Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Nej det påverkar inte abstinensen alls, och att du ens föreslår det visar att du inte har nån aning. Därav att du är en retard. Varför inte föreslå en påse lösgodis?

Supa hjälper garanterat, och det är lättare att ligga lite bakfull på måndag, än att kallsvettas med ångest och diarré oavbrutet fram tills dess.

Vilken snäll och trevlig person du verkar vara.
Lösgodis var en bra idé, om man gillar det och inte spyr. Klart jag inte har någon aning efter att lyckats bli ren efter ett missbruk på oxy med doser över 400 mg när det var som värst, ingen aning verkligen.
Mitt bästa tips brukar vara att slänga i sig lyrica i en vecka men i ts situation tycker jag inte det verkar som en bra idé. Och din idé om att supa ner sig eller röka tycker jag är extra jävla dålig med tanke på att en familjemedlem är på dödsbädden.

Och med tanke på hur arg du är så är mitt tips till dig att försöka göra något åt det, din omgivning kommer nog uppskatta det.
Citera
2024-11-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Har varit där själv och vet vilket helvete det är. Uppehåll en fasad och alla lögner och skit som kommer med det. Har också en smärtproblematik som gjorde att jag rättfärdigade mitt missbruk. Har inte behövt handskas med all den skiten under samma tid som en familjemedlem är sjuk dock.

Skulle råda dig att hålla dig borta från smärtstillande men kanske be om att få gabapentin utskrivet igen, det kan hjälpa ganska mycket mot abstinens. Ett annat råd jag vill ge är att försöka spendera så mycket nykter tid du kan nu med din far. Försök att inte tänka på din nuvarande situation och fokusera på honom och hans sista tid.

Och sen skulle jag också om jag vore dig försöka hitta någon att prata med, jag hittade en fantastisk kbt-människa som hjälpte mig genom allt. Det är oerhört svårt att gå igenom det du går igenom nu ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Jag lider med dig, vet precis vad du går igenom. Har du möjlighet att ta ledigt under den värsta tiden, eller sjukskriva dig? Tålamodet är lika med noll, och så svårt att vara bland folk.
Känns som huden är så tunn just nu, står nästan inte ut med sorg över pappa och så vet jag att jag inte kommer sova i natt heller. Men det måste gå denna gången, är ju inte ens så jag märker av varken sub/oxy eller whatever längre. Testade till och med IV förra veckan för att känna något. Blev inte mycket mer resultat än en himla massa blod på badrummet. Och kändes faktiskt helt absurt, för jag är bara ibland människor som inte ens tar en ipren för mycket.
Usch.
Alltid tänkt jag fixar detta på egen hand men inte gjort det hittills så någon gång måste jag ju våga ta hjälp. Tack för alla råd (förutom supande, kan tyvärr inte göra ens det just nu). Måste bara tänka på att om kanske två dagar är det bättre, förutom allt som jag inte rår för såklart. Tiden går bara så långsamt. Tryckt i mig en karta dimor och allergitabletter för att bli trött. Känner mig förkyld, feltempererad och helt galen. Men tack, värmer så mycket med era ord just nu.
Citera
2024-11-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moln
AT dag 1 efter ungefär 120-200 mg oxy om dagen ett tag, allt lagligt införskaffat från staten. Inte nog med att jag har helvetes ont i ryggen så har jag precis besökt min sjuka pappa och sett han för sista gången i livet så känner mig så skör. Allt är åt helvete faktiskt.
Jag lider med dig , går igenom något liknande nu och idag är dag 3 utan oxy för mig , at ute bara helvete :/
Citera
2024-11-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matemat1ern
Jag lider med dig , går igenom något liknande nu och idag är dag 3 utan oxy för mig , at ute bara helvete :/
Huff, kämpa på. Jag är helt dränerad på livslust här. Vet ju om att det blir bättre så är bara att låta tiden gå...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in