• 4
  • 5
2024-11-24, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, självklart är du det. Det krävs en helt absurd nivå av hjärntvätt för att fortfarande, år 2024, vara så naiv att du tror att staten i mer eller mindre alla västländer har goda avsikter. Det krävs en alldeles speciell förmåga att kunna blunda för verkligheten framför sig för att tro det.

Vi kan jämföra med Chat Control som är en direkt parallell här. Där går staten, och EU, ut med "goda avsikter" och säger sig vilja skydda barn på internet, men det egentliga syftet är att implementera mer kontroll och den största övervakningsapparaten i mänsklighetens historia.

Detsamma kommer ske här. Man låtsas ha goda avsikter men det egentliga syftet är något helt annat. Jag är inte principiellt emot att reglera internet för ungdomar, och då särskilt sociala medier, men det finns inget förtroende från min sida för dagens stater att göra det. De kommer använda denna nyvunna makt till helt andra saker. Så som staterna idag blivit inom Väst så är dem folket största fiender så varför skulle någon vilja stärka deras makt och kontroll på något vis?

Du är väl dock ett av fåren som lydigt klappar händerna till Chat Control och liknande förslag.

Jaha...?
OK. Jag skiter i vad du tror.

Du verkar lida litet av paranoia.
Citera
2024-11-24, 18:54
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
men jag tror att man gör det lite för lätt för sig om man bara ger sociala medier skulden för att unga människor, och då särskilt kvinnor, mår så dåligt i dagens rotlösa och hyperindividualistiska samhälle.

I den mån västvärlden är "rotlöst och hyperindividualistiskt"

(jag håller inte med, utan tycker mest det där är en muslimsk talking point)

så var ju samhället inte heller det innan sociala medier gjorde sitt intåg. Folk blev narcissistiska facebook-narkomaner, och de värsta narcissisterna fick plötsligt mest uppmärksamhet och kunde sprida sin världsbild.

De två stora cancersvulsterna i västerländsk civilisation är massinvandring och sociala medier. Begränsa båda.
Citera
2024-11-25, 04:53
Medlem
Pungsvings avatar
Alla får väl ångest av sociala medier. Dessutom spionerar sociala mediar på dig och säljer din webläsarhistorik osv. Ett skämt.
Citera
2024-11-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
I den mån västvärlden är "rotlöst och hyperindividualistiskt"

(jag håller inte med, utan tycker mest det där är en muslimsk talking point)

så var ju samhället inte heller det innan sociala medier gjorde sitt intåg. Folk blev narcissistiska facebook-narkomaner, och de värsta narcissisterna fick plötsligt mest uppmärksamhet och kunde sprida sin världsbild.

Ja, precis, men det dåliga måendet var redan där innan sociala medier, så problemet går djupare än bara sociala medier i min mening. Sociala medier har förstås accelererat och förvärrat problemet många gånger om.

Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Att just unga kvinnor mår allra sämst i denna värld av sociala medier är kanske inte så märkligt med tanke på vilka fruktansvärt usla och direkt skadliga förebilder de har.

De två stora cancersvulsterna i västerländsk civilisation är massinvandring och sociala medier. Begränsa båda.

Skadan är redan skedd så vad som behövs nu är återvandring i massiv skala.
Citera
2025-01-29, 01:39
Många vuxna är omogna och är inte några bra förebilder för barn. Korruptionen i samhället påverkar också moralen och barnens framtidshopp. Överdriven användning av sociala medier är klart skadligt. Enligt påve Franciskus kan det leda till mental nedbrytning.

https://www.euronews.com/my-europe/2...uses-brain-rot
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in