Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:22
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Att stötta Ukraina till den grad att vi går på knäna är också landsförräderi. Och hur stöttar man ukrainare när man skickar in dom i köttkvarnen bara för att stå på ”rätt” sida hemma i trygga Sverige. Du vet ju ingenting om vad ukrainaren själv känner och tycker, dina åsikter hämtar du från statsmedia.

Ryssland är inte vår fiende, vi hade gynnats mycket mer av att vara vän med Ryssland än vad vi nu gör av att vara en vasallstat till USA.

Hur går vi på knäna på grund av stödet till Ukraina? Det är absolut ingen märkbar skillnad av vårt stöd i vardagen.

Hur skickar vi dom in i köttkvarnen som Ryssland skapat? Står det svenska soldater och motar in Ukrainska soldater?

Hur kan du sitta här hemma i trygga Sverige och be Ukraina ge upp så att de kan bli våldtagna av Ryssland? (Vilket de alltid gör historiskt sett.)

Hur vet du vad Ukrainaren känner? Om de mår så jävla skit och inte vill det här egentligen, hur kommer det sig att de inte gett upp under dessa 3 år? Varför är inte Ukraina ryskt?

Ryssland är definitivt vår fiende och har alltid varit. Det är ett smutsigt land med pissvärderingar som aldrig lär sig. De mopsar upp sig med jämna mellanrum i historien och får sedan pisk tills de kryper in i sitt hål igen.
Citera
Medlem
AfghanMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag är inte beredd att ge bort Stockholm eller någon annan stad. Men jag är beredd att riskera våra städer. Vi får aldrig ta lätt på när ett land tågar in i ett annat, och skövlar och våldtar allt i sin väg. Expansiva regimer måste vingklippas ordentligt.

Men det är också viktigt för att undvika svälten som vi inte kan låta jorden i Ukraina falla in under ryska femårsplaner, så ingenting fungerar.

Vi bör så klart även ta tag i och bekämpa andra stater och liknande som ska lägga sig allt möjligt, globalt. Dock ser jag inte riktigt hur vi skulle kunna bekämpa dessa militärt. Det måste nog ske med pennan (eller tangentbordet) inifrån systemet. Fast detta är ju ett helt eget ämne.

Ukrainarna hade våldtagit och skövlat när de tågat in i Donbass men det har ryssarna förhindrat. Hur mycket vill jag stödja Ryssland för det försvaret? Genom att inte skada några diplomatiska eller andra slags förbindelser med dem. NATO att läggas ned! Är expansivt och tjänar onda syften åt makthavarna och för pöbeln att glänsa i skenet av militär.
Citera
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Många människor här på forumet som skrivit om det här kriget nu år in och år ut. Som botar så upprepas precis samma sak, oavsett vad som sker på slagfältet. ”Ryssland förlorar 500000 man per dag”, ”Ryssland har inga raketer kvar”, ”ryssarna slåss med pinnar”, osv liknande trams.

Samma botar/losers som inte har något att förlora verkar ivrigt heja på den allt ökande eskaleringen mot Ryssland från västerländskt håll.

Denna tråd vänder sig till er botar/losers. Hur mycket är ni redo att offra innan ni känner att det är dags för väst att överge proxy-kriget i ”Ukraina” ? Är ni redo att offra Göteborg? Stockholm? Era liv, jobb (de få av er som ens har jobb), er stabila tillgång till mat? Var går gränsen?

Jag skulle kunna offra göteborg för en macka med prickig korv, så absolut.
Citera
Idag, 00:23
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Vem bryr sig. Nästan alla svenskar stödjer stödet till Ukraina. I princip ingen klagar på att vi gör för mycket. Detta räcker att veta.

Hur det är demokrati att tilldelas möjligheten att få välja sina ledare i riktiga val?
Ledare som inte följer folkviljan och gör som de vill är skendemokrati. Vilket vi har i Sverige. Folket vägrar dock att inse detta då det är obekvämt.
Citera
Idag, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Om du så gärna vill fortsätta leva i förnekelse att du till och med väljer att inte låtsas om bevis när de presenteras för dig så kan du få göra det.
Sluta gnälla och länka till undersökningen. Ja, jag vet att den inte finns, annars hade du redan länkat till den.

Nej, det är helt osannolikt att 97% svenskar önskar att svenska skattepengar ska skickas till korruptionens Eldorado, dvs det Svarta Hålet Ukraina.

Jag VET att folket hellre vill att svenska skattepengar används till sjuktvård, omsorg och skola. Och de är betydligt fler än 3%.
Citera
Idag, 00:28
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Att stötta Ukraina till den grad att vi går på knäna är också landsförräderi. Och hur stöttar man ukrainare när man skickar in dom i köttkvarnen bara för att stå på ”rätt” sida hemma i trygga Sverige. Du vet ju ingenting om vad ukrainaren själv känner och tycker, dina åsikter hämtar du från statsmedia.

Ryssland är inte vår fiende, vi hade gynnats mycket mer av att vara vän med Ryssland än vad vi nu gör av att vara en vasallstat till USA.

Sverige är inte heller någon demokrati.

Jag vet mer om vad de ukrainska soldaterna tycker än vad du gör, det kan jag garantera.

Soldaterna i Ukraina är bland de stoltaste och mest motiverade du kan hitta. Ingen av dem vill att deras kompisar ska ha dött för ingenting. De älskar sitt land och är beredda att dö för den framtid som väntar landet. Hjältar är bara förnamnet.

Ryssland däremot går ett ganska mörkt öde till mötes tyvärr. Ni är isolerade. Jag förstår att ni håller ihop med nordkoreanerna. Ni är på samma nivå. Ni kan ju hoppas att världen kommer att se er som någonting annat än låglöneslavar.
Citera
Idag, 00:29
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Nej, det är sant. Vi har inga skyddsrum Inget för dig i alla fall.
Nej jag har en nöd radio från Clas Ohlson, vad mer behöver jag?
Skyddsrum finns men är i nuläget belamrat med allt möjligt skit som folk förvarar i händelse av krig, det lär ta minst en vecka att få detta till skyddsrum.
Nej jag tror inte på ett tredje världskrig, det är bara skrammel med vapen.
Jag tror att massmedia älskar att skrämma upp oss för att få några klick.
Citera
Idag, 00:30
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Märkligt. Är du säker på att du befinner dig i Sverige?
Ja. Svensken är inte ens redo att offra sig för Sverige, finns undersökningar på det. Men det känns väl fint för vissa att anse att andra, i det här fallet ukrainare, ska dö för att folk fått för sig att det tillför något gott, vilket endast är krigsindustrin. Inte folk i gemen. Men vi i pöbeln stöttar ju aldrig varandra, eftersom de flesta är hjärntvättade småslavar.
Citera
Idag, 00:32
Medlem
Precis allt är jag villig att offra för Ukraina. Jag minns att jag redan som liten såg släktingar och grannar hylla Ukrainas flagga på flaggstängerna år efter år, även runt om i landet såg jag dessa hyllningar till detta meningslösa u-land.
Citera
Idag, 00:39
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ja. Svensken är inte ens redo att offra sig för Sverige, finns undersökningar på det. Men det känns väl fint för vissa att anse att andra, i det här fallet ukrainare, ska dö för att folk fått för sig att det tillför något gott, vilket endast är krigsindustrin. Inte folk i gemen. Men vi i pöbeln stöttar ju aldrig varandra, eftersom de flesta är hjärntvättade småslavar.

Är det inte dags för dig, dina feta babushka, att hålla käften snart?

Det kommer att bli ganska jobbigt att vara ryss om man ger sig på oss Jag skulle inte förvänta mig att bli behandlad enligt krigets lagar. När det gäller arvsfienden är det hårdhandskarna som gäller.
Citera
Idag, 00:45
Medlem
Inte ett jävla skit faktiskt!

Vad har Ukraina gjort för mig eller Sverige?

Bara massa problem...
Citera
Idag, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Sluta gnälla och länka till undersökningen. Ja, jag vet att den inte finns, annars hade du redan länkat till den.

Nej, det är helt osannolikt att 97% svenskar önskar att svenska skattepengar ska skickas till korruptionens Eldorado, dvs det Svarta Hålet Ukraina.

Jag VET att folket hellre vill att svenska skattepengar används till sjuktvård, omsorg och skola. Och de är betydligt fler än 3%.
Så hur stor del av svenska folket skulle du uppskatta vill upphöra med stödet till Ukraina, på ett ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in