Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-23, 12:03
Medlem
Ytterligare en tråd som antagligen är startad av rysk underrättelsetjänst i tron att dom kan få oss att vackla i stödet till Ukraina.

Dra åt helvete ryssjävlar.
Citera
2024-11-23, 12:08
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja det känns rimligt att riskera. Och livet med om det skulle komma till det

Om du nu tror att Ryssland kommer fortsätta mot Europa om de besegrar Ukraina och du är beredd att göra vad som helst för att stoppa dem, varför är du i så fall inte i Ukraina och strider för att stoppa ryssarna.

Jag är genuint nyfiken.

P.S. Jag ser gärna Ryssland som förlorare så jag undanbeder mig anklagelser om ryzztroll. D.S.
Citera
2024-11-23, 12:16
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Du är redo att offra ditt hem? Vad menar du med att det inte finns någon gräns?

Om ryssen tar mitt hem har jag ju ändå förlorat det?
Citera
2024-11-23, 12:18
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Om du nu tror att Ryssland kommer fortsätta mot Europa om de besegrar Ukraina och du är beredd att göra vad som helst för att stoppa dem, varför är du i så fall inte i Ukraina och strider för att stoppa ryssarna.

Jag är genuint nyfiken.

P.S. Jag ser gärna Ryssland som förlorare så jag undanbeder mig anklagelser om ryzztroll. D.S.

Detta är det mest tragiska argumentet ni ryssvänner ställer. För du blir det om du fortsätter använda denna typ av ultimatumargument.

Vi gör vad vi kan här hemma, genom att arbeta och betala skatt osv så vi kan förse Ukraina med det stöd de behöver.
Citera
2024-11-23, 12:45
Medlem
Jag är beredd att offra en hel del för att hjälpa Ukraina, och då särskilt östra Ukraina som blev offer för globalisternas politik att störta regeringar som inte dansar efter deras pipa mha deras "color revolutions".
Först störtar man en regeringen i Kiev som hela Ukraina röstat fram för att den nobbade EU. Sen skickar man soldater och artilleri till Donbas och slaktar civilbefolkningen när denna reser sig och begär självständighet.

Se denna video om ni vill veta:
www.youtube.com/watch?v=1fsMqYqHnN0

Sverige borde kunna offra en hel del för att tillsammans med Ryssland bekämpa de vidriga globalisterna från USA och EU.
Senast redigerad av AaronBurr 2024-11-23 kl. 12:49.
Citera
2024-11-23, 12:47
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Detta är det mest tragiska argumentet ni ryssvänner ställer. För du blir det om du fortsätter använda denna typ av ultimatumargument.

Vi gör vad vi kan här hemma, genom att arbeta och betala skatt osv så vi kan förse Ukraina med det stöd de behöver.

Glöm inte att det var Ukraina som startade detta genom förföljelse och dödande av språktalande befolkning i Donetsk och Luhansk.

Precis som Hamas anföll Israel.

Då var det ingen som brydde sig om att anklaga Ukraina för förföljelse eller mördande av minoriteter
Citera
2024-11-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Jag är redo att offra runt 5% av vår Budgett för att ge ukraina vapen att döda ryssar med. Jag skulle sätta ca 100.000 kronor per ryss som dör. Jag ser gärna att vi ger pengar efter antalet döda ryssar så kan ukraina döda 1000 om dagen så ger vi dem 100 miljoner, ger incitament att döda mer ryssar och göra världen bättre.

Malmö och Södertälje ofrar jag gärna. Betalar gärna 5% högre skatt för att bistå ukraina.

Gör det då? Du är vuxen, du kan skänka dina pengar till vem du vill. Och eftersom du vill att "vi" ska döda ryssar tar jag för givet att du sedan ett par år tillbaka har stridit vid fronten i Ukraina?
Citera
2024-11-23, 13:05
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Gör det då? Du är vuxen, du kan skänka dina pengar till vem du vill. Och eftersom du vill att "vi" ska döda ryssar tar jag för givet att du sedan ett par år tillbaka har stridit vid fronten i Ukraina?

Varför allt detta tjafs om att åka till fronten?
Den du har svarat i tråden kanske gör bättre ifrån sig genom att varje månad fortsätta skicka pengar till drönare och annat än att själv åka till fronten.
Citera
2024-11-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wannabejurist
Vi, liksom Ukraina, är beredda att offra ALLT för att slippa bli en del ryssland.

Vi har hellre kärnvapen regnande över oss än att ge ryssarna en enda millimeter land.

Hoppas ryssarna förstår det någon gång.

Men det är uppenbarligen för mycket begärt.

Är du verkligen det? Du har sålt allt du äger och skänkt till Ukrainas försvar? Du har rest till Ukraina och strider aktivt mot ryssen? Är svaret nej på någon av dessa är du bevisligen inte beredd att offra allt. Viss skillnad i att knappra ner några häftiga ord på din smartphone med 5g anslutning sittandes i en varm soffa och att faktiskt göra en insats
Citera
2024-11-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Varför allt detta tjafs om att åka till fronten?
Den du har svarat i tråden kanske gör bättre ifrån sig genom att varje månad fortsätta skicka pengar till drönare och annat än att själv åka till fronten.

Jag tycker det är falskt att alltid bara blunda och köpa sig fri från jobbiga åtaganden. Köpa kött men skulle aldrig kunna döda ett djur, låtsas vara miljövän men ändå bidra till miljöförstöring så länge man handlar "ekologiskt" mm. Skänka pengar som gör att människoliv släcks, men aldrig riskera något själv, nä fyfan vad vekt....man up för helvete
Citera
2024-11-23, 13:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
För att svara på trådens ämne. Hela det svenska biståndet och ytterligare ungefär dubbelt så mycket.
Citera
2024-11-23, 13:49
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Många människor här på forumet som skrivit om det här kriget nu år in och år ut. Som botar så upprepas precis samma sak, oavsett vad som sker på slagfältet. ”Ryssland förlorar 500000 man per dag”, ”Ryssland har inga raketer kvar”, ”ryssarna slåss med pinnar”, osv liknande trams.

Samma botar/losers som inte har något att förlora verkar ivrigt heja på den allt ökande eskaleringen mot Ryssland från västerländskt håll.

Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?

Jag märker knappt av att jag bidrar någonting till Ukraina. Men det sägs att det är miljarder. En miljard utspätt på tre miljoner arbetande människor i Sverige är 3000 kronor, så vi är väl uppe i kanske 30 kilokrona per arbetande människa idag?

2% av BNP går till militären nu. Man kan se det som en 2%-ig skatt.

Vi har redan betalat det här, kriget är snart slut.

Vi märkte knappt ens detta.

En bättre fråga att ställa är hur det är möjligt att vi knappt märker om de tar så mycket pengar från oss, varför är vi så överbeskattade? Hur hade det varit om vi hade en lite lägre skatt, där vi fick behålla mer själva? Slippa betala hyror och socialbidrag till babbeluringar i ghetton, om det var bättre koll på vart bidragen till assistensersättning och läxhjälp och så vidare tog vägen? Om man slapp betala förpensionerade babbesvin deras liv. Det är en mycket större utgiftspost för oss än det här kriget.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-11-23 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in