Citat:
Ursprungligen postat av
Lucynyu
Hej, min knäskål gick ur led i början av november, dum som jag var så besökte jag inte akuten direkt utan gick hem (det hände på fyllan) och besökte inte akuten förrän dagen efter. Väl på akuten så punkterade man mitt knä i hopp om att få bort min EXTREMA svullnad runt knäet (de var gigantiskt). Man lyckades inte få ut någon vätska utan det verkade som att man råkade orsaka en blödning i samband med det. Fick ligga inne en vecka då man var orolig för infektion vid punkteringen. Jag behövde inte opereras som tur var.
Nu cirka 20 dagar efter skadan inträffade så har jag varit hos en fysio flertalet gånger som hjälp mig med övningar. Övar även dagligen. Svullnaden är fortfarande kvar och jag kan fortfarande knappt böja in mitt knä (kommer max in 100 grader cirka), jag kan dock böja ut knäet nästan till max.
Jag är lite orolig för att få en kontraktur, jag har läst online och frågat min fysio som besvarat att det kan ta lång tid att få tillbaka full rörlighet, men ville även se om någon här har varit i samma situation och hur lång tid det tog för er att få tillbaka full rörlighet. Jag är 30 år gammal.
För mig som råkade ut för nåt liknade för 3 år sen och fick tramsdiagnosen artros som jag bara gav fan i av ren ilska. Jag blev fälld av ett trafikskadat vildsvin vid eftersök, som jag ändå lyckades fimpa.
Nu några år senare blir det bättre för varje månad.
Hade det hänt då jag var 30, hade jag bara ryckt på axlarna och jobbat på.