• 1
  • 2
2024-11-24, 05:37
Medlem
Mr.Swedens avatar
Har man varit i Ryssland och sett misären, det gråa, det trasiga, de initiativlösa människorna, de rädda ögonen, så inser man att det här är en kontinent i absolut bottenläge som inte kan jämföras med äldre tiders nidbilder av tyskar eller japaner - för det ser ut så här på riktigt, just nu, inte så långt härifrån. Har gjort i eviga tider, och ingenting ser ut att förändras.
Citera
2024-11-24, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Har man varit i Ryssland och sett misären, det gråa, det trasiga, de initiativlösa människorna, de rädda ögonen, så inser man att det här är en kontinent i absolut bottenläge som inte kan jämföras med äldre tiders nidbilder av tyskar eller japaner - för det ser ut så här på riktigt, just nu, inte så långt härifrån. Har gjort i eviga tider, och ingenting ser ut att förändras.

Obegripligt för oss som lever i ett modernt samhälle där utbildning och intelligens tas som självskrivna saker.

Ryssar går inte att föra ett vettigt samtal med ens om basala saker, de är ofattbart okunniga om tingens förhållanden, urbota korkade.

Det kryllar ju av filmer på youtube som visar dumma ryssar som inte kan utföra enkla arbetsuppgifter och inte sällan är de berusade på gränsen till redlösa, inte kan de köra bil heller så hur Putin har tänkt sig att detta folk ska kriga mot väst är en gåta? Hur skulle dumskallearmén klara av det?
Citera
2024-11-24, 07:55
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Det ligger i intresset att demonisera fienden, eftersom The Powers that Be nu bestämt att vi ska vara fiender med öst i det stora kalla krig som står för dörren. Då är demonisering och avhumanisering väldigt viktigt för att få människor att skratta åt när andra människor dör.

Det var samma sak med tyskarna innan och under de båda världskrigen. Unga tyska pojkar kallades ”Jerrys” och beskylldes för att äta barn och våldta lik och whatnot. Det är ett klassiskt tillvägagångssätt för att skapa livslångt hat. Många människor födda mellan 1890-1950 hatade tyskarna mer än något annat och vi ser det i kulturen så sent som på sjuttiotalet när John Cleese hånade sina tyska hotellgäster i Fawlty Towers.
https://www.youtube.com/watch?v=34hBydN1y_o

Och nu är det samma visa igen, fast med den nya fienden och nu är tyskarna våra allierade. Som det kan bli…
Kan ju bero på att Tyskarna blivit mer civiliserade medan ryssarna blivit barbarer...
Är det verkligen så himla svårt att se att ens eget agerande är orsak till hur man bemöts och uppfattas av andra..?
Citera
2024-11-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Kan ju bero på att Tyskarna blivit mer civiliserade medan ryssarna blivit barbarer...
Är det verkligen så himla svårt att se att ens eget agerande är orsak till hur man bemöts och uppfattas av andra..?

Efterblivna ryssar undanbedes från den civiliserade världen. Tack.
Citera
2024-11-24, 08:29
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Efterblivna ryssar undanbedes från den civiliserade världen. Tack.
Nej - det ska vara ALLA ryssar..!
Citera
2024-11-24, 09:28
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Vi som varit i kloaken ryssland och sett misären och eländet med egna ögon är kanske inte så många. Kortfattat: går man på gatan i random stad i kloaken är det helt osannolikt att finna en person som ler eller skrattar - alla ser ut att lida av en kollektiv depression.

Desto fler svenskar har lärt känna ryska apors beteende i Thailand. De ociviliserade aggressiva och berusade ryssdjuren är helt omöjliga att ha med att göra och de gör allt för att förstöra semestern för alla andra nationaliteter på plats.
Citera
2024-11-24, 16:24
Medlem
Ja, Varför. Varför får vi bevis, varje dag på hur efterblivna ryssar är?

Kolla här, en rysk soldat försöker varna sina kompisar, blev påkörd av samma kompisar, som sedan kör på en mina och sprang till luften.

Det är så att man nästan kissar på sig av skratt!

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.../3lbozxhlrck24

😁😂😳😭
Citera
2024-11-24, 20:00
Medlem
fitz-humes avatar
Bakom flötet, det ligger en hel del sanning i det men det beror ju på vad man menar. Jag har stött på alla tänkbara varianter av ryssar inklusive intellektuella. De flesta är hjärntvättade, ett resultat av sovjetisk och rysk propaganda som har format dem sedan barnsben och gett en mycket skev världsbild och sjuk respekt för auktoritära ledare. Trots alla vidrigheter så ser de upp till sin ledare och visar en arrogans utan like, utan något som helst ansvarstagande. Just att inte ta ansvar och inte ifrågasätta är en typisk rysk folksjukdom. De bryr sig inte om kriget i Ukraina bara de själva slipper bli inkallade. Det är också därför som ryssar i gemen bär en stor skuldbörda. De behöver gå igenom samma process som vid avnazifieringen i Tyskland under efterkrigstiden.
Citera
2024-11-24, 21:50
Medlem
Många ryssar har supit bort vettet
och det finns kvar att det kan vara FARLIGT för vanliga ryssar att tänka,
MEN det finns en del smarta ryssar.

T ex var vi på en teknikmässa i London för en massa år sedan ganska nära efter Berlinmuren föll. Där intervjuades en chef i ett ryskt mjukvaruutvecklingsföretag, en typisk gammal "Sovjetryss" stil.
-Vi har världens bästa programmerarutbildning.
Då reportern berättade det för en ung modern chef för ett annat ryskt mjukvaruutvecklingsföretag, blev hans reaktion:
-Hahaha. Utbildningen är skitdålig. Vi anställer bara självlärda hackers...

Lite senare letade jag mjukvaruutvecklare i olika låglöneländer åt en klient, för en stor produktion, som de inte hade råd att ha västerlänska programerare till. Bl a kollade jag ett sådant företag som hade startat av en rysk sådan lärare, som bara anställde lärare och ( f d ) studenter på det universitetet. Han resonerade iofs rätt för ENKLA produktioner, men det här var ju stort så det hade aldrig fungerat att göra som han sa. Då jag var nära att ge upp sa jag till honom:
-Är det någon, som kommer med konstiga frågor?
-Ja en av eleverna.
-Får jag prata direkt med honom?
Det fick jag och den studenten var smart, den ende där som fattade. Även han sa att utbildningen var kass, att han hade lärt sig det användbara själv. Ägaren gick med på den studenten fick hantera hela vårt projekt. Då han hade samlat en grupp programmerare, var det första jag sa till de andra:
-Det är ok att kalla mig idiot, om ni talar om varför och kommer med en bättre ide
Jag sa så för att de skulle våga tala om vad de tyckte. (Själv kunde jag göra strukturering men inte det programspråket.) Gruppchefen blev kvar flera år trots att Motorola erbjöd honom mycket högre lön än min klient kunde betala, för han gillade att jag lät dem bestämma sina arbetstider själv, bara de producerade ok snabbt, så han kunde sova på morgnarna
Citera
2024-11-24, 22:02
Medlem
Storanglarens avatar
Glöm inte den inneboende ondskan som alla ryska män föds med.
Hade de inte fötts med den så hade de inte ens kommit på tanken att skjuta på oskyldiga människor i Ukraina som inte gjort dem något. Jag menar varje ryss som avfyrar en raket eller som med ett vapen skjuter en annan person har helt klart en inneboende ondska i sig som inte vi från västländer har. Hade de inte haft den ondskan i sig hade de såklart inte avfyrat sina vapen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in