Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:10
Medlem
snuskfittas avatar
Jag undrar om det är lika illa som i Sverige? Hur får man bättre äldrevård i Sverige? Har alla gamlingar slutat rösta? De är så många, at de borde få sin röst hört.

I Tyskland måste barnen betala för sina föräldrar, men tänk om barnen inte har råd? Hur är det med de som inte har några barn?

I Frankrike tar samhället väl hand om äldre? I Danmark och Nederland likaså eller?

Finns det någon skillnad i andra EU-länder i vilken typ av vård staten ger till de rika kontra de fattiga? Det är kanske som i Sverige, där bankchefen och betongarbetaren bor på samma äldreboende och får lika vård?

Om inte i Sverige i vilket land skulle ni då vilja bli gamla i och varför? Själv tänker jag på Spanien, men där är vården ännu sämre än i Sverige. I förhållande till Sverige är Spanien ett fattigt land.
Citera
Idag, 01:26
Medlem
Pripps3.5s avatar
Sverige är extremt. Allt är institutioner från dagis, skola, vissa arbeten till äldreomsorg. Tror att alla länder är bättre än Sverige på äldreomsorg. För de flesta värnar familjen mer än vad vi gör. Äldreomsorg ska inte ta över, utan vara en hjälp och avlastning. Familjen ska fortfarande vara närvarande.

Jag tror att Sverige är rätt dåliga. Vi har sämre medkänsla för våra äldre än t ex. Danmark. Och i väst är ju att bli äldre en skam och något fult. Vi värderar ungdom som skönhet. Alla över 40 är kasserade.
Och oväsentliga.
Citera
Idag, 07:15
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Äldre betalar för sin dödsplacering på äldreomsorgen, sen är de ute och tutar omkring i 30 km/h på motorvägen samt står i vägen i köpcentrum. Nä, inför äldreomsorgsstäder där alla samlas in så de får besvära varandra istället för att vara en plåga i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in