Citat:
Ursprungligen postat av
har
Med tanke på hur lite vi spenderar på vårt försvar är det rimligt att vi kompenserar det genom att sponsra Ukraina.
Just nu tycker jag gränsen för mig är runt 5% av budgeten, om jag inkluderar övriga försvarskostnader. Vi är inte ens nära.
Att stödja Ukraina är bara sund politik, fattar inte vad den dementa dåren i vita huset yrar om.
Du är en av de där som brukar hamna i lyxfällen kan jag förstå eller de som brukar ta snabb lån och annat för då tänker liksom bara 5 % här och 5 % där det gör ju ingenting.
Men du vet nog inte hur mycket 5 % är av BNP och hur mycket den där summan är du får även räkna mer allt det här andra materialet som vi redan har skänkt till dem.
5 % av BNP är jäkla stora summor pengar
Med tanke på att sjukvården i Sverige begärde vad var det 19 miljoner extra i region Stockholm men blev nekade och när de drar in försörjningsstöd och massa andra bidrag tillbehövande svenskar så ska du veta att 5 % av BNP hade gjort i väldigt mycket nytta i Sverige.
Men hela tiden så fort det gäller någonting som har med Sverige eller svenskarna att göra så ska staten hålla i pengarna stenhårt.
Men det är det som vi ska kunna visa oss stora tuffa och stödja internationellt som ska Sverige försöka glänsa.
Kanske är dags att börja tänka på våra egna medborgare i landet så att de har och må bra att vi har pension så vi klara oss att vi har löner som är värdiga et nordiskt land och att vi har en pensionsålder som är realistisk!
Ingenting av detta som jag har radat upp har vi idag.
På sedan när man får se det här kukhuvudet stå och skrika att om man är svensk medborgare så har man även skyldigheter så undrar jag för fan vilken planet kommer han från?
svenska folket har inte gjort annat än ställt upp på de korrupta svenska politikerna och sen får man höra att man ska tvingas ner till fronten eventuellt.
Jag tycker det är egentligen är synd att personen som den där gode Rickard i Örebro riktade in sig på en skola . När det finns så fruktansvärt många ondskefulla politiker som hade varit en mycket bättre måltavla.
Summa summarum så har vi skickat tillräckligt mycket vi ska ha tillbaka våra pengar nu!