2024-11-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Det är ju så orakel fungerar, betydelsen i ett dunkelt budskap läggs in av tolkaren,
Ja.
Men mina har varit tydliga utom lite gällande hur snart då det gällt kommande ras.
Citera
2024-11-27, 10:00
Medlem
prokaryotkungens avatar
I princip INGEN av Nostradamus texter vi ser idag är verkligen skriven av honom. Hans versform och uttryck var betydligt snårigare än de populärkulturella Nostradamus-profetiorna.
De texter vi tillskriver honom är efterkonstruktioner och ingen av hans moderna tolkare och spökförfattare har haft tillgång till originalmanuskripten utan byggt sina böcker på gamla lögner och rena förfalskningar.

Nostradamus skrev om historia (alltså sådant som redan HAR HÄNT) i tanken att människan är så stupid så vi kommer göra om våra misstag. Han tog lite andra gamla siare och stal deras texter, ty det här var på tiden när man inte kunde AI-kontrollera plagiarism, och så såsade han till formuleringarna rätt mycket extra.

Återigen, det ni tillskriver honom har han ALDRIG skrivit. Beklagar!
Citera
2024-12-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag tror på gräshoppsinvasion, översvämningar, laviner, drivis, torka och apkoppe epedemi.
Jag tror på att sommaren 2025 maj-juni-juli-augusti blir en värmebölja här i Sverige likt det som var sommaren 1975 typ sol klarblå himmel 30-35 grader lokalt upp mot närmare 40 grader . Sen gissar jag på att Vladimir Putin blir mördad av någon i hans innersta krets som är missnöjd med putins politik som har skjutit ryska ekonomin i sank .
Senast redigerad av Umpalavemang 2024-12-29 kl. 12:40. Anledning: Redigering
Citera
2024-12-29, 16:31
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Dubbelprofetia franske Nostradamus levde och dog långt innan kvinnan från Bulgarien Baba Vanga. Men en sak har dom gemensamt de har förutspått framtiden. Ett exempel är Baba Vanga hade rätt om 9/11 attacken.
Jag vet att dom även har haft fel. Baba Vanga hade förutspått att år 2022 skulle det bli en invasion av utomjordingar här på jorden. Men när båda framtids förutspårana påstod när de levde att det kommer uppstå en konflikt och förstörelse i Europa nästa år. Så kan man undra om dom har rätt, med tanke på hur läget i världen ser ut idag. Kriget i Ukraina, kriget i Libanon och Gaza. Inte minst allt hat som finns i Europa emot invandrare som har flyttat hit senaste 50 åren.

Så vad tror ni kan hända, berätta?
Eller tror ni det är bara skrämselpropaganda från media?
Dubbelprofetian: Ett Europa i kaos 2025

Länken:
https://www.aftonbladet.se/a/vgx7nj

Fast man kan ju slå fast vid att i princip allt har blivit sämre sedan 2022, och har det varit invasion av utomjordingar, som i så fall lär vara betydligt mer utvecklade än oss så lär de väl i så fall verka i det dolda och manipulera andra att göra "jobbet".

Eller vad hade du tänkt dig? Att de först skulle hålla ett livesänt domedagstal och sedan åkt runt i flygande tefat och skjutit hej vilt?
Senast redigerad av billigost 2024-12-29 kl. 16:33.
Citera
2024-12-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Fast man kan ju slå fast vid att i princip allt har blivit sämre sedan 2022, och har det varit invasion av utomjordingar, som i så fall lär vara betydligt mer utvecklade än oss så lär de väl i så fall verka i det dolda och manipulera andra att göra "jobbet".

Eller vad hade du tänkt dig? Att de först skulle hålla ett livesänt domedagstal och sedan åkt runt i flygande tefat och skjutit hej vilt?

Allt har blivit sämre sedan 2020 med, glömde du pandemin? Eller varför inte 2001, kriget mot terrorn., som ledde till bombningar i Afghanistan. Som fortsatte till Irak kriget 2003. Eller varför inte långt innan andra världskriget och första världskriget. Var det också utomjordingar som manipulerade människor till att skapa dessa krig?

Jag tror faktiskt det finns liv utanför jorden. Så att utomjordingar som är mer utvecklade än oss kan finnas absolut. Men varför ska dom utplåna oss? Dom hade snarare tittat på oss som ett experiment.

Nej du, människor har alltid krigat och dödat varandra. Långt före Kristus, det är vår natur. Vreden, girigheten, avundsjuka och sånt som gör att människor krigar.
Citera
2024-12-29, 18:13
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Allt har blivit sämre sedan 2020 med, glömde du pandemin? Eller varför inte 2001, kriget mot terrorn., som ledde till bombningar i Afghanistan. Som fortsatte till Irak kriget 2003. Eller varför inte långt innan andra världskriget och första världskriget. Var det också utomjordingar som manipulerade människor till att skapa dessa krig?

Jag tror faktiskt det finns liv utanför jorden. Så att utomjordingar som är mer utvecklade än oss kan finnas absolut. Men varför ska dom utplåna oss? Dom hade snarare tittat på oss som ett experiment.

Nej du, människor har alltid krigat och dödat varandra. Långt före Kristus, det är vår natur. Vreden, girigheten, avundsjuka och sånt som gör att människor krigar.

