Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:13
Medlem
Hall flashback.
I somras utsattes jag fr en vldtkt p en fest och typ 3 veckor efter det fick jag mitt frsta herpesutbrott. Ngra dagar efter festen var jag trots allt p en dejt med en otroligt fin kille och han och jag brjade dejta typ direkt. Jag frskte g vidare efter vergreppet och i princip bara blockera att det skett men sen kom det dr jvla utbrottet och d var det ju bara att hacka i sig. Jag berttade direkt fr killen jag brjat dejta och han var s otroligt snll och frstende och sa att det inte ndrade ngonting i hur han ser p mig. Vi hade en underbar sommar dr vi sgs nstan varje dag och har fortsatt dejta ven efter sommaren men nu har det nyligen tagit slut mellan oss eftersom vi egentligen bor 40 mil ifrn varandra.

Nu till saken. Jag har i princip inte tnkt s mycket p det faktum att jag har herpes eftersom jag inte haft ngot mer utbrott sen dess och jag varit helt ppen med den hr killen och han accepterade det helt och hllet. Nu nr jag dock r singel igen har ju tankarna brjat g om hur fan det funkar att dejta nu. Frmst vnder jag mig till er som ocks har herpes och vill hra om hur dejtinglivet funkat/funkar fr er. Brukar ni bertta fr en sexuell partner att ni har herpes ven nr ni inte har utbrott? Om det r en engngsgrej? Hur berttar man fr ngon man r kr i? Hur har folk ni dejtat tagit emot det nr ni berttat fr dom? Bertta grna allt ni tycker kan vara relevant fr jag vill verkligen veta och frst mer.

Och sen till de troll som lser detta, jag fattar att det finns folk som tycker att herpes r sjukt ckligt och att ni grna vill slut-shame:a, men snlla kom ihg att jag allts fick detta efter en vldtkt och frsk vara lite schysta. Jag har d fan inte valt detta.
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Nstan alla har vl nn typ av herpes.
Frys bort vrtorna, kolla efter cellfrndringar, ha inte sex nr/om du fr nya utbrott.
Efter ngra r utan utbrott s r du mer eller mindre frisk.
Citera
Igår, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Nstan alla har vl nn typ av herpes.
Frys bort vrtorna, kolla efter cellfrndringar, ha inte sex nr/om du fr nya utbrott.
Efter ngra r utan utbrott s r du mer eller mindre frisk.

r herpes, inte kondylom det gller.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterklitta
Hall flashback.
I somras utsattes jag fr en vldtkt p en fest och typ 3 veckor efter det fick jag mitt frsta herpesutbrott. Ngra dagar efter festen var jag trots allt p en dejt med en otroligt fin kille och han och jag brjade dejta typ direkt. Jag frskte g vidare efter vergreppet och i princip bara blockera att det skett men sen kom det dr jvla utbrottet och d var det ju bara att hacka i sig. Jag berttade direkt fr killen jag brjat dejta och han var s otroligt snll och frstende och sa att det inte ndrade ngonting i hur han ser p mig. Vi hade en underbar sommar dr vi sgs nstan varje dag och har fortsatt dejta ven efter sommaren men nu har det nyligen tagit slut mellan oss eftersom vi egentligen bor 40 mil ifrn varandra.

Nu till saken. Jag har i princip inte tnkt s mycket p det faktum att jag har herpes eftersom jag inte haft ngot mer utbrott sen dess och jag varit helt ppen med den hr killen och han accepterade det helt och hllet. Nu nr jag dock r singel igen har ju tankarna brjat g om hur fan det funkar att dejta nu. Frmst vnder jag mig till er som ocks har herpes och vill hra om hur dejtinglivet funkat/funkar fr er. Brukar ni bertta fr en sexuell partner att ni har herpes ven nr ni inte har utbrott? Om det r en engngsgrej? Hur berttar man fr ngon man r kr i? Hur har folk ni dejtat tagit emot det nr ni berttat fr dom? Bertta grna allt ni tycker kan vara relevant fr jag vill verkligen veta och frst mer.

Och sen till de troll som lser detta, jag fattar att det finns folk som tycker att herpes r sjukt ckligt och att ni grna vill slut-shame:a, men snlla kom ihg att jag allts fick detta efter en vldtkt och frsk vara lite schysta. Jag har d fan inte valt detta.

Ingen fara att ha herpes, smittar bara nr du har blsor. Lt bli sex under tiden sen r det bara att kra p.
Citera
Igår, 15:51
Medlem
p00ninos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Var 5:e svensk har Herpes Simplex. Anvnd kondom. ven vid oralsex.
4/5 svenskar har drmed inte herpes, och vill frmodligen inte ha det heller. TS kan vl starta en app fr folk med herpes/syfilis/etc. s kan ni knulla varandra bst ni vill utan att det drabbar andra.
Citera
Igår, 18:06
Moderator
pbos avatar
Rubrik frtydligad.

/mod
Citera
Igår, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zbgj
r herpes, inte kondylom det gller.
Vad menar du? Herpes r ju hpv
Citera
Igår, 18:22
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterklitta
Hall flashback.

Det finns medicin i dag som lugnar ner utbrott och gr att det lker snabbare. G till doktorn
Citera
Igår, 18:31
Medlem
Citat:

Nej, herpes r inte ett HPV-virus. Inte samma sak!
Citera
Igår, 20:35
Medlem
Vissa snackar om vanlig herpes, antar ts menar kns herpes, version 2, som ju r jvligt vidrigt och en helt annan grej.. oknskapen r stor, s frmodligen har alla svenskar version 2 inom snar framtid.

Kan ven lgga till att denna version 2 r extremt vanlig i sub sahara nigger land.. och sprids nu i sverige mer n ngonsin. Svenska mn r fortfarande f som har denna smitta.. men de lr ju bli fler, om de vill ligga med svenska kvinnor.
Senast redigerad av ES-trader Igår kl. 20:37.
Citera
Idag, 00:40
Medlem
Fr att frtydliga s har jag HSV-1 som r den typen som frmst klassas som munherpes och det verkar finnas en utbredd missuppfattning om att man inte kan f HSV-1 ngon annanstans n munnen, vilket allts inte r sant. Frdelen enligt lkaren jag gick till r att det r den vanligaste typen av herpes men att det ven r ovanligt att genitala utbrott terkommer med den hr typen. Jag vet egentligen inte om det ena r vrre n det andra utver att det ena knns mer stigmatiserat. Enligt ovanstende kommentar har jag vl "vanlig" herpes d, eftersom det r mycket mer ovanligt att ha HSV-2.
Citera
Idag, 00:45
Medlem
Citat:
HSV (herpes simplex virus) och HPV (humant papillomavirus/kondylom) r olika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto