2024-11-26, 10:07
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Nu ljuger du din aktivist. Lär dig om historiska händelser, tex kubakrisen 62.

Det är klart att ett Nato i Ukraina är ett avgörande hot mot Ryssland. Förödande till och med.

Nej, jag ljuger inte. Det här handlar om Ukraina och inte om Kuba.

NATO är en försvarsorganisation och det finns absolut inget som visar på att NATO skulle invadera eller hota Ryssland. Jag kan bara upprepa vad jag skrev:

"Rysslands existens har inte hotats av NATO och därför har det aldrig funnits någon anledning för putin att invadera och bomba Ukraina. Putins oprovocerade anfallskrig mot Ukraina är kriminellt och avskyvärt."
Senast redigerad av Comitium 2024-11-26 kl. 10:13.
Citera
2024-11-26, 10:13
Medlem
otellos avatar
Citat:
Hur menar du? Om du nu ens förstår det själv.
Putin är en diktator, han skiter högaktningsfullt i doktriner och dylikt.
Citera
2024-11-26, 10:14
Medlem
otellos avatar
Citat:
Nu ljuger du din aktivist. Lär dig om historiska händelser, tex kubakrisen 62.

Det är klart att ett Nato i Ukraina är ett avgörande hot mot Ryssland. Förödande till och med.
Muh USA... NATO är en försvarsallians, NATO utgör således inget hot mot ett land som inte invaderar och terroriserar. Dags att få in det i skallen.
Citera
2024-11-26, 11:11
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Muh USA... NATO är en försvarsallians, NATO utgör således inget hot mot ett land som inte invaderar och terroriserar. Dags att få in det i skallen.
Tomma ord och parollen utan substans.
Citera
2024-11-26, 11:12
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Putin är en diktator, han skiter högaktningsfullt i doktriner och dylikt.
Lmao ni ukrainska flyktingar som gurglar det där bajset har noll och ingen trovärdighet.
Citera
2024-11-26, 11:40
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
NATO är en försvarsallians där suveräna stater ansöker om medlemskap, en nyttig sådan med tanke på hur Ryssland & Co beter sig. Dags att få in det i skallen.

Diktaturen Ryssland är en eftersatt terrorstat som likt Iran och Nordkorea styrs av en ensam galning med imperialistiska feberdrömmar. Orsaken till detta onödiga krig är och förblir Ryssland.

Det är riktigt att Nato utger sig att vara en försvarsallians men så länge som USA vilket utan tvekan är dess mest prominenta aktör, är det landet på denna jord som krigat mest runt om på denna planet dom sista 40 åren så haltar ju trovärdigheten betänkligt. Para detta med en aggressiv expansion som dom lovat att inte göra samt regimstörtande verksamhet där dom kuppar bort demokratiska ledare för att installera pro väst och Nato allierade för än mer aggressiv expansion så måste man ju dra slutsatsen att Natos främsta drivkraft dom senaste 40 åren har varit att expandera USAs inflytande. Denna organisation har inte gjort ett jota för våran säkerhet speciellt inte dom sista åren. Istället för att verka för fred så har dom satt alla käppar i hjulet och verkat för fortsatt krig och eskalation.

Men det är bra att du än en gång visar att du inte kan argumentera utan dina 4 talkingpoints går bara på repeat. Det finns ingen historia innan 2022. Ryzzarna invaderade Ukriana. Putin är Hitler osv osv.

Det finns inget Putin gjort som inte USA har gjort 10x i vad det gäller mänskligt lidande på denna planet. Det finns inget Ryssland gjort som USA inte skulle göra 10x om det vore så att tex Kina installerade en pro Kina regim i Mexiko med militärt sammarbete mot USAs regionala intressen rätt upp mot deras gränser.

Du lever i en fantasivärld.
Citera
2024-11-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jösses vad snurrig du låter. Senaste valet var ett demokratiskt val. Sen kriget så har det inte ens funnits möjlighet att genomföra val i Ukraina. Speciellt inte då ryzzen ockuperar stora delar av Ukraina.

Vad Putin vill och inte vill ha är ganska ointressant eftersom han är en massmördande diktator som massmördar sitt eget folk.

Du verkar inte ens veta att det är Putin som startat kriget medans väst har bönat och bett honom om att inte starta kriget.

Antingen så har du en ryzz-agenda eller så är du extremt efterbliven. Jag vet inte vilket som är värst.
Du har inte hela bilden klar för dig lille vän! Se saken från båda sidor, jag vet att det är svårt för vissa att ta in att USA/Nato/EU gjorde det omöjligt för Ryssland att inte agera sedan kan man tycka vad man vill om detta! Personligen vill jag ha slut på kriget, Putin ville ha samtal men då stoppade Boris Johnson fredssamtal. Jo Zelensky vilkorerade val om EU betalade 5 miljarder vill jag mena att det handlade om.därav är han ingen legitim ledare längre.
Det krävs ju en efterbliven för att känna igen en annan. Just sayin
Citera
2024-11-26, 11:58
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nej, jag ljuger inte. Det här handlar om Ukraina och inte om Kuba.