Varför förutsätter du att utomjordingar enbart skulle vara goda? Sen 2022 har ju uppenbart "zombie-syndromet" eskalerat rejält, fler och fler verkar leva i destruktiv bubbla utan eget kritiskt tänkande och bara "följer med". Mänskligheten skulle ju faktiskt kunna ha infiltrerats av krafter iform av ett experiment, som nödvändigtvis inte behöver bestå av goda avsikter.
Citera
2024-12-29, 18:20
Avstängd
Upplyftens avatar
Citat:
Jag vet att dom även har haft fel. Baba Vanga hade förutspått att år 2022 skulle det bli en invasion av utomjordingar här på jorden. Men när båda framtids förutspårana påstod när de levde att det kommer uppstå en konflikt och förstörelse i Europa nästa år. Så kan man undra om dom har rätt, med tanke på hur läget i världen ser ut idag.
https://www.aftonbladet.se/a/vgx7nj

Ja, du ser ju själv vad du skriver.
2022 var ett dåligt år för en av spåkäringarna. Varför skulle det ändras för 2025 ?
Kaos är det redan i Europa och har hållit på ett tag , dessutom är det KRIG i Europa sedan 2022.
Ibland behöver man inte gå över ån för att hämta vatten, utan man kan bara spärra upp ögonen och se vad som händer, det behövs inga tattare till spåkäringar ( Som dessutom tar fel) Så vitt jag bedömer så har vi en konflikt och en massa mord och elände med 100 000-tals döda i vår närhet.
Kan det bli tydligare ??? " Uppstå en konflikt" Snälla du ... " Konflikten" har redan hållit på i snart 3 år , nästa år är antagligen konflikten och mördandet över för den här gången
Senast redigerad av Upplyften 2024-12-29 kl. 18:24.
Citera
2024-12-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Varför förutsätter du att utomjordingar enbart skulle vara goda? Sen 2022 har ju uppenbart "zombie-syndromet" eskalerat rejält, fler och fler verkar leva i destruktiv bubbla utan eget kritiskt tänkande och bara "följer med". Mänskligheten skulle ju faktiskt kunna ha infiltrerats av krafter iform av ett experiment, som nödvändigtvis inte behöver bestå av goda avsikter.

Nej då folk har varit som zombies i evigheter. Minns sen barnsben alla skulle följa trender. Ingen sa vad den tyckte. Om nu folk har blivit värre så är det pga covid vaccinet dom tog. Men man märker ingen skillnad folk har varit robotar i många år. Jag skulle säga dom blev som robotar när internet kom, sedan när smarta mobilerna och alla sociala medier kom blev det en ny robot personlighet människor började med.
Citera
2024-12-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Ja, du ser ju själv vad du skriver.
2022 var ett dåligt år för en av spåkäringarna. Varför skulle det ändras för 2025 ?
Kaos är det redan i Europa och har hållit på ett tag , dessutom är det KRIG i Europa sedan 2022.
Ibland behöver man inte gå över ån för att hämta vatten, utan man kan bara spärra upp ögonen och se vad som händer, det behövs inga tattare till spåkäringar ( Som dessutom tar fel) Så vitt jag bedömer så har vi en konflikt och en massa mord och elände med 100 000-tals döda i vår närhet.
Kan det bli tydligare ??? " Uppstå en konflikt" Snälla du ... " Konflikten" har redan hållit på i snart 3 år , nästa år är antagligen konflikten och mördandet över för den här gången

Jag tror verkligen inte på Baba Vanga men att år 2025 kan bli ett år något stort dåligt sker i världen finns en möjlighet. Men hoppas inte, fast jag tycker det har byggs på med massa dåliga saker varje år.
2020 pandemin, 2022 Ukraina kriget, 2023 Gaza kriget. Så nu 2025 kan det bli något mer som spårar ur men får hoppas att det inte gör det.🙏
Citera
2024-12-29, 20:12
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Nej då folk har varit som zombies i evigheter. Minns sen barnsben alla skulle följa trender. Ingen sa vad den tyckte. Om nu folk har blivit värre så är det pga covid vaccinet dom tog. Men man märker ingen skillnad folk har varit robotar i många år. Jag skulle säga dom blev som robotar när internet kom, sedan när smarta mobilerna och alla sociala medier kom blev det en ny robot personlighet människor började med.

Nu syftade jag inte på trendapor utan snarare på den nya massan med gapande munnar och en blick mot horisonten som i slentrian navigerar sig hjärndött efter ett förmyndat narrativ, och just det fenomenet har eskalerat sedan 2022.
Senast redigerad av billigost 2024-12-29 kl. 20:14.
Citera
2024-12-30, 18:33
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Dubbelprofetia franske Nostradamus levde och dog långt innan kvinnan från Bulgarien Baba Vanga. Men en sak har dom gemensamt de har förutspått framtiden. Ett exempel är Baba Vanga hade rätt om 9/11 attacken.
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det där med att Baba Vanga förutspådde 9/11 får du gärna belägga med en källa och ett citat.
Däremot ansåg ju många dårar att Nostradamus förutspådde 9/11. Kan du ha blandat ihop dem?

Textstycket som fårskallarna anser är en profetia om 9/11 lyder:
"Two steel birds will fall from the sky on the Metropolis / The sky will burn at forty-five degrees latitude / Fire approaches the great new city / Immediately a huge, scattered flame leaps up / Within months, rivers will flow with blood / The undead will roam the earth for little time."
Nostradamus "profetior" är flera 100 sidor av likadant svammel. Naturligtvis kommer en del av svamlet att passa in på saker som har hänt.

Alldeles riktigt.

https://www.snopes.com/fact-check/no...11-prediction/
https://www.nbcnews.com/id/wbna44475824
https://www.livescience.com/16001-no...de-center.html
Citera
2024-12-30, 19:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Han som i april förutsåg att Trump i juli skulle bli påskjuten och blöda från höger öra, Brandon Biggs, har sett att det ska bli dollarkrasch och superdepression i början av 2025.

https://www.youtube.com/watch?v=BQwIKnTGITg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in