2025-02-10, 09:04
Medlem
Nu verkar hon återigen gömma sig ifrån ytterligare kontroller. Som jag har sett henne skriva på flera ställen på nätet "Jag har vitt mjöl i påsen", varför undviker hon kontroller då? Någon hjälper ju henne.

https://www.pt.se/nyheter/pite-alvda...darna/j8m60nyl

Saxat.

Citat:
"Djurhållaren överklagade länsstyrelsens omhändertagande och skrev att hon ville ha tillbaka sina två egna hundar. Hon hävdade i sitt överklagande att de vanvårdade hundarna var så när hon tog emot dem.

Länsstyrelsen å sin sida har lyft fram att kvinnan har en lång historik av djurskyddsärenden där hon hållit sina djur på ett sätt som inte är förenligt med djurskyddslagen. Hon har haft möjlighet att förbättra sin djurhållning, men istället har det gått åt andra hållet.

"Flera av hundarna var magra och några var sjuka utan att ha fått veterinärvård. Länsstyrelsen beslutade att omedelbart omhänderta hundarna då de var utsatta för lidande och det var utsiktslöst att lidandet skulle kunna rättas till", skriver länsstyrelsen.

Förvaltningsrätten har gått igenom handlingarna i målet och konstaterar att länsstyrelsen hade fog för sitt beslut att omedelbart omhänderta dem.

"Vad avser hundarnas skick finns även foton och veterinärutlåtanden där det framgår att hundarna i varierande grad varit skadade, undernärda eller haft ett oönskat beteende", skriver förvaltningsrätten.

Länsstyrelsen har försökt att göra en uppföljande djurskyddskontroll, men inte lyckats. När myndighetens personal var ute vid kvinnans husvagn den 15 januari var rutorna isiga och bedömningen var att ingen varit där på ett tag. Länsstyrelsen gjorde även kontroll på en annan adress där de fått information om att kvinnan befann sig, men ingen bedömdes vara hemma när länsstyrelsen knackade på.

– Vi kommer att fortsätta göra kontrollförsök, säger Ingrid Ragnarsson, enhetschef för Djurskydds- och veterinärenheten vid länsstyrelsen i Norrbotten."
Citera
2025-02-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruxmf79
Bra fråga, verkar som LS-ärendet inte är avslutat än.

LS-ärendet verkar inte avslutat så dom gräver nog gällande servicehunden får man hoppas.

Hunden kanske är med på scen? Haha nej, men det är nog bluff det där med servicehund. Jag tror på de som sagt att det är klippt och klistrat i paint. Jag zoomade in på en såndär väst hon hade på en av hundarna och kontaktade företaget. De skriver inte ut några intyg, det var bara "skriv vad du vill så printar vi det" ungefär.

Vilket företag?? Vill veta mer om det där med hennes hund
Citera
2025-02-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxDemon0099xx
Vilket företag?? Vill veta mer om det där med hennes hund

Här är svaret jag fick, censurerar givetvis. Men företaget går inte att ta miste på.

Citat:
D***s Róbert - JULIUS-K9 Team <d***s.robert@julius-k9.com>
Mon, Dec 23, 2024, 7:47 AM
to me

Good morning ***********,

We appreciate you contacting us.

Although we are currently out of the office due to our year-end shutdown, I felt it was important to address your email promptly.

Regarding the label in the photo you attached, the text “Licensed by JULIUS-K9” confirms that the base of the patch was manufactured by us and supplied to a Julius-K9 partner.

This label does not convey any additional meaning or affiliation.

We provide these labels blank to our distributors so their customers can personalise them.

Typically, the text on these labels includes a dog’s name, such as “GINGER”, a phone number like “+3620123456*”, or any other non-offensive text of their choice.

To confirm the above, I have attached a picture of a customised label for an event produced by our UK partner.
Citera
2025-02-12, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruxmf79
Här är svaret jag fick, censurerar givetvis. Men företaget går inte att ta miste på.

det är väl bara att hennes hund väst är därifrån? eller misstar jag mig?
Citera
2025-02-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxDemon0099xx
det är väl bara att hennes hund väst är därifrån? eller misstar jag mig?

Jag vet inte vilket företag hon hittat på att hon ska ha gjort någon servicehundsutbildning på distans i USA, men på västarna står det "licensed by", vilket jag antar är för att det ska se bättre ut. I de små plastfickorna eller vad dom nu har, där hundens ID-kort osv ligger, där i hade hon iaf på sin förra hund klippt och klistrat om ett bankkort eller något sådant.

Det hon skrev på någon sida på facebook var olika, men typ, distanskurs i USA som kostade USD 1k, man skickade in videos som bevis på vad hunden kan. Liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in