Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:55
Medlem
Jag skulle vilja starta en tråd som handlar om bekvämlighet/komfort, vad är era tips och tricks?

Mina är följande: mjukisbyxor(ett par bra mjukisbyxor kostar ofta mer än 500kr) I hemmet och i närområdet.
Arbetsbyxor, finbyxor m.m så rekommenderar jag hängsle istället för bälte och skärp, det är dessutom snällare mot mage och matsmältning.
Om ni köper finbyxor se till att de har stretch (tex bommul med elestan)

Material 95 bomull och 5 elestan för bekvämlighet på t shirts.
Strumpor med tjockare material vid ankle.
Bekväma sneakers.

Att kläder är dyrare är okej så länge det ökar komfort.

Mitt nuvarande problem är skor för vintern... Har vinterskor men att ha dem under en längre tid är fan inte kul under dagen.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Crabbofixs avatar
tofflor!
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Ja, att det doftar WT lång väg, det kan vi inte komma ifrån. Både vad gäller mjukisbyxor i närområdet, och hängsle på jobbet.

Det andra kan vi acceptera.
Citera
Igår, 15:14
Moderator
Maviels avatar
Varma raggsockor hemma är nog det jag kör mest med. Kan också rekommendera en pyjamas i bambu. Perfekt för oss kvinnor som befinner oss i den åldern då allt pendlar fort mellan att kännas varmt och kallt.

Jag undviker polyester så mycket jag bara kan och föredrar naturmaterial.
Citera
Igår, 15:20
Medlem
Crabbofixs avatar
i en av dom äldre beckfilmerna springer gundvald larsson (rolf lassgård) in till gunthers herrmode för att hämta upp sin specialbeställda sidenpyjamas!
Citera
Igår, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
i en av dom äldre beckfilmerna springer gundvald larsson (rolf lassgård) in till gunthers herrmode för att hämta upp sin specialbeställda sidenpyjamas!
Aldrig förstått hur människor tycker det är bekvämt att ligga i en pyjamas som du svettas o så mycket... Skönt tills det är för varmt.
Citera
Igår, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja, att det doftar WT lång väg, det kan vi inte komma ifrån. Både vad gäller mjukisbyxor i närområdet, och hängsle på jobbet.

WT väljer rätt, mjukisbyxor är så jävla skönt!
Citera
Igår, 16:19
Medlem
Köp vinterskor i en större storlek och lägg i en riktigt skön och bra sula så är problemet löst
Citera
Igår, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
tofflor!

Och strumpor i ull.
Finns billigt på ICA.

Varmare, tunnare och luftigare än vanliga strumpor, och håller värmen även när det blir lite blött (den här årstiden).

Att folk fortfarande använder bommulstrumpor är för mig en gåta.
Citera
Igår, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Det finns mjukisbyxor som ser mer ut som finbyxor än Adidasbrallor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in