• 4
  • 5
2024-11-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskrot1
Hej allihopa,

Jag startade en trd tidigare idag angende den varelsen som i folkmun heter: Murloc.
Det kom d upp diskussion i trden om denna varelsen r riktig eller fiktiv. Jag vet sklart att den existerar i onlinespelet World of Warcraft men har hrt att skaparna tagit inspiration ifrn en verklig varelse. Har nu under dagen gjort en hel del forskning inom mnet och r helt fast.

Ngon hr som har mer information eller som kan hnvisa till litteratur om varelsen?

Tack p frhand

/Jul

Japp, den r verklig.

Slkt med drakar och demoner.

Grymma julfester dr bortom bergen nr alla samlas.

Murlocs ger nr de kr monopol p kvllen, efter julklappsppningen.
Citera
2024-11-29, 23:56
Jag har sett en murloc i verkligheten.
Var ute och plockade svamp fr ett par r sedan nr jag pltsligt hrde oljud i en buske, det var en murloc som gmde sig dr.
Vi blev typ lika rdda fr varandra och sprang mot varsitt hll.
Har aldrig vgat plocka svamp dr igen.
Citera
2024-11-30, 15:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jag fr be om urskt. Jag tog bara fr givet att det fanns ngot liknande i Mesopotamisk mytologi nr du i den andra trden skrev att varelsen hrstammade frn gamla Mesopotamien.

Med hjlp av en snabb googling verkar varelsen vara inspirerad av Lovecrafts "Deep Ones".

Ordet r ldre. Redan i H.G. Wells The Time Machine frn 1895 frekommer Morlocks, ett slags apliknande underjordiska varelser som kommer fram p natten och rvar bort mnniskor fr att ta upp dem.

https://en.wikipedia.org/wiki/Morlock
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in