Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Varför skulle jag strida vid fronten? Finns mängder med ukrainare som gör det. Jag ger en peng ibland till drönare men har svårt att själv gå och köpa och skicka tex en cv90, då tycker jag att regeringen skall fixa det istället så får de pengar av mig via mi min skatt. Ser gärna noll bidrag till invandrare och använder de pengarna rakt av till Ukraina.
Vilken jävla ynkrygg du är. Sitter och spelar tuff bakom en skärm. Varför du ska strida vid fronten? För att ett krig handlar om att offra liv, den som har flest att offra vinner. Nu börjar det krypa fram även i västmedia att Ukraina har slut på soldater. Det är inte cv90 som avgör, det är kött som tar emot kulor som avgör.

Krig vinns genom att offra liv, inte genom att du swishar en hundralapp din jävla tönt. Jag tror dessutom inte ett skit på attdu har donerat några pengar.

Om Ukraina inte ger sig och väst vill ha fortsatt krig så kommer du få strida, för nu har de slut på soldater. Har man hejat på det här kriget så har man en skyldighet att pka till fronten och strida. Annars har alla dessa ukrainare dött i onödan. Om Ryssland vinner nu trots alla ukrainare som offrat sina liv så borde vi avrätta er alla som inte åker dit och strider, ni som har hejat på kriget. Ett otroligt svek. Min åsikt har hela tiden varit att Ukraina skulle tagit fredsavtalet 2022 strax efter krigsutbrottet, eftersom det var helt uppenbart att de inte kunde vinna. Jag har ingen skyldighet att strida eftersom jag var emot att Ukraina skulle strida från början.

Jag är inte villig att offra ett skit för ett så ruttet land som Ukraina, de hade själva inte offrat en lillfingernagel för Sverige. Inte fan bryr jag mig om Putin eller Zelensky styr Ukraina, de är lika korrupta båda två. Allt bistånd från Sverige borde vara helt på frivillig basis. Staten borde ha ett swishnummer dit folk kan donera och biståndet blir då endast vad folk ger frivilligt. Jag vill se mina skattepengar användas i vård, skola etc, inte till att skydda ett korrupt skitland som Ukraina i ett krig de inte kan vinna.

Nej du din jävla fegis. Åk till fronten, det är din skyldighet när du hetsar till krig.
Senast redigerad av MachDiamonds Idag kl. 17:40.
Citera
Idag, 17:55
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Många människor här på forumet som skrivit om det här kriget nu år in och år ut. Som botar så upprepas precis samma sak, oavsett vad som sker på slagfältet. ”Ryssland förlorar 500000 man per dag”, ”Ryssland har inga raketer kvar”, ”ryssarna slåss med pinnar”, osv liknande trams.

Samma botar/losers som inte har något att förlora verkar ivrigt heja på den allt ökande eskaleringen mot Ryssland från västerländskt håll.

Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?
I vilken värld tror du att Göteborg eller Stockholm ska behöva offras? Låter helt snurrigt.
Men låter även helt i linje med Putindyrkarnas älsklingslogik, : genom att hjälpa Ukraina att försvara sitt land så riskerar man att reta Putin så att han startar det tredje världskriget.
Rimligare vore väl att fråga sig: Är verkligen ryssarna villiga att låta Moskva och S:t Petersburg försvinna från kartan bara för att Putin blivit maktgalen och målat in sig i ett hörn?
Varför ställer du inte den frågan?
Citera
Idag, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Varför allt detta tjafs om att åka till fronten?
Den du har svarat i tråden kanske gör bättre ifrån sig genom att varje månad fortsätta skicka pengar till drönare och annat än att själv åka till fronten.
Vilken skillnad gör en swishad hundralapp när Ukraina har slut på soldater? Hur kan ni fortfarande inte ha fatta vad krig är för något? Om man stödjer fortsatt krig så är det med sitt liv som insats. Ukraina har slut på soldater NU. Om ni inte är villiga att åka till fronten så ska ni hålla käft. Det är så otroligt jävla cyniskt att sitta bakom en skärm och hetsa krig, när man själv inte är villig att offra ett skit.