NATO är en försvarsorganisation och det finns absolut inget som visar på att NATO skulle invadera eller hota Ryssland. Jag kan bara upprepa vad jag skrev:
Natohjons tomma ord betyder inget. Ni har startat krig mot Ryssland i Ukraina och nu får ni skörda er draksådd.

“Artillery is responsible for 80% of the casualties in this war and Russia has a 10:1 advantage in artillery and more manpower.

Ukraine’s finished, doesn’t matter what we do.”
— Mearsheimer

404 era jävla losers.
Citera
2024-11-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det är riktigt att Nato utger sig att vara en försvarsallians men så länge som USA vilket utan tvekan är dess mest prominenta aktör, är det landet på denna jord som krigat mest runt om på denna planet dom sista 40 åren så haltar ju trovärdigheten betänkligt. Para detta med en aggressiv expansion som dom lovat att inte göra samt regimstörtande verksamhet där dom kuppar bort demokratiska ledare för att installera pro väst och Nato allierade för än mer aggressiv expansion så måste man ju dra slutsatsen att Natos främsta drivkraft dom senaste 40 åren har varit att expandera USAs inflytande. Denna organisation har inte gjort ett jota för våran säkerhet speciellt inte dom sista åren. Istället för att verka för fred så har dom satt alla käppar i hjulet och verkat för fortsatt krig och eskalation.

Men det är bra att du än en gång visar att du inte kan argumentera utan dina 4 talkingpoints går bara på repeat. Det finns ingen historia innan 2022. Ryzzarna invaderade Ukriana. Putin är Hitler osv osv.

Det finns inget Putin gjort som inte USA har gjort 10x i vad det gäller mänskligt lidande på denna planet. Det finns inget Ryssland gjort som USA inte skulle göra 10x om det vore så att tex Kina installerade en pro Kina regim i Mexiko med militärt sammarbete mot USAs regionala intressen rätt upp mot deras gränser.

Du lever i en fantasivärld.
Du lever i en fantasivärld. Vad USA gjort är inget unikt, om ryssen fått motsvarande hegemoni hade vi pratat ryska idag. Den ryska etnofacismen har vi sett i århundraden, vi ser hur folkgrupper kuvas för att så småningom assimileras. Det börjar med att sätta kilar mellan olika territorium, ungefär som Sverige och Finland, Rumänien och Moldavien, Kina och Mongoliet. Nästa steg är att införa en lokal despot som Kadyrov för att pacifera befolkningen. För att så småningom inkorporera befolkningen allt mer, som t.ex Tartarer. Slutligen blir väl total assimilering.
Ryssland skyr inga medel för att nå dit de vill. Till skillnad från USA som vill tjäna stålar.
Citera
2024-11-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ryssland kan inte få existera i den form den är idag. Och frågar du mig, så nej, om ryssland utplånas är jag inte den första som gråter.

Ryssen måste veta sin plats och inte kunna återhämta sig, för då står ryssen snart även vid din dörr, och inte för att säga tack, hur mycket du älskar dem. Det är Europas doktrin. Förstå det.

Du vill alltså ha ww3 och är inte nöjd med mindre.
Ryssland får gärna försvinna för min del men jag föredrar ändå förhandlingar framför ww3.
Tror som sagt inte heller resultat av ett ww3 kommer gynna befolkning som överlever utan dom kommer förslavas efteråt.
Om det nu är möjligt dvs, med krav att Ryssland ska helt ur.
Citera
2024-11-26, 12:12
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Du lever i en fantasivärld. Vad USA gjort är inget unikt, om ryssen fått motsvarande hegemoni hade vi pratat ryska idag. Den ryska etnofacismen har vi sett i århundraden, vi ser hur folkgrupper kuvas för att så småningom assimileras. Det börjar med att sätta kilar mellan olika territorium, ungefär som Sverige och Finland, Rumänien och Moldavien, Kina och Mongoliet. Nästa steg är att införa en lokal despot som Kadyrov för att pacifera befolkningen. För att så småningom inkorporera befolkningen allt mer, som t.ex Tartarer. Slutligen blir väl total assimilering.
Ryssland skyr inga medel för att nå dit de vill. Till skillnad från USA som vill tjäna stålar.

Dina fantasier om vad som skulle kunna ske i ett parallellt universum är ju lika intressant som att dra några slutsatser om framtiden ang Sveriges storhetstid under Karl XII samtidigt som du blundar helt över denna tids största despot som gör allt det du beskriver i realtid just i detta nu.
Citera
2024-11-26, 12:15
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Ja Calle Bildt har ju verkligen visat framfötterna som medlare och kan naturligtvis bedöma Trumps chanser, not. Nu är det realpolitik och hårda nypor som gäller och pösmunkar körs om i innerfilen. Tänk dig den långsamt läspande Jan Eliasson möta Trump.

En nedpissad skogaholmslimpa skulle vinna i en debatt mot Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in