man var en liten flicktafsare och hängiven äggkastare på alla psykfalls hus, de psykfallen som hade rykte om sig i bruksorten, och därmed var det ju extra roligt.
En otrolig kick - bättre än kokain och saftig dunderbäver som vet om att hon är en värdelös och usel hora helt utan anledning att ens leva. Men hon är trevlig och har humor.
Jag gillar henne.

Men åter till ämnet och mitt klassiska svävande i mörka moln som slår blixtrar rakt i min lilla balle (det är ju fan kallt som en isbjörnskuk uppe i himlens söta högsta gränser.)

Putin är som mig, galna människor är roliga i rimliga doser. Hade hitler levt idag hade han förmodern varit tiktokstjärna och legat i sängen och berättar om sin dag och svarat på frågor från incels med mordlust och så blåa ballar så den började mer och mer likna den negerblåa färg som negrer har, en blåneger och bergsnegers pung annalkandes och oron om dess permanens steg och ledde till grov panik.
Hitler hatade ju negrer.

Jag kan inte de exakta procenten men en ping som är blåneger är ju inte 100% germanskt iaf. Han skämdes oerhört mycket för detta, enligt Haaretz.

Det går också rykten om att Putin gillar att rollspela med Kimpan från de norra koreanernas land. Putin ryktas gilla facesitting, med Kims otroligt feta lår kväve han tills bristningsgränsen, och ibland över gränsen. Rövhålet slickad och den lilla asiatpumgen slickad och kittlas.

Putin är därefter redo att erövra världen. Han har fått ur sig sin motsats, som ju är total underkastelse - och nu ska han döda och tortera sina fiender hänsynslöst, och Ronald Macdonald är hans högra hand, därefter enn lagerarbetare från Litauen. Han vann bronsmedalj i -TruckSM i Tyskland 2003

Så ja, du har rätt i dina betraktelser.
Senast redigerad av audiemurphy12 Idag kl. 18:03. Anledning: .
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in