Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:26
Medlem
Dumpa och hitta en som delar din vision. Värderingar och energi är limmet i ett långsiktig relation.
Citera
Igår, 22:35
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Det är inget fel med att spela dataspel, låt din partner ha sin hobby.
Detta. Det är så jävla tröttsamt med folk som ska hålla på och ha massa åsikter om vilka nöjen som är ok vid en viss ålder. Om han spelar så mycket att det går ut över förhållandet så är det en sak, men då är det tiden och inte vad tiden läggs på som är problemet.

Och vill man inte vara ihop med någon som spelar datorspel så ska man inte bli ihop med en som spelar datorspel. Ganska enkelt egentligen. Man är ju rätt jävla puckad om man förväntar sig att ens parter ska ge upp sina intressen för att man själv inte tycker om de intressena.
Citera
Igår, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annisseen
Han blir förbannad och tycker jag tjatar…
Ok. Hur tar du upp det då?
Försöker du inleda det på ett snyggt sätt eller är du irriterad på honom när du tar upp det?
Tycker han att du tjatar om andra saker också, hela tiden?
Kommunikation är A och O i en relation, även om det är en klyscha.
Det är sånt man lär sig lite med åren och när man har haft längre relationer.
Just därför jag försöker spåna lite i det utan att döma ut någon av er, till skillnad från vissa andra dårar här.
Citera
Igår, 22:37
Medlem
Kanske håller han på att fixa ett schysst hus åt er i Minecraft?
Citera
Igår, 22:41
Medlem
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Citera
Igår, 22:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Bryt og byt.
Det där blir aldrig något.
Du kan inte skaffa familj med ett förvuxet barn.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Det är svårt att kombinera sina drömmar och ambitioner med en annan, fullt självstyrande människa. Jag tycker inte att du ska grubba för mycket över vad din kille vill och inte vill, för det vet bara han i slutändan. Med det sagt så ska du inte heller lägga dina egna drömmar och ambitioner på hyllan i hoppet om att ni en dag befinner er på samma sida.

Kan ni inte prata med varandra blir det självklart problem. Från hans perspektiv kan din brådska vara en lika giltig kritik som hans brist på agerande sett från ditt håll. Du säger att han tycker att du tjatar när du tar upp konversationen. Vågar du stå på dig, vara ärlig med att det här är viktigt för dig, att ni måste prata om det och att det får dig att ifrågasätta relationens framtid?
Citera
Igår, 22:56
Medlem
RebuildSwedens avatar
Man får acceptera att alla är olika. Vissa kan vara lyckliga för väldigt lite medan andra känner att man måste resa jorden runt för att bli nöjd. Inget fel i det kanske om det är ett genuint driv man har men många vill resa bara för att kompisarna reser och många vill skaffa hus och "drömlivet" man ser på tv bara för att dom man följer på Instagram gör det.

Att spela dataspel som vuxen gör väl nästan alla män idag?

Jag kan förstå din sida också. En kille som bara spelar spel på sin fritid utan att styrketräna eller ta hand om sig själv är nog väldigt osexigt.

I ett förhållande ska man ju kompromissa lite vilket din kille inte verkar göra. Om du är villig att ha en mysig hemmakväll en fredag med din kille och spela tv-spel ihop så borde din kille också följa med på något du gillar. Att resa jorden runt är en lite väl stor uppoffring om man inte gillar att resa men något annat borde han ju ställa upp på. Åk till en sjö och fiska, gå på bio osv.

Är han helt ointresserad av det så är det nog dags att göra slut. Ni vill olika saker och passar inte ihop. Stanna inte kvar bara för att du är rädd för att vara ensam. Man växer jävligt mycket som människa av att vara singel några år.