Om man är normalbegåvad så har man förstått från dag 1 att Ukraina inte hade en chans, eftersom Rysslands armé är så mycket större. Det har hela tiden bara varit en tidsfråga när Ukraina får slut på soldater, och de kommer få det långt innan Ryssland. Varför hejar man på Ukraina att strida när de inte kan vinna? Det innebär ju bara att fler ukrainare dör, men slutresultatet blir detsamma: Ryssland vinner. Hade Ukraina tagit avtalet 2022 hade de fått behålla all mark. Nu kommer de få mycket mindre, plus mängder av döda ukrainare i onödan.

Krig vinner man genom att offra liv. Nu har Ukraina slut på soldater. Vill ni ha fortsatt krig? Ja då är det bara att pallra sig iväg till fronten. Hycklare.
Citera
Idag, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
I vilken värld tror du att Göteborg eller Stockholm ska behöva offras? Låter helt snurrigt.
Men låter även helt i linje med Putindyrkarnas älsklingslogik, : genom att hjälpa Ukraina att försvara sitt land så riskerar man att reta Putin så att han startar det tredje världskriget.
Rimligare vore väl att fråga sig: Är verkligen ryssarna villiga att låta Moskva och S:t Petersburg försvinna från kartan bara för att Putin blivit maktgalen och målat in sig i ett hörn?
Varför ställer du inte den frågan?
När Ukraina sköt långdistansrobotar så svarade Putin med ICBM. Är det en bra idé att trappa upp? Borde vi ge Ukraina ännu kraftigare vapen? Oavsett vad Ukraina skjuter på Ryssland så kommer det inte göra att Ukraina vinner, de har för liten armé. Så vad är rätt väg framåt?

Om man skjuter kraftigare vapen på Ryssland så skjuter de ännu kraftigare tillbaka. Vill du ha en kärnvapenattack på Ukraina? Nu när Ukraina har slut på soldater, är du redo att ställa upp? Ukraina håller på att kollapsa, det säger tom västmedia nu. Är det då rätt väg att trappa upp från Ukrainas sida? Isf måste man ha en plan. Är det så att du är villig att dö vid fronten för ett genomkorrupt skitland som Ukraina? Om inte så bör du nog sitta ner och vara tyst.
Citera
Idag, 18:05
Medlem
När det gäller hohols, nafoids, köpta politiker och judar som lajvar nationalister så finns det aldrig någon gräns, detta just för att gränsen aldrig börjar hos dem själva. Detta mynnar ut på sådant sätt att när Ukraina behöver pengar så ska vi betala "gemensamt", när Ukraina behöver män ska det alltid vara någon annan som åker dit.

Låter alltid exakt likadant när dessa jävla judar gormar på flashback.
Citera
Idag, 18:08
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
När Ukraina sköt långdistansrobotar så svarade Putin med ICBM. Är det en bra idé att trappa upp? Borde vi ge Ukraina ännu kraftigare vapen? Oavsett vad Ukraina skjuter på Ryssland så kommer det inte göra att Ukraina vinner, de har för liten armé. Så vad är rätt väg framåt?

Om man skjuter kraftigare vapen på Ryssland så skjuter de ännu kraftigare tillbaka. Vill du ha en kärnvapenattack på Ukraina? Nu när Ukraina har slut på soldater, är du redo att ställa upp? Ukraina håller på att kollapsa, det säger tom västmedia nu. Är det då rätt väg att trappa upp från Ukrainas sida? Isf måste man ha en plan. Är det så att du är villig att dö vid fronten för ett genomkorrupt skitland som Ukraina? Om inte så bör du nog sitta ner och vara tyst.
Du är tydligen helt inne på att ett genomkorrupt skitland som Ryssland ska få segra i Ukraina.
Citera
Idag, 18:09
Medlem
Pausaniass avatar
[quote=Envar.Evige|90193886]När det gäller hohols, nafoids, köpta politiker och judar som lajvar nationalister så finns det aldrig någon gräns, detta just för att gränsen aldrig börjar hos dem själva. Detta mynnar ut på sådant sätt att när Ukraina behöver pengar så ska vi betala "gemensamt", när Ukraina behöver män ska det alltid vara någon annan som åker dit.

Låter alltid exakt likadant när dessa jävla judar gormar på flashback.[/QUOTE]
Du låter som en sjuk arab. Är du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in