Tycker dock att den största varningssignalen är att din kille använder Tiktok. Bara det är en anledning att göra slut direkt.
Citera
Igår, 23:15
Medlem
Haha, är du 22 och fortfarande så blind att du kan tro att en totalt värdelös 27 åring kanske ändå vet något mer om livet än dig och vägrar att inse att du är tillsammans med en förlorare? Förlåt, detta är typen av svar som du får på FB jmf med mer familjevänliga forum men nu får du höra sanningen iaf. Jag är en anonym internet-hane som trots sitt kön har 0 chans att ragga på dig, så ta mina ord som tämligen objektiva.
Citera
Igår, 23:23
Medlem
Denna killen är nöjd med livet. Han lär lägga sin tid på att spela resten av livet. Det är där han vill leva. Det är en drog det där. Man blir oftast fruktansvärt passiv av att hänga vid datorn. Det kommer inte förändras. fundera över vad du älskar med honom och tänk igenom om det är värt det. Det blir inte bättre.
Citera
Igår, 23:25
Medlem
Citat:
Så jag håller på att bli fullständigt galen på min kille. Han är 27 år och spelar fortfarande dataspel. Han jobbar måndag - onsdag, resten av dagarna sitter han framför datorn eller skrollar på TikTok. Jag älskar honom verkligen, men han vill aldrig göra något. Aldrig åka bort, aldrig resa, aldrig hitta på NÅGOT. Han säger att han är en hemmakatt, vilket jag respekterar, men det händer liksom ingenting. Jag har många drömmar och planer. Är bara 22 år, men jag vill köpa ett hus inom 2-3 år, vill resa jorden runt, skaffa barn etc. Min kille säger att han vill samma saker, men det händer INGENTING. Han säger att han vill att vi ska köpa hus och skaffa barn, men han visar inte det - kollar inte på hus, gör liksom ingenting för att vi ska ta oss dit. Betyder detta att han egentligen inte vill eller är han bara lat? Varje gång jag tar upp diskussionen så blir det bråk. Orkar inte tjata mer. Vad ska jag göra?

Tjat fungerar inte ...

Antingen måste du acceptera läget. Ni har olika syn på hur ni ska agera och hur du tycker han borde göra.

Men i alla relationer måste man kunna kompromissa. Fungerar det inte, överväg terapi. Förklara läget - genom ett ordentligt samtal vid ett bord, planerat - inte vardags tjafs.

Annars kommer du bara bli olycklig om du sitter å blir besviken. Men ett ordentligt samtal behövs.

Ni är unga. Killen du är med, är inte där du är. Kanske kan bli, kanske inte - troligen inte.. Lär dig vart din gräns går och gör det tydligt.
Senast redigerad av rawjudge Igår kl. 23:30.
Citera
Igår, 23:32
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Så jag håller på att bli fullständigt galen på min kille. Han är 27 år och spelar fortfarande dataspel. Han jobbar måndag - onsdag, resten av dagarna sitter han framför datorn eller skrollar på TikTok. Jag älskar honom verkligen, men han vill aldrig göra något. Aldrig åka bort, aldrig resa, aldrig hitta på NÅGOT. Han säger att han är en hemmakatt, vilket jag respekterar, men det händer liksom ingenting. Jag har många drömmar och planer. Är bara 22 år, men jag vill köpa ett hus inom 2-3 år, vill resa jorden runt, skaffa barn etc. Min kille säger att han vill samma saker, men det händer INGENTING. Han säger att han vill att vi ska köpa hus och skaffa barn, men han visar inte det - kollar inte på hus, gör liksom ingenting för att vi ska ta oss dit. Betyder detta att han egentligen inte vill eller är han bara lat? Varje gång jag tar upp diskussionen så blir det bråk. Orkar inte tjata mer. Vad ska jag göra?

Har har autism? De vill aldrig lämna ”borgen”
Släng ut datorn och be han bli vuxen, vill han inte så gå , DU LEVER BARA EN GÅNG
Och han lever för spel och inte för dig.

Låt han sitta i sin skitiga 1:a å spela
Du reser å träffar den rätta du skaffar barn å hus med.

Kan lova dig inom kort sitter ditt ex här och beklagar sig och startar incel trådar 😂😂
Runkar till japansk tecknat å spelar spel dagligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